Izobraževalni program: POMOČNIK KMETOVALCA
PRAKTIČNI POUK - SADJARSTVO IN VINOGRADNIŠTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
105 |
105 |
|
2. |
105 |
105 |
|
3. |
68 |
68 |
|
skupaj |
|
278 |
278 |
Dijaki:
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki: |
|||
OSNOVE ORGANOGRAFIJE IN FENOLOGIJE VINSKE TRTE |
|
Poznajo pomen posameznih delov vinske trte. Pridobijo sposobnost natančnega opazovanja. |
Zapisujejo začetek posameznih fenofaz za različne sorte vinske trte. |
RAZMNOŽEVANJE VINSKE TRTE |
|
Razvijejo pozitiven odnos do kvalitete sadilnega materiala. Pridobijo odgovoren odnos do natančnega dela. |
|
OSNOVE EKONOMIKE |
|||
Pomen in vloga kmetijstva v gospodarstvu |
|
Spoznajo pomen in vlogo kmetijstva v gospodarstvu. |
|
Osnovni pojmi gospodarjenja |
|
Gospodarstvo osvojijo osnovne pojme gospodarjenja. Spoznajo poslovna sredstva kmetije. |
|
Poslovna sredstva kmetije |
|
Spoznajo osnovne tržne zakonitosti. |
|
Trg |
|
Znajo izbrati najboljši način prodaje. Spoznajo osnovne stroške. Se seznanijo z modelno kalkulacijo. Se seznanijo z analizo poslovanja. |
|
Načini prodaje Pomen tržnega spleta |
|
||
Analiza poslovanja |
|
||
NAPRAVA NOVIH NASADOV |
|
Spoznajo dolgoročen pomen pravilnega sajenja. |
Ogledajo si rigolanje. |
GOJITVENE OBLIKE ZA VINSKO TRTO |
|
Pridobijo občutek za pravilno obremenitev trt pri zimski rezi. |
|
OBDELAVA TAL |
|
Utrdijo znanje o pomenu obdelave tal razvijejo pozitiven odnos do varovanja okolja. |
Uporabljajo ustrezno zaščitno obleko. |
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
OSNOVE ORGANOGRAFIJE IN FENOLOGIJE SADNIH RASTLIN |
|
Poznajo pomen posameznih delov sadnih rastlin. Pridobijo sposobnost natančnega opazovanja. |
Zapisujejo začetek posameznih fenofaz za različne sadne vrste. |
RAZMNOŽEVANJE SADNIH RASTLIN |
|
||
NAPRAVA NOVIH NASADOV |
|
Spoznajo dolgoročen pomen pravilnega sajenja. |
Ogledajo si rigolanje. |
GOJITVENE OBLIKE SADNIH RASTLIN |
|
Spoznajo praktičen pomen uravnavanja razmerja med rastjo in rodnostjo. |
|
GNOJENJE IN NAMAKANJE NASADOV |
|
Spoznajo praktični pomen analize tal. |
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
VINARSTVO |
|
Spoštujejo higijenske predpise pri delu v kleti. Pridobijo odgovoren odnos do dela. Pridobijo spretnost za opravljanje posameznih opravil v kleti. |
Pomagajo v kleti. |
OBIRANJE IN SHRANJEVANJE SADJA |
|
Sodelujejo v skupini, upoštevajo normative. |
Pomagajo v hladilnici. |
BOLEZNI IN ŠKODLJIVCI VINSKE TRTE TER ZAŠČITA |
|
Spoznajo pomen pravilne uporabe zaščitnih sredstev. Spoštujejo veljavne predpise. |
Uporabljajo ustrezno osebno zaščito. |
BOLEZNI IN ŠKODLJIVCI SADNIH RASTLIN TER ZAŠČITA |
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno: Pri praktičnem pouku nadgrajujemo znanje, ki so ga učenci pridobili pri predmetih Poljedelstvo, Sadjarstvo in vinogradništvo ter Kmetijski stroji in to znanje uporabljamo pri praktičnem delu v nasadih.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
kmetijski stroji |
|
|
kmetijski stroji |
|
|
kmetijski stroji |
|
|
kmetijski stroji |
|
|
kmetijski stroji |
|