Izobraževalni program: POMOČNIK V ŽIVILSTVU
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
OSNOVE EKONOMIKE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
65 |
5 |
70 |
3. |
|
||
skupaj |
65 |
5 |
70 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
OSNOVNI POJMI GOSPODARJENJA |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo zavest o pravilnem odnosu do naravnih dobrin in o prizadevanjih za ohranjanje naravnih dobrin. |
|
|
|
Se zavedajo, da je koristno poznati temeljne ekonomske izraze. |
|
|
|
Se zavedajo, da je proizvodnja temeljni način pridobivanja dobrin (drugi načini so: prisila, prosjačenje, menjava). |
|
OSNOVNI POJMI GOSPODARJENJA DRŽAVE |
|
Se zavedajo, da nobeno pošteno delo ni manjvredno. Razmišljajo o svojem odnosu do denarja. Razmišljajo o reševanju problematike brezposelnosti. Razmišljajo o pomembnosti živilske industrije. |
Vaja: izdelajo plakate o infrastrukturi in o različnih dejavnostih (o kmetijstvu, industriji, trgovini ipd.). |
OSNOVNI POJMI GOSPODARJENJA PODJETJA |
|
Razmišljajo o poslovanju podjetij glede morale in ekološke osveščenosti. Razpravljajo o težavah pri organiziranju. |
|
|
|
Razvijajo zavest o odgovornem ravnanju in uporabi premoženja doma, v šoli in podjetju. |
|
|
|
Razmišljajo o solidarnosti med ljudmi v družbi. Razvijajo zavest o odgovornosti za nastale stroške. Razmišljajo o prizadevanjih, kaj lahko sami naredijo, za zmanjševanje stroškov in izdatkov doma, v šoli in podjetju. |
Vaja: z metodo brainstorming (burjenje možganov) naštevajo prizadevanja za zmanjšanje stroškov. |
|
|
Zavedajo se pomena varčevanja in odrekanja, ki sta potrebna za investicije v družini in podjetju |
|
TRG |
|
Razmišljajo o zdravi konkurenci. Zavedajo se problema pomanjkanja hrane v svetu in si oblikujejo spoštljiv odnos do hrane. |
Vaja: obiščejo tržnico in napišejo poročilo |
TRŽENJSKA (MARKETINŠKA) USMERITEV PODJETJA |
|||
|
|
Se zavedajo, da imamo za oblikovanje in kombiniranje instrumentov omejeno sredstev. Razmišljajo o pripadnosti podjetju, trudu in ustvarjalnosti, ki nikoli ne moreta biti popolnoma poplačana z denarjem. |
Vaja: izdelajo plakate na temo trženja. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Družboslovje |
|
|
Tehnologija |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Tehnologija Praktični pouk |
|