Izobraževalni program: PREDŠOLSKA VZGOJA
Sprejeto na 23.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 4. 12. 1998
GLASBA Z METODIKO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
112 |
28 |
140 |
skupaj |
112 |
28 |
140 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
Glasba
informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
|
Teoretični pojmi in zakonitosti |
|||
Lastnosti tona |
Približati zahtevne teoretične vsebine z zanimivim načinom dela in utemeljevanjem potrebe po njih. |
||
|
|
Predajati se zvokom: obmirovati, zapreti oči in prisluhniti, zbirati predmete, ki dajo zanimive zvoke, ustvarjati zvoke in jih raziskovati. |
|
Ritem |
|
|
|
|
|
Doživljati ritem kot element narave, izraz zdravja. |
|
|
|
Začutiti ritem kot gonilno silo k dejavnosti. |
|
Osnove dirigiranja |
|
Zavedati se, da kakovostno delo zahteva dodaten čas in napore. Biti natančen. |
|
|
|
||
Notni sistemi, ključi |
|
||
|
|
||
Tonske vrste skozi zgodovino (od koralnih lestvic do lestvic 20. stoletja) |
|
Začutiti, da glasba izraža bistvene vzgibe človekovega življenja v družbi, okolju in času. |
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
Interval |
|
Naprezati svoje zmožnosti in se veseliti uspeha. |
|
Akord |
|
|
|
|
|
Ugotoviti, da "cilj glasbe ni le razveseljevanje sluha, temveč tudi izražanje čustev, razvnemanje domišljije, vplivanje na razum, usmerjanje strasti." Francesco Geminiani). |
|
|
|
||
|
|
||
|
|
Razvijati zavest, da vztrajnosti in vaja izboljšata rezultate. |
|
Večglasje |
|
|
|
|
|
Zavedati se, da samo lastna aktivnost prinese rezultate. |
|
Osnove vokalne tehnike |
Uzaveščanje relacij posameznik – skupnost. |
||
|
|
Vsak, ki poje, sliši svoj glas kot delček skupnega zvoka. Storiti vse za skupni rezultat. |
|
|
|
Skupne vaje prispevajo k oblikovanju kolektiva. Zahteva po discipliniranosti je pogoj in hkrati sredstvo uspešnega glasbenega dela. |
|
Mali instrumenti |
|
Pokazati lastno iniacitivo (prinašati predmete, ki so lahko instrumenti) in biti ustvarjalen pri iskanju novih zvočil. |
|
|
|
Z instrumenti spoštljivo ravnati in jih po uporabi pospraviti na svoje mesto. |
|
|
|
Doma narejene instrumente vrednotiti tako kot kupljene. |
|
|
|
Svojo igro na instrument prilagoditi soigralcu ali soigralcem. |
|
Lastni instrumenti |
|
Igrati sproščeno brez zadržkov. |
|
Množični instrumenti |
|
Oblikovati pravilen odnos do skupne lastnine, do glasbenih instrumentov. |
|
Glasbena pravljica |
|
Biti stokoven in osebno odgovoren. Občutiti pripadnost in povezanost. |
|
Glasbene vsebine za otroke do treh let |
|
Približati se – potopiti se v otroški svet. |
|
Reproduktivne proste ritmične vsebine |
|
Ritmično natančno izvesti posamezne vsebine. |
|
Ustvarjalne ritmične vsebine |
|
Navajati na samoobvladovanje in pošteno tekmovalnost. Prispevati svoje primere in nove možnosti izvedb. |
|
Spremljava govorjenega besedila |
|
|
|
|
|
Razvijati vztrajnost in natančnost pri izvedbi. |
|
Ritmična spremljava pesmi |
|
|
|
|
|
Podrediti se pevcem. |
|
Skupinska instrumentalna igra |
|
|
|
Blokflavta |
|
|
|
|
|
Biti toleranten do raznolikih zmožnosti (ne zasmehovati tiste, ki jih instrument ne uboga). |
|
|
|
Zaupati v lastne zmožnosti. |
|
|
|
Biti natančen in zavzet pri delu. Pošteno ocenjevati svoje delo in ga izboljševati. |
|
|
|
||
|
|
||
|
|
Po svojih zmožnostih pomagati uresničevati izrek: “glasba je človekovo notranje bistvo, pogled na svet”. (Arthur Schopenhauer) |
|
|
|
||
Instumenti s ploščicami (kromatični zvončki) |
|
|
|
|
|
Razvijati skrben odnos do instrumentov. |
|
|
|
Odgovorno opraviti “domače” naloge. |
|
|
|
||
|
|
Veseliti se skupnega muziciranja. |
|
|
|
||
|
|
||
Delo ob pesmi - 30 ljudskih in umetnih pesmi |
|
|
|
Analiza pesmi |
|
|
|
|
|
Preko vsebine in deloma melodije pesmi vzbujati estetska in socialna čustva. S petjem ljudskih pesmi približati ljudsko izročilo. Biti natančen, dosleden. |
|
Interpretacija pesmi |
|
Z ustreznim vzdušjem bogatiti skupno doživljanje. Začutiti odgovornost za natančno posredovanje pesmi. |
|
Dirigiranje pesmi |
|
Motivirati za iskanje novih pesmi. Biti pozitivno naravnan in toleranten do drugih, ki se učijo pesmi. Približati se stroki skozi doživljanje otroške pesmi. |
|
Osnovna spoznanja iz metodike predšolske glasbene vzgoje s poudarkom na malih instrumentih |
|||
Splošni smotri predšolske glasbene vzgoje, štiri glasbene dejavnosti, metode glasbene vzgoje in sistem načrtovanja. |
|
Ozaveščati odnos do poklicnih “skrivnosti”. Zavestno spodbuditi zanimanje za predmet. Z lastnim navdušenjem, ljubeznijo do tematike in zanimivim podajanjem snovi spodbuditi dijake k aktivnemu sodelovanju. |
|
Poustvarjalno petje |
|
|
|
|
|
Pomagati dijakom, da izpeljejo svoje ustvarjalne ideje. |
|
|
|
Pokazati navdušenje in ustvarjalno energijo. Doseči zdravo tekmovalnost pri nastopu s poudarkom na osebni rasti. |
|
Ustvarjalno petje |
|
Zmanjšati strah pred ustvarjalnim nastopanjem v skupini in pred neuspehom. Poskrbeti za povratno informacijo. Graditi na pozitivni samopodobi. Ob primernem vrednotenju “izmišljarij” razvijati samozavest. Zavedati se, da je ustvarjalno petje lahko pomembno sredstvo za poglabljanje medsebojnih odnosov. |
|
Poslušanje glasbe |
|
|
|
|
|
Uzaveščati, da vzgojitelj s svojim okusom učinkuje na oblikovanje otrokovega estetskega okusa in opozoriti na nevarnost negativnega “halo” efekta. |
|
|
|
Soglašati, da je v tišini lepše kot v hrupu; da je za poslušanje glasbe potrebna tišina. |
|
Glasbene didaktične igre za: |
|
|
|
|
|
Pri izvajanju glasbenih didaktičnih iger usmerjati k resnicoljubnosti, iskrenosti in poštenosti. Indetificirati se preko iger z bodočim poklicnim delom. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno
Obča zgodovina, zgodovina likovne umetnosti, literarna zgodovina, pedagogika, psihologija, fizika, kemija, biologija, varnost pri delu, zdravstvena vzgoja, športna vzgoja.
Konkretno
Ples z metodiko, slovenščina (literatura), likovna kultura z metodiko se z glasbo tesno prepletajo ob oblikovanju in izvajanju vsakoletnih prireditev za otroke, ki jih pripravijo in izvedejo dijaki pod vodstvom mentorjev.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Fizika Biologija Športna vzgoja, ritmika Zgodovina |
|
|
Fizika |
|
|
Športna vzgoja Zdravstvena vzgoja Računalništvo Književnost Pedagogika Otroška književnost Likovna umetnost |
|
|
Otroška psihologija Pedagogika |
|
|
Športna in ritmična vzgoja Psihologija |
|
|
Fizika Kemija Ekologija Biologija |
|
|
Likovna vzgoja Ritmično-gibalna vzgoja Pedagogoka Psihologija Književnost, leposlovni teksti Zdravstvena vzgoja |
|