Izobraževalni program: POMOČNIK KMETOVALCA
Sprejeto na 17.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7. 1998
SADJARSTVO IN VINOGRADNIŠTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
|
70 |
2. |
70 |
|
70 |
3. |
34 |
|
34 |
skupaj |
174 |
|
174 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
1. LETNIK
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
RAJONIZACIJA |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Spoznajo pomen pravilne izbire lege in sorte. |
Spoznavanje različnih sort v vinogradu. Priprava razstave grozdja. |
OSNOVE ORGANOGRAFIJE IN FENOLOGIJE |
|
|
|
|
|
Pridobijo sposobnost natančnega opazovanja. |
Prikaz slikovnega materiala Opazovanje fenofaz v vinogradu. |
RAZMNOŽEVANJE VINSKE TRTE |
|
|
|
|
|
Razvijajo odgovoren odnos do dela. Poznajo pomen pridelave cepljenk v skladu z veljavnimi predpisi. |
Ogled matičnjaka. Ogled matičnega vinograda. Cepljenje v trsnici. |
NAPRAVA VINOGRADA |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za natančno in odgovorno delo. |
Pripravijo trte za sajenje. Sadijo trte na različne načine. Ogled rigolanja in terasiranja. |
GOJITVENE OBLIKE |
|
|
|
|
|
Spoznajo pomen obremenitve trte za kakovostno in vrhunsko pridelavo grozdja in vina. |
|
OBDELAVA TAL |
|
|
|
|
|
Razvijajo pravilen odnos do okolja.
|
|
GNOJENJE VINOGRADOV |
|
|
|
|
|
Pazljivo ravnajo , da ne obremenjujejo okolja.
|
Jemanje vzorcev za analizo. |
2. LETNIK
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
OSNOVE ORGANOGRAFIJE IN FENOLOGIJE |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo občutek za natančnost. Naučijo se opazovati. |
|
RAZMNOŽEVANJE SADNIH RASTLIN |
|
|
|
|
|
Poznajo pomen pridelave sadik v skladu z veljavnimi predpisi in normativi. |
Ogled drevesnice. |
NAPRAVA NOVIH NASADOV |
|
|
|
|
|
Upoštevajo naravne danosti. Obnašajo se kot dobri gospodarji. |
Sajenje sadnega drevja. Količenje. Sajenje. Ogled terasiranja. |
GNOJENJE IN NAMAKANJE |
|
|
|
|
|
|
Ogled namakalnega sistema. |
GOJITVENE OBLIKE |
|
|
|
|
|
V skladu s kondicijo drevesa uravnavajo razmerje med rastjo in rodnostjo. |
Prikaz rezi v nasadu. Rez v nasadu. |
3. LETNIK
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
BOLEZNI IN ŠKODLJIVCI VINSKE TRTE TER ZAŠČITA |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo občutek za natančno opazovanje. |
Spoznavanje bolezni in škodljivcev v vinogradu. |
BOLEZNI IN ŠKODLJIVCI SADNIH RASTLIN |
|
|
|
|
|
Se zavejo pomena določanja praga škodljivosti (ni zatiranja na pamet). |
Prepoznavanje bolezni in škodljivcev v nasadu. |
OBIRANJE IN SHRANJEVANJE SADJA |
|
|
|
|
|
Razvijejo odgovoren odnos do dela. Upoštevajo normative. Sodelujejo v skupini. |
Obiranje sadja. Ogled hladilnice. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Družbena znanja (geografija) |
|
|
Poljedelstvo (biologija) |
|
|
Poljedelstvo |
|