Izobraževalni program: POMOČNIK KMETOVALCA
PRAKTIČNI POUK - POLJEDELSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
140 |
140 |
|
2. |
140 |
140 |
|
3. |
51 |
51 |
|
skupaj |
|
291 |
191 |
Dijaki:
1. letnik:
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki: |
Dijaki: |
||
Podnebje |
|
||
|
|
Od klimatskih dejavnikov je odvisna rajonizacija kmetijske pridelave. |
Ogled meteorološke postaje. |
Tla |
|
||
|
|
Razvija odnos do zemlje. Od kvalitete tal je odvisna izbira poljščine, ki jo bomo gojili. |
Določi obstojnost struktur agregatov in teksturo tal s prstnim preizkusom. |
Obdelovanje tal |
|
||
|
|
Spozna, da z ustrezno in pravočasno obdelavo tal nudimo rastlinam ugodne pogoje za rast in ohranjamo rodovitnost tal. |
Ogled tekmovanja oračev. |
Gnojila |
|
||
1. organska gnojila:
|
|
Upošteva predpise o času razvoza gnojevke. Seznani se s tem, da s kompostiranjem odstranjujemo organske odpadke. |
|
2. Mineralna gnojila:
|
|
Seznani se, da s pravilnimi odmerki gnojil varujemo okolje. |
|
Seme |
|
||
|
|
Spozna pomen semenarstva. |
Ogled skladišča semena. |
Setev in saditev |
|
Za ustrezen pridelek je potrebna natančna in pravočasna setev oziroma saditev. |
|
Varstvo rastlin |
|
Razvijajo odnos do varovanja okolja in ljudi. |
|
Kolobar |
|
Spozna, da se s pravilnim kolobarjenjem izognemo pojavljanju bolezni in škodljivcev ter plevelov in izboljšujemo rodovitnost tal. |
|
Osnove računalništva |
|
||
Windows- operacijski sistem. |
|
||
Računalniški program gnojenja. |
|
||
Računalniški program za varstvo rastlin. |
|
2. letnik:
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki: |
Dijaki: |
||
Pridelava žit |
|
|
|
|
|
Razvijajo odnos do dela in okolja. |
Ogled žetve strnih žit. Ogled različnih sort žit. |
Pridelovanje zrnatih stročnic |
|
|
|
|
|
Razvijajo odnos do dela in okolja. |
Ogled kolekcijskega nasada stročnic. |
Pridelovanje krompirja |
|
|
|
|
|
Pridobivajo osnovne spretnosti in znanja za pridelovanje krompirja. |
Ogled sodobnega skladišča za krompir. |
Pridelovanje hmelja (*) |
|
|
|
|
|
Pridobiva osnovne spretnosti za pridelovanje hmelja. |
Ogled sušilnice hmelja. |
Pridelovanje sladkorne pese(*) |
|
|
|
|
|
Pridobiva osnovna znanja za pridelovanje sladkorne pese. |
|
Pridelovanje oljnic |
|
|
|
|
|
Pridobijo osnovna znanja za pridelovanje oljnic. |
Ogled oljarne. |
Opomba: zvezdica (*) pomeni izbiro šole pri obravnavanju snovi.
3. letnik:
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki: |
Dijaki: |
||
Pridelovanje krme na njivah |
|
|
|
|
|
Razvijajo osnovne spretnosti in navade za pridelovanje krme. |
Ogled ekoloških poskusov krmnih rastlin. Ogled različnih načinov konzerviranja krmnih rastlin. |
Pridelovanje krme na travinju |
|
|
|
|
|
Pridobijo osnovne spretnosti za pridelovanje krme na travinju spretnosti za čimbolj ekonomično rabo travinja. |
Ogled vsejavanja v travno rušo. Ogled čredinskega pašnika. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno: Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja iz predmetov Strokovno računstvo, Živinoreja, Sadjarstvo in vinogradništvo, Kmetijski stroji in Praktični pouk.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Strokovno računstvo |
|
|
Živinoreja |
|
|
Sadjarstvo in vinogradništvo |
|
|
Kmetijski stroji |
|
|
SIV (Ekonomika) |
|
|
Praktični pouk |
|