NIŽJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: POMOČNIK KMETOVALCA

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

PRAKTIČNI POUK - ŽIVINOREJA

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

 

105

105

2.

 

105

105

3.

 

68

68

skupaj

 

278

278


3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Dijaki:

  • spoznajo organizacijo dela in osnove tehnologije reje posameznih vrst živali,

  • dijaki znajo povezati pridobljena teoretična znanja s praktičnim delom,

  • spoznajo in se naučijo posameznih enostavnih del in nalog v živinoreji,

  • razvijajo delovne navade, ki jih zahtevajo sodobni tehnološki postopki,

  • dojemajo pomen znanja za uspešno kmetovanje,

  • spoznajo pomen organizacije dela za uspešno proizvodnjo,

  • se vključujejo v dela in naloge za varstvo okolja in razumejo vlogo živinoreje pri tem,

  • pridobijo human odnos do živali in znajo upoštevati etološke potrebe živali.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    1. letnik

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

     

    Dijaki:

    Dijaki:

     

    PASME

     

       

  • prepoznavanje pasem,

  •  

    Razvijejo občutek za ohranjanje pestrosti govejih pasem.

    Živali različnih pasem in njihovi križanci.

    RAZMNOŽEVANJE DOMAČIH ŽIVALI

     

       

  • odkrivanje gonjenja živali,

  • oskrba živali ob porodu,

  • znajo samostojno odkrivati pojatve;

  • spoznajo kako pomagati pri porodu in oskrbeti teleta;

  • Razvijejo sposobnost prepoznavati spremenjeno obnašanje.

    Naučijo se primernega vedenja in nenasilne pomoči ob porodu.

    Sodeluje pri odkrivanju estrusa in pri osemenjevanju.

    Sodeluje pri porodu in oskrbi teleta.

    PRIREJA MLEKA

     

       

  • presoja vimena,

  • priprava na molžo (stroja in krave),

  • ogled prvih curkov pri molži,

  • oskrba mleka po molži,

  • vzdrževanje molznega stroja in pribora,

  • ločijo dobro in slabo vime;

  • znajo samostojno pripraviti kravo na molžo in pomolsti;

  • prepoznajo spremembe na mleku

  • znajo obdržati kvalitetno mleko;

  • dojeti, da le dobra oskrba molzne opreme omogoča visoko kvaliteto mleka;

  • Doslednost pri molži in čistoča sta pogoja za kvalitetno mleko in zdravo vime.

    Sodeluje pri molži in čiščenju molznega stroja.

    OSKRBA GOVEDI

     

       

  • higiena,

  • zatiranje zajedalcev in mrčesa,

  • dnevna oskrba govedi,

  • poskušati dojeti, da s higieno, zatiranjem zajedalcev, dnevno oskrbo vplivamo na zdravstveno stanje in proizvodnost;

  •  

    Sodeluje pri dnevni oskrbi goveda, higieni hleva, zatiranju zajedalcev.

    PREHRANA GOVEDI

     

       

  • dnevno krmljenje:

  • krav,

  • telet,

  • plemenskih telic,

  • pitancev.

  • naučiti se kakšna krma je primerna za posamezne kategorije in proizvodna obdobja živali;

  • Razvijanje doslednosti pri krmljenju.

    Sodeluje pri dnevnem krmljenju.

    SPOZNAVANJE RAČUNALNIŠKEGA PROGRAMA ZA KRMLJENJE KRAV

  • spoznajo navodila za zagon programa;

  • spoznajo možnosti programa;

  •  

    Računalnik in program.

    ŽIVINOREJSKA PRAKSA

  • spoznavanje celodnevnega oskrbovanja živali;

  •    

     

    2. letnik

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    RAZMNOŽEVANJE DROBNICE

     

     

     

  • odkrivanje markanja,

  • oskrba živali ob porodu,

  • znajo samostojno odkrivati markanje;

  • spoznajo kako pomagati pri porodu in oskrbeti mladičev;

  • Razvijejo sposobnost prepoznavati spremenjeno obnašanje.

    Naučijo se primernega vedenja in nenasilne pomoči ob porodu.

    Sodeluje pri odkrivanju estrusa in pri paritvi.

    Sodeluje pri porodu in oskrbi mladičev.

    OSKRBA IN NEGA DROBNICE

     

     

     

  • dnevna oskrba drobnice,

  • higiena,

  • oskrba parkljev,

  • striženje,

  • molža.

  • poskušati dojeti, da s higieno, dnevno oskrbo in oskrbo parkljev vplivamo na zdravstveno stanje in proizvodnost;

  • naučijo se striči ovce;

  • znajo se samostojno pripraviti na molžo in pomolzti;

  •  

    Sodeluje pri dnevni oskrbi drobnice, higieni hleva, oskrbi parkljev, striženju in molži ter oskrbi mleka po molži.

    PREHRANA DROBNICE

     

     

     

  • dnevno krmljenje drobnice,

  • urejanje pašnikov za nadzorovano pašo,

  • naučiti se kakšna krma je primerna za posamezne kategorije in proizvodna obdobja živali;

  • naučijo se postavljatI stalne in začasne pašne ograje;

  • Razvijanje doslednosti pri krmljenju.

    Sodeluje pri dnevnem krmljenju in urejanju pašnikov.

    RAZMNOŽEVANJE PRAŠIČEV

     

     

     

  • ugotavljanje bukanja,

  • oskrba svinje ob prasitvi,

  • oskrba pujskov (ščipanje zob, repov, značevanje, cepljenje),

  • razvijajo sposobnost odkrivanja bukanja;

  • naučijo se spremljati prasitev in oskrbovati pujske;

  • Naučijo se prepoznati spremenjeno obnašanje živali ter potrpežljivo spremljati porod in nežno ravnati s pujski.

    Sodeluje pri ugotavljanju bukanja, osemenjevanju, prasitvi in oskrbi pujskov.

    PREHRANA PRAŠIČEV

     

     

     

  • dnevno krmljenje:

  • svinj,

  • pujskov,

  • svinjk,

  • pitancev.

  • naučijo se kakšna krma je primerna za posamezne kategorije in proizvodna obdobja živali;

  • Razvijanje doslednosti pri krmljenju živali.

    Sodeluje pri dnevnem krmljenju različnih kategorij prašičev.

    ŽIVINOREJSKA PRAKSA

  • spoznavanje celodnevne oskrbe živali;

  •  

     

     

    3. letnik

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    PROIZVODNJA JAJC

     

     

     

  • pobiranje jajc,

  • sortiranje jajc,

  • priprava jajc za prodajo,

  • priprava jajc za valjenje (izbira, vlaganje v inkubator)

  • pobiranje in oskrba zvaljenih piščančkov,

  • priprava zrejališča za vselitev piščančkov.

  • naučijo se kakšno je dovolj kvalitetno jajce za prodajo oziroma, katera so primerna za valjenje;

  • vlagajo jajca v inkubator, obračajo, presvetljujejo;

  • sodelujejo pri prepoznavaju živali sposobne za rejo;

  • sodelujejo pri pripravi zrejališča in vselitvi piščančkov;

  • Doslednost pri delu.

    Zavedo se odgovornosti rejca za preživetje zvaljenih piščančkov.

    Zavedo se odgovornosti in discipline pri delu.

    Sodeluje pri pobiranju in sortiranju ter pripravi jajc za prodajo in valjenje ter sodeluje pri pobiranju zvaljenih piščancev.

    KRMLJENJE IN OSKRBA

     

     

     

  • jarkic,

  • nesnic,

  • brojlerjev.

  • naučiti se kakšna krma je primerna za posamezne kategorije;

  • Razvijanje doslednosti pri krmljenju.

    Sodeluje pri dnevni oskrbi in krmljenju različnih kategorij perutnine.

    ŽIVINOREJSKA PRAKSA

  • spoznavanje celodnevne oskrbe živali;

  •  

     


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • delavniški dnevnik,

  • izdelek ali storitev z zagovorom.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Splošno: Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja iz predmetov Kmetijski stroji in Poljedelstvo.

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • Molža;

  •  vzdrževanje molznega stroja;

  • oskrba mleka po movži;

  • kmetijski stroji

  • sestavni deli, delovanje, vzdrževanje molznega stroja;

  • hladilne naprave;

  • prehrana goveda;

  • poljedelstvo

  • pridelovanje krme na travinju in njivi;

  • dosuševanje sena, siliranje paša;

  • prehrana prašičev;

  • poljedelstvo

  • setev žit, soje, sajenje krompirja, pese, setev travno deteljnih mešanic;

  • oskrba prašičev;

  • kmetijski stroji

  • odstranjevanje gnoja, ventilatorji, avtomati za krmljenje;

  • oskrba nesnic, jarkic in brojlerjev;

  • kmetijski stroji

  • ventilatorji, odstranjevanje gnoja, avtomati za krmljenje, sortirni stroji;