Izobraževalni program: POMOČNIK STEKLARJA
TEHNOLOGIJA V STEKLARSTVU
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
50 |
20 |
70 |
2. |
55 |
15 |
70 |
3. |
34 |
34 |
|
skupaj |
139 |
35 |
174 |
Dijaki:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki |
Dijaki |
||
Snovi in njene spremembe |
|
Pridobivajo spoznanja o povezanosti življenja in narave. |
Vaja: ločevanje snovi. |
Zgradba atomov in periodni sistem |
|
||
Agregatna stanja |
|
||
Raztopine , lastnosti raztopin |
|
Vaja: raztapljanje snovi v različnih topilih. Vaja: prevodnost snovi. |
|
Kemijska reakcija |
|
Vaja: primeri kemijskih reakcij; energija pri kemijskih reakcijah. |
|
Kisline, baze, soli |
|
Vaja: identifikacija kislin in baz s pomočjo indikatorjev. Vaja: Nevtralizacija kislin in baz. |
|
Redoks reakcije |
|
Vaja: galvanski člen, primer elektrolize. Vaja: raztapljanje kovin v kislinah. |
|
Kovine |
|
||
Korozija kovin, protikorozijska zaščita |
|
||
Goriva |
|
Razvijajo ekološko zavest in odgovornost za smotrno uporabo energijskih virov. |
|
Abrazivne snovi |
|
Demonstracija korunda, karborunda, diamantnih brusnih plošč. |
|
Ogljikovodiki |
|
Razvijajo ekološko zavest. |
|
Topila in razredčila |
|
Vaja: spoznavanje lastnosti topil |
|
Polimeri |
|
Zavedajo se škodljivosti in ekološke obremenjenosti narave s polimernimi materiali. |
Demonstracija značilnih polimerov. |
OSNOVNE IN POMOŽNE SUROVINE |
|||
|
|
Spoznajo delovno okolje. Razvijajo zavest o osebni odgovornosti za kvaliteto del. Razumejo zahteve po kvalitetnem delu. |
Vzorci surovin, barv in barvnih stekel. |
STEKLENA TALINA IN STEKLO |
|||
|
|
Razvijajo odnos do odpadkov Znajo ceniti odpadno steklo kot surovino. |
Ogled peči, loncev v različnih steklarnah. Prospekti peči. |
FIZIKALNE LASTNOSTI STEKLA |
|
Tabela gostot različnih stekel. Primerjalna tabela razteznostnih koeficientov znanih materialov. |
|
NAPAKE STEKLA |
|||
vrsta napak |
|
Razvijajo soodgovornost za kvaliteto izdelka. |
Demonstracije vzorcev izdelkov z napakami. |
OHLAJEVANJE STEKLA |
|||
|
|
Prilagajajo se skupinskemu delu. |
Ogled video filma. |
OBLIKOVANJE STEKLA |
|||
|
|
Pridobljeno znanje jim dviga samozavest. Omogoča jim poklicno napredovanje. |
|
STROJI V PROIZVODNJI STEKLA |
|||
|
|
Postajajo inovativni in iniciativni. Razvijajo odnos do drugih poklicev v steklarstvu. |
|
OPLEMENITENJE IZDELKOV |
|||
s/z
|
|
Razvijajo medsebojne odnose. Znajo ceniti vsa dela in naloge. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Kisline, baze, soli Topila in razredčila |
Praktični pouk slikanja |
Fluoridi, HF kislina. Priprava barv. |
Kovine, Fe, Al |
Praktični pouk steklopihaštva |
Priprava modelov. |
Abrazivne snovi |
Praktični pouk brušenja |
Brušenje. Rezanje. Poliranje. |
Ohlajevanje stekla |
Praktični pouk (stekloslikarstva, brušenja in steklopihaštva) |
Napetosti v steklu. |