NIŽJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: POMOČNIK STEKLARJA

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

PRAKTIČNI POUK - steklopihaštvo

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

 

490

490

2.

 

560

560

3.

 

357

357

skupaj

 

1407

1407


3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Dijaki:

  • pri praktičnem delu uporabijo teoretično znanje , pridobljeno pri strokovnih predmetih,

  • spoznajo tehnološke pogoje dela,

  • pridobivajo potrebna znanja in spretnosti za uspešno opravljanje delovnih nalog,

  • spoznajo zakonitosti v tehnologiji in v delovanju strojev in naprav,

  • se naučijo uporabljati kalupe in steklarsko orodje,

  • se usposobijo za nabiranje steklene mase v kroglice,

  • privzgajajo delovne navade in pravilen odnos do delovnih nalog,

  • spoznajo pravila varstva pri delu, varstva okolja in uporabo osebnih zaščitnih sredstev,

  • vzgajajo se in spoznajo pravilne medsebojne odnose v delovnem okolju.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

     

    Dijaki:

    Dijaki:

     

    Spoznavanje delavnice, predmetov dela in delovnih mest.

  • se seznanijo s poklicem steklopihača, z delovnim prostorom, kjer bo potekal praktični pouk, z varnostnimi ukrepi na delovnem mestu;

  • Pridobijo čut za odgovorno delo.

    Spoznavajo pomen reda in delovne discipline ter osebne higiene.

    Ogled proizvodnje.

    Izdelava kroglic za manjše izdelke.

  • znajo pripraviti orodje za izdelavo kroglic, spoznajo namen in obliko kroglic;

  • obvladajo položaj telesa in pridobijo spretnosti prstov obeh rok za nabiranje steklovine;

  • oblikujejo stekleno maso z valjanjem;

  • dobijo občutek pravilnega pihanja v steklarsko pipo;

  • Razvijajo ročne spretnosti.

    Vaja: vrtenje pipe, oblikovanje nabira.

    Priprava delovne odprtine.

  • se naučijo pravilno pripraviti delovno odprtino in pravilno postavljati delovni šamotni naslon in pripraviti stopnico šamotnega naslona;

  • Pridobijo občutek natančnosti in zanesljivosti pri delu.

    Vaja: priprava delovne odprtine.

    Nabiranje stekla na kroglico.

  • obvladajo nabiranje enake količine steklovine na kroglico;

  • naučijo se pravilno vrteti pipo s kroglico v steklovini in prenašati steklovino do vodila;

  • dobijo občutek varnega premikanja po delovišču;

  • Osvajajo načelo natančnosti in samostojnosti.

    Vaja: vizuelno določanje količine steklovine pri nabiranju.

    Priprava kalupov (modelov).

  • obvladajo razliko med kovinskimi in lesenimi kalupi;

  • znajo pregledati in obžgati kalup;

  • dobijo občutek natančnosti in prilagajanju tempu dela v skupini;

  • Pridobijo natančnost in zanesljivost.

    Vaja: obžiganje različnih oblik modelov.

    Izdelovanje kozarcev enostavnih oblik.

  • predoblikujejo steklovino z oblikovalnikom;

  • znajo oceniti pravilno debelino ledu, razpihati steklovino, jo postaviti v model in izpihati do končne oblike stekla po delavniški skici;

  • Z znanjem pridobijo delovno zanesljivost.

    Vaja: usklajevanje pihanja z vrtenjem.

    Hlajenje izdelkov.

  • s pravilnim vrtenjem pipe na vodilu odbijalne mize spoznajo ravnanje in valjanje izdelka in predvsem ravnanja dna izdelku;

  • nauče se pravilno podajati in sprejemati vročo pipo;

  • razumejo vlogo in način hlajenja izdelkov v peči za napuščanje stekla;

  • Pridobijo čut osebne odgovornosti.

    Vaja: postavljanje izdelkov v peč za napuščanje stekla.

    Pihanje izdelkov iz barvnega in opalnega stekla

  • znajo napihati:

  • barvno kroglico;

  • opalno kroglico;

  • znajo pihati izdelke iz večslojnega stekla po delavniški skici;

  • Razvijajo čut za samostojno, odgovorno in strokovno delo.

    Ogled ene od steklarn.

    Izdelava kroglic za velike izdelke.

  • obvladajo rokovanje z debelejšimi pipami;

  • dobijo občutek za nabiranje večje količine steklovine na pipo;

  • znajo zarezati razpihano kroglico z debelejšo pinceto;

  • odrejajo velikost kroglice po skici izdelka in ji določijo obliko glede na izdelek.

  • Razvijajo in pridobijo natančnost in zanesljivost.

    Vaja: vrtenje pipe s steklovino na vodilu in oblikovanje.


    5. OKVIRNI SEZNAM LITERATURE IN DRUGIH VIROV

    Literature za praktični pouk steklopihaštva je zelo malo in še to v tujem jeziku. Učenci dobijo informacije preko zapisov, ki jih pripravi učitelj. Dosežke na področju steklarstva spremljajo preko raznih razstav in ogledov steklarn.

    6. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    Sprotno ocenjevanje delavniškega dnevnika ter ocenjevanje izdelka z zagovorom.

    7. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

    Spoznavanje delavnice.

    Priprava orodja.

    Priprava delovne odprtine.

    Hlajenje izdelkov.

    Izdelovanje kozarcev lažjih oblik.

    Tehnologija steklopihaštva

    Predstavitev poklica.

    Priprava kalupov.

    Zaščita pred visoko temperaturo.

    Hlajenje v peči za napuščanje.

    Pihanje izdelkov.

    Priprava delovne odprtine.

    Šamotne obloge.

    Tehnologijo v steklarstvu

    Različne peči za taljenje stekla, ognjevarni materiali.

    Izdelovanje kozarcev.

    Pihanje izdelkov.

    Strokovno risanje

    Delavniške risbe.

    Pihanje izdelkov.

    Umetnost z risanjem

    Prosto oblikovanje form.