NIŽJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: POMOČNIK KMETOVALCA

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

ZELENJADARSTVO (izbirni)

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

   

 

2.

70

 

70

3.

   

 

skupaj

70

 

70


3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Dijaki:

  • spoznajo področje zelenjadarstva in okrasnih rastlin kot sestavni del kmečkega vrta,

  • razvijejo čut za estetsko urejenost kmečke hiše in kmečkega vrta,

  • spoznajo načine razmnoževanja rastlin ter vzgoje in oskrbe razmnoženih rastlin,

  • seznanijo se s pojmom zaščiten prostor ter spoznajo vse možne načine pridelovanja v zaščitenem prostoru,

  • seznanijo se z osnovami biovrtnarjenja,

  • seznanijo se z glavnimi skupinami zelenjadnic (solatnice, špinačnice, kapusnice, korenčnice, gomoljnice, čebulnice, plodovke, stročnice, trojne vrtnine, dišavnice in začimbnice), osnove pridelovanja ter njihov pomen v gospodinjstvu,

  • spoznajo potrebo po nenehnem izobraževanju kmetijskega delavca,

  • razvijejo odgovoren odnos do varstva okolja.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    2. letnik:

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

     

    Dijaki:

    Dijaki:

     

    RAZLAGA POJMA VRTNARSTVO

     

     

     

  • pomen vrtnarstva v okviru kmetijske proizvodnje;

  • lege in ureditev vrta;

  • seznanijo se s pomenom vrtnarstva, s pojmi vrt, vrtnar, vrtičkar;

  • znajo izbrati primerno lego vrta in smotrno razporediti gredice;

  • Razvijejo si sposobnost spoznavanja pomena zdravo pridelovanje hrane z domačega vrta.

     

    RAZMNOŽEVANJE RASTLIN

     

     

     

  • načini razmnoževanja (generativno, vegetativno);

  • lastnosti semen;

  • pridelava in dodelava semena;

  • čas setve;

  • načini setve;

  • vzgoja in oskrba sadik;

  • naučijo se razlikovati med pojmoma generativno in vegetativno razmnoževanje;

  • spoznajo pomembnejše lastnosti semen;

  • spoznajo pridelavo in pomen dodelave semena za uspešno setev;

  • spoznajo možne čase setve glede na zahteve rastlin;

  • seznanijo se z možnimi načini setve;

  • seznanijo se za vzgojo sadik in oskrbo sejančkov;

  • Razvijajo občutek za natančnost pri delu s semenom.

    Naučijo se ekonomične rabe semena pri setvi.

    Razvijajo pravilen odnos do sadilnega materiala.

    Demonstracija.

    Vzorci semen.

    Kalilni poskus.

    Primerjava semena in potaknjenca.

    Ukoreninjanje potaknjenca v vodi.

    Ogled: vzgoja in oskrba sadik.

    VZGOJA V ZAŠČITENEM PROSTORU

     

     

     

  • prekrivanje tal in rastlin z različnimi materiali;

  • zaprta greda;

  • tunel;

  • plastenjak;

  • rastlinjak;

  • naučijo se razlikovati vzgojo na prostem in v zaščitenem prostoru;

  • spoznajo možne načine prekrivanja ob uporabi različnih materialov;

  • spoznajo tipe zaprte grede;

  • razlikujejo vzgojo v zaprti gredi, tunelu, rastlinjaku in plastenjaku;

  • spoznajo razliko med tunelom in plastenjakom;

  • spoznajo tipe rastlinjakov in njihovo opremo;

  • Razvijajo čut za natančnost in ekonomičnost.

    Razvijajo odgovornost do dela.

    Ogled: tunel, zaprta greda, plastenjak, rastlinjak.

    BIOVRTNARJENJE

  • seznanijo se z osnovnimi biovrtnarjenja in prednostmi takšne pridelave;

  • Razvijajo si skrb za zdrav način življenja in prehranjevanja.

     

    TEHNOLOGIJA PRIDELOVANJA POSAMEZNIH VRTNIN

     

     

     

  • solatnice;

  • špinačnice;

  • kapusnice;

  • korenčnice in gomoljnice;

  • čebulnice;

  • plodovke, stročnice;

  • trajne vrtnine,dišavnice in začimbnice.

  • spoznajo vrtnine iz posameznih skupin;

  • naučijo se razlikovati posamezne vrtnine glede na morfološke lastnosti;

  • spoznajo tehnologijo pridelovanja posamičnih vrtnin;

  • spoznajo načine uporabe posameznih vrtnin v gospodinjstvu in kulinariki.

  • Razvijajo čut za natančnost.

    Naučijo se racionalnega izkoriščanja vrta.

    Naučijo se ravnati z rastlinami kot z živimi bitji.

    Ohranjajo skrb za okolja.

    Razvijajo čut za estetiko.

    Ogled: vrtnine na vrtu.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Splošno: Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja iz naslednjih predmetov: Praktični pouk, Poljedelstvo, Sadjarstvo in vinogradništvo.

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • razlaga pojma vrtnarstvo;

  • poljedelstvo

  • uvod v poljedelstvo;

  • razmnoževanje rastlin;

  • praktični pouk

    poljedelstvo

    sadjarstvo

    vinogradništvo

  • setev in sajenje;

  • razmnoževanje rastlin;

  • razmnoževanje sadnih rastlin;

  • razmnoževanje trte;

  • vzgoja v zaščitenem prostoru;

  • praktični pouk

  • setev in sajenje, oskrba posevka;

  • biovrtnarjenje;

  • praktični pouk

  • oskrba posevka;

  • tehnologija pridelovanja posameznih vrtnin.

  • praktični pouk

    poljedelstvo

  • setev in sajenje, oskrba posevka, spravilo pridelkov in semen;

  • tehnologija pridelovanja poljščin.