Izobraževalni program: PREDŠOLSKA VZGOJA
Sprejeto na 23.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 4. 12. 1998
PEDAGOGIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
84 |
28 |
112 |
skupaj |
84 |
28 |
112 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
Dijaki:
informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti |
Obči pedagoški pojmi |
Dijaki |
Dijak |
|
|
|
Razvija si zavest o pomenu vzgoje za človeka in odgovornost za ravnanje posameznika v skupnosti. Navaja se na strpnost ob sodelovanju z drugimi. Navaja se izraziti svoje mnenje, biti kritičen. |
Esej: Moja vzgoja. |
|
|
Usposabljajo se za ustvarjalno spreminjanje sedanjosti, za iskanje novih poti in načinov spodbujanja mlade generacije. Zavzemajo se za humano družbo. |
Seminarji, referati o vzgoji od rodovne skupnosti do danes. |
analiza vzgojnega procesa |
|
|
|
|
|
Razvijajo odgovornost za samoizobraževanje, permanentno potrebo po vzgoji. |
|
|
|
Lastna aktivnost in ustvarjalnost vodita do cilja. Biti odgovoren za vzgojo. Razvijajo kritičnost, |
|
|
|
Tolerantnost, demokratičnost. |
|
|
|
Sodelovanje v vzgojno izobraževalnem procesu. |
|
|
|
Razvijati zavest o nujnosti znanstvenega, interdisciplinarnega proučevanja področja vzgoje in izobraževanja. |
|
|
|
||
|
|
||
predšolska pedagogika |
|
|
|
|
|
Razvijati zavest o pomenu strokovnega delovanja. |
|
|
|
||
|
|
Razvija si sposobnost primerjalne analize. |
Seminar |
predšolske ustanove |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost za otrokov razvoj. Razvija odgovornost za otrokovo dobro počutje. Upoštevanje otrokovih pravic. |
Poročilo o organiziranosti vrtcev in programih. |
kurikulum -čas, prostor, dnevna rutina in dejavnosti otrok v vrtcu |
|
|
|
|
|
Poročilo o delu pri – projekt. |
|
|
|
Razvijajo si odgovornost za strokovno izvedbo vseh nalog, pri posameznih delih dnevnega reda. |
Vaje |
družina in vrtec |
|
|
|
|
|
Kritičnost, sposobnost sodelovanja z drugimi. Humanizacija odnosov med spoloma. |
Seminar |
|
|
Razvijajo komunikativnost Zavedajo se pomena identifikacijskih vzorov. Prikriti kurikulum. |
Projekt |
|
|
Sposobnost delovanja v konfliktnih situacijah. Poznavanja vrednot. Razvijajo tolerantnost. |
Projekt |
vzgojno-izobraževalni sistem |
|||
|
|
Razvijajo pozitiven odnos do izobraževanja. |
|
|
|
Razvijejo potrebo po permanentnem učenju. |
|
|
|
So motivirani za samoizobraževanje. |
Projektno delo |
poglavja iz didaktike |
|
|
|
|
|
Jasnost, strokovnost. Razvijajo si sodoben pogled na vzgojo – način ravnanja z otroki, lastni zgled. Razvijajo sposobnosti medsebojnega sodelovanja, komunikacije in jih upoštevajo tudi v vsakdanjem življenju. |
Vaje |
|
|
Razvijati lastno aktivnost, ki naj bo spodbuda za otrokovo aktivnost, ne sme pa je nadoknaditi. |
|
|
|
Razvijajo si pozitiven odnos do sebe in drugih, ustvarjalnost ob lastni aktivnosti in odgovornost za vzgojno delo. |
|
|
|
Razvija sposobnost komuniciranja z otroki in drugimi sodelujočimi. |
|
igra in igrače |
|
|
|
|
|
Strpnost, upoštevanje potreb otrok, volje, želja. Znati se igrati, zabavati, smejati. |
|
|
|
Odgovornost za pripravo in izvedbo iger. |
|
|
|
Komunikativnost. |
Vaje, projekt |
|
|
Odgovornost, iznajdljivost, fleksibilnost in ustvarjalnost pri izbiri igrač in drugih igralnih sredstev. |
Vaje, projekt |
področja dejavnosti otrok |
|
|
|
|
|
Razviti zmožnost kritičnega mišljenja. Razviti pozitiven donos do dela v vrtcu. |
Vaje |
|
|
Odgovornost za strokovno delo. |
Povezanost s prakso – vaje. |
|
|
Razvijajo strpnost in odgovornost za sodelovanje s starši, učijo se razreševati konfliktne situacije, naučijo se komunikacije z odraslimi, se znajo identificirati s svetom vrednot staršev. |
Povezanost s prakso |
komunikacija v vrtcu |
|
|
|
|
|
Skrbeti za dobre medsebojne stike, dobro komunikacijo, ki je vir uspeha. Razvija sposobnost, tolerantnost ter odgovornost za prijetno bivanje v kolektivu. |
Seminar |
etični kodeks v vrtcu in otrokove pravice |
|
Zavedo se pomembnosti upoštevanja človekovih in otrokovih pravic. Zavzemajo se za demokratične medsebojne odnose. |
Seminar |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Zgodovina |
|
|
Psihologija Sociologija |
|
|
Psihologija Biologija z ekologijo |
|
|
Psihologija |
|
|
Likovna kultura Glasbena vzgoja Športna vzgoja Plesna vzgoja |
|
|
Sociologija Zgodovina Psihologija |
|
|
Higiena z gospodinjstvom |
|
|
Športna vzgoja Sociologija Likovna kultura Glasbena vzgoja Plesna vzgoja Psihologija Kemija Biologija z ekologijo Slovenski jezik in književnost Matematika Fizika |
|
|
Sociologija Psihologija |
|
|
Slovenski jezik in književnost Psihologija |
|
|
Sociologija |
|