Izobraževalni program: PREDŠOLSKA VZGOJA
Sprejeto na 23.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 4. 12. 1998
OTROŠKA IN MLADINSKA KNJIŽEVNOST
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
21 |
7 |
28 |
skupaj |
21 |
7 |
28 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
Dijaki:
Informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti |
Dijaki |
|||
POMEN POJMA MLADINSKA IN OTROŠKA KNJIŽEVNOST |
|
Razvija se zavest o zgodovinskem pogledu na pomen književnosti za otroke. |
|
POMEN KNJIŽEVNOSTI ZA RAZVOJ OTROKA |
|
Pri dijakih se razvija vrednotenje mladinske književnosti in odnos do nje ter spoznanje o njeni posebni vlogi pri razvoju in vzgoji otroka. |
|
VRSTE IN ZVRSTI MLADINSKE KNJIŽEVNOSTI – PROZA |
|
|
|
|
|
Oblikuje se občutek za različnost besedil ter za različne možnosti uporabe pri razvojnem in vzgojnem procesu. |
|
VRSTE IN ZVRSTI MLADINSKE KNJIŽEVNOSTI –POEZIJA |
|
|
|
|
|
Dijaki dobijo smisel za ritem in rimo ter so sposobni tudi sami ustvarjati enostavnejše pesniške tekste, saj se zavedajo, kakšen pomen ima takšno ustvarjanje za vzpodbujanje otroške govorne ustvarjalnosti. |
|
VRSTE IN ZVRSTI MLAD.KNJIŽEVNOSTI –DRAMATIKA |
|
|
|
|
|
Dijaki se usposobijo za samostojno dramsko ustvarjanje. Tudi pri otrocih znajo vzbuditi željo po igranju različnih vlog. |
|
VRSTE IN ZVRSTI MLADINSKE KNJIŽEVNOSTI |
|
|
|
|
|
Čedalje bolj se zavedajo pomena literarnega dela in knjige za razvoj otroka. |
|
MLADINSKA KNJIŽEVNOST KOT SREDSTVO ZA RAZVIJANJE GOVORA |
|
Sposobni so vzpostaviti učinkovito govorno komunikacijo v skupini otrok. S svojim pozitivnim odnosom do literature oblikujejo takšen odnos tudi pri otrocih. |
|
VREDNOTENJE OTROŠKE IN MLADINSKE KNJIŽEVNOSTI |
|
Dijaki razvijejo vrednostni sistem, s pomočjo katerega so sposobni otroku ponuditi primerno in umetniško vredno knjigo. |
|
VZGOJITELJEVA PRIPRAVA NA OBRAVNAVO BESEDILA |
|
Vsako besedilo otroške literature so sposobni posredovati učinkovito in v vsej polnosti sporočila, tako da ga otroci res doživijo in sprejmejo. |
|
KNJIGA V VRTCU |
|
Dijaki se zavedajo pomena primerne, umetniško vredne knjige za otrokov optimalni razvoj. Sami cenijo literaturo in svoj odnos prenašajo tudi na zaupane jim otroke. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Pregled književnosti za otroke se povezuje z likovno umetnostjo, delno tudi z zgodovino, predvsem z zgodovino pedagogike. Govorna vzgoja se povezuje s pedagogiko in psihologijo.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |