NIŽJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: POMOČNIK KMETOVALCA

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

PRAKTIČNI POUK - KMETIJSKI STROJI

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

 

140

140

2.

 

105

105

3.

 

51

51

skupaj

 

296

296


3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Dijaki:

  • pridobivajo praktična znanja s področja kmetijskih strojev,

  • s posnemanjem in urjenjem razvijajo praktično znanje s področja uporabe kmetijskih strojev,

  • razvijajo sposobnosti za ravnanje s kmetijski stroji,

  • razvijajo sposobnost za samostojno pripravo stroja za delo,

  • pridobivajo znanja iz varstva pri delu s kmetijskimi stroji,

  • razvijajo ekološko zavest, varčnost in osebno odgovornost,

  • razvijajo humanost, poštenost, zanesljivost,

  • razvijajo sposobnosti prilagajanja na delo s stroji,

  • usposobijo se za samostojno delo s stroji.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    1. letnik:

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

     

    Dijaki:

    Dijaki:

     

    Spoznavanje delovnega mesta, orodja in naprav

  • spoznajo prostor za kmetijske stroje-delavnico;

  • seznanijo se z varnostnimi ukrepi pri delu;

  • spoznajo orodja in naprave v delavnici;

  • učijo se pravilne uporabe orodij in naprav;

  • Razvijajo zavest o poklicni odgovornosti.

    Ogled delavnice in orodja.

    Osnovna obdelava kovin

  • spoznajo pomen obdelave kovin za vzdrževalna dela na kmetijskih strojih;

  • poznajo osnovno kovinarsko orodje;

  • znajo piliti, žagati, brusiti;

  • učijo se vrtati, rezati navoje;

  • znajo uporabljati merilno orodje;

  • Pravilno ravnajo z orodji.

     

    Osnovna obdelava lesa

  • seznanijo se z osnovno obdelavo lesa;

  • spoznajo osnovno orodje za obdelavo lesa;

  • učijo se rezati, žagati, skobljati in brusiti les;

  • izdelujejo preprostejše izdelke iz lesa;

  • Upoštevajo navodila za varno delo.

    Razvijajo občutek za natančnost.

    Pridobijo si osnovne ročne spretnosti.

     

    Spajanje kovin

  • spoznajo načine varjenja;

  • učijo se elektroobločnega varjenja;

  • poznajo zaščitna sredstva pri varjenju;

  •    

    Priprava traktorja za delo

  • spoznajo pomen redne oskrbe traktorja;

  • naučijo se kontrolirati olje;

  • znajo naliti gorivo;

  • znajo kontrolirati hladilno tekočino;

  • znajo podmazati traktor;

  • kontrolirajo tlak, električno opremo in delovanje vseh mehanizmov na traktorju;

  • Razvijejo občutek za varno vožnjo s traktorjem in za delovanje motorja.

     

    Traktorske vožnje

  • učijo se tehnike vožnje s traktorjem;

  • učijo se tehnike vožnje traktorja s priključeno enoosno prikolico;

  •  

    Vožnja traktorja z enoosno prikolico

    Servisni pregled traktorja

  • spoznajo tehnično dokumentacijo o servisiranju traktorjev;

  • znajo zamenjati olje;

  • naučijo se zamenjati čistilce;

  • razložijo opravila, ki jih opravi mehanik;

  • naučijo se krpati pnevmatiko;

  • Razvijajo odgovoren odnos do dela.

    Pazijo, da ne poškodujejo strojnih delov.

    Ogled in spoznavanje delavnice za popravilo in servisiranje kmetijskih strojev.

    Priključevanje na traktor

  • spoznajo načine priključevanja na traktor;

  • znajo pripeti prikolico z vsemi spoji;

  • učijo se pripenjanja na tritočkovni sistem;

  • pazijo na varnost pri delu;

  • učijo se uporabljati hidravliko;

  • Ravnajo v skladu s tehničnimi navodili.

    Naučijo se opazovati in posnemati postopke dela.

     

     

    2. letnik:

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

     

    Dijaki:

    Dijaki:

     

    delo s priključki

     

       

    Oranje

  • znajo priključiti plug in ga nastaviti;

  • spoznajo načine oranja;

  • učijo se odpiranja brazde in tehnike oranja;

  • Pazijo na pravilnost postopka, da ne povzročajo nezaželenih sprememb pri delu.

    Upoštevajo navodila za pravilno uporabo priključkov.

    Ogled demonstracije kmetijskih strojev.

    Sodelovanje na tekmovanju oračev.

    Brananje

  • znajo priključiti brano in branati;

  •    

    Gnojenje

  • znajo priključiti trosilec gnojil;

  • primerjajo različne načine gnojenja;

  • spoznajo vpliv gnojenja na rast in okolje;

  • opravijo konzerviranje strojev za gnojenje;

  •    

    Stroji za setev

  • spoznajo različne načine setve in vrste sejalnikov;

  • znano opraviti nastavitev sejalnika in sejalni preizkus;

  • učijo se pravilnega dela s sejalnikom;

  • Spoznavajo pomen natančne setve za boljši pridelek.

     

    Stroji za zaščito rastlin

  • spoznajo različne vrste škropilnikov;

  • znajo pripraviti škropilnik za delo;

  • poznajo postopek testiranja škropilnika;

  • vadijo tehniko dela s škropilnikom;

  • uporabljajo zaščitna sredstva;

  • Razvijajo ekološko zavest in se zavedajo nevarnosti škropiv.

    Ogled naprave in prikaza poskusa škropilnika (testiranje).

    Stroji za košnjo in spravilo krme

  • spoznajo različne vrste kosilnikov;

  • učijo se priključevanja in tehnike dela s kosilnikom;

  • učijo se brušenja rezil in zamenjave rezil;

  • poznajo nevarnosti pri delu;

  • poznajo tehniko dela z obračalnikom in zgrabljalnikom;

  • učijo se tehnike dela s samonakladalno prikolico;

  • Spoznajo pomen kvalitetne krme za prehrano živali.

     

     

    3. letnik:

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

     

    Dijaki:

    Dijaki:

     

    Stroji za siliranje

  • seznanijo se z različnimi stroji za siliranje;

  • spoznajo tehniko dela pri siliranju;

  • znajo pripraviti silažni kombajn za delo;

  • učijo se pravilnih postopkov dela pri siliranju;

  • Pazijo na pravilno tehniko dela s stroji za siliranje.

    Ogled transportnih naprav, skladišč in hladilnice.

    Stroji za spravilo pridelkov

  • spoznavajo stroje za spravilo pridelkov;

  • učijo se postopkov uravnavanja strojev;

  • spoznajo postopke spravila žit, krompirja, sladkorne pese in ostalih pridelkov;

  • razložijo prednosti in slabosti posameznih načinov spravila;

  • Spoznajo pomen izgub pri spravilu pridelkov.

    Pridobivajo si občutek za varno delo.

     


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • delavniški dnevnik,

  • storitev ali izdelek z zagovorom.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Splošno: Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja iz predmetov Živinoreja, Poljedelstvo, Sadjarstvo in vinogradništvo in Strokovno računstvo.

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • Krma;

  • obdelava tal;

  • zaščita rastlin;

  • računske operacije;

  • živinoreja

    poljedelstvo

    sadjarstvo in vinogradništvo

    strokovno računstvo

  • stroj za spravilo krme;

  • stroj za osnovno obdelavo tal;

  • stroji za zaščito rastlin;

  • izračun prestavnega razmerja;

  • izračun črtalnika;

  • preizkus škropilnika.