Izobraževalni program: POMOČNIK KMETOVALCA
ŽIVINOREJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
105 |
105 |
|
2. |
35 |
35 |
|
3. |
17 |
17 |
|
skupaj |
157 |
|
157 |
Dijaki:
1. Letnik:
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
ANATOMSKA PRIMERJAVA MED VRSTAMI DOMAČIH ŽIVALI |
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena plemenskih živali. |
Če je le možno ogled v klavnici. Modeli. Slike. |
GOVEDOREJA |
|
|
|
PASME GOVED |
|
|
|
|
|
Pridobijo spoznanje o pomenu pestrosti pasem |
Ogled goved različnih pasem (slike, video, v živo). |
RAZMNOŽEVANJE GOVEDI |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnost za opazovanje živali in prepoznavanje sprememb v obnašanju živali. Pridobivajo human odnos do živali. |
Video posnetki, slike, ogled živali. |
PRIREJA MLEKA |
|
|
|
|
|
Razvijajo human odnos do živali. Ozavestijo pomen osebne in splošne higiene, ker imajo opravka z živili. |
Modeli, video posnetki, Molzišče. |
OSKRBA GOVEDI |
|
|
|
|
|
Razvijejo občutek za čistočo živali in hleva. Poskušajo preprečevati obolenja in skrbeti še posebej za bolne živali. |
Video posnetki. Ogled nege v hlevu. |
PREHRANA GOVEDI |
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena dobre krme za govedo. |
Primeri obrokov. |
ZREJA TELET |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek odgovornosti in vestnosti. |
|
ZREJA PLEMENSKIH TELIC |
|
|
|
|
|
Razvijajo zavest o pomenu prostega gibanja za živali |
|
PITANJE GOVEDI |
|
|
|
|
|
Razvijajo primeren odnos do živali. |
Ogled živali v hlevu. Ogled klanja živali. |
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
DROBNICA |
|
||
RAZMNOŽEVANJE DROBNICE |
|
||
|
|
Razvijajo sposobnost za opazovnje živali in prepoznavanje sprememb v obnašanju živali. |
Video posnetki,slike ,ogled živali. |
OSKRBA IN NEGA DROBNICE |
|
||
|
|
Razvijajo sposobnosti skrbeti za živali z ljubeznijo in potrpljenjem. |
Video posnetki. Sredstva za čiščenje. |
PREHRANA DROBNICE |
|
||
|
|
Zavejo se pomena prostega gibanja in paše za živali. |
Video posnetki. |
PRAŠIČEREJA |
|
||
pasme prašičev. |
|
Razvijajo občutek za pestrost in raznolikost v naravi. |
Slike, diapozitivi, filmi o živalih. Ogled razstav. |
RAZMNOŽEVANJE PRAŠIČEV |
|
||
|
|
Razvijajo sposobnost opazovanja. Upoštevajo etološke potrebe živali. |
Ogled živali. Video posnetki. |
PREHRANA PRAŠIČEV |
|
||
|
|
Razvijajo občutek za doslednost. Razvijajo občutek za živali. |
Krmni obroki. |
ZOOHIGIENSKI NORMATIVI REJE |
|
||
|
|
Razvijajo občutek skrbi za dobro počutje živali. |
Ogled različnih tipov hlevov za prašiče. Video posnetki. |
PRODAJA IN TRANSPORT PRAŠIČEV |
|
Osveščanje, da je za dobro počutje živali med prevozom, nakladanjem in razkladanjem odgovoren človek. |
Ogled nakladanja prašičev. |
3. letnik:
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
PERUTNINARSTVO |
|
||
PASME |
|
||
|
|
Razvijajo občutek za pestrost pasem. |
Slike. Ogled razstav malih živali. |
PROIZVODNJA JAJC |
|
||
|
|
Razvijajo občutek doslednosti pri delu. |
Vzorci krme. Ogled različnih rej. |
REJA BROJLERJEV |
|
||
|
|
Se zavejo pomena čistoče in natančno urejenega prostora. So sposobni razviti human odnos do živali. |
Ogled hlevov. |
Govedoreja, Ferčej, Skušek, DZS, 1988
Prehrana in krmljenje goved, Žgajnar, ČZP kmečki glas, 1990
Ocenjevanje govedi: Osterc
Perutnina: Holcman, Ločniškar, DZS, 1988
Prašičereja: Šalehar, DZS, 1989
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno: Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja predmetov Poljedelstvo in Kmetijski stroji.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
poljedelstvo |
|
|
kmetijski stroji |
|
|
poljedelstvo |
|
|
kmetijski stroji |
|