Izobraževalni program: PREDŠOLSKA VZGOJA
Sprejeto na 23.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 4. 12. 1998
PRAKTIČNO PEDAGOŠKO DELO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
200 |
200 |
|
skupaj |
|
200 |
200 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
Dijaki:
PODROČJE DELA |
DELA IN NALOGE |
Mentor |
|
SPREJEM DIJAKOV IN PREDSTAVITEV VRTCA |
|
Dijak |
|
HOSPITACIJE V SKUPINI OTROK |
|
ORGANIZACIJA DELA IN ŽIVLJENJA V VRTCU |
|
NEGA IN OSEBNA HIGIENA OTROK |
|
PREHRANJEVANJE |
|
DEJAVNOSTI NA PROSTEM (bivanje na prostem) |
|
POČITEK |
|
Mentor/Dijak |
|
NAČRTOVANJE DEJAVNOSTI OTROK |
|
IGRAČE IN DRUGA VZGOJNIH SREDSTVA |
|
SODELOVANJE VRTCA S STARŠI IN OKOLJEM |
Opomba: ta del prakse bo možno uresničiti le v primeru, če bodo take dejavnosti potekale v času prakse. |
Dijaki opravljajo pedagoško prakso v vrtcu, ki si ga izberejo glede na lastne želje (bližina kraja bivanja), starostno skupino pa določi vodstvo vrtca.
Splošna navodila:
1. Dijaki delajo na delovnem mestu 6 ur, preostali čas pa je namenjen pisanju poročila, pripravam na delo in drugim aktivnostim, ki potekajo v času prakse.
2. Dijaki pred začetkom pedagoške prakse s potrdilom dokažejo da izpolnjujejo z zakonom predpisane higienske pogoje za stik z otroki in prehrano (zdravniško potrdilo).
3. Dijaki morajo biti nezgodno zavarovani.
4. Dijaki morajo na pedagoški praksi upoštevati dnevni red, hišni red in druge z zakonom predpisane dokumente o delovni disciplini in varstvu pri delu.
5. Dijaki se oblačijo in obuvajo v skladu z zahtevami, določenimi v dokumentih vrtca.
6. Dijaki se za praktično delo pisno pripravljajo, in sicer po navodilih, ki so jih dobili v šoli in navodilih, ki jim jih posreduje mentor/mentorica v vrtcu.
7. Dijaki vodijo o svojem delu dnevnik, pedagoško prakso zaključijo s pisnim poročilom.
8. Profesorji pedagogike, psihologije, zdravstvene vzgoje, higiene z gospodinjstvom, slovenskega jezika in književnosti in metodik glasbene, likovne, plesne in športne vzgoje pripravijo dijake na pedagoško prakso, pripravijo program dela in dajo dijakom pred začetkom prakse ustrezna navodila.
Šola sklene z vrtci pogodbo o izvajanju pedagoške prakse.
1. Pedagoška praksa se ocenjuje z opisnimi ocenami:
manj uspešno |
uspešno |
zelo uspešno |
2. Pedagoška praksa se ocenjuje po končani praksi. Ocena se vpiše v spričevalo.
3. Pedagoško prakso oceni mentor v vrtcu, pri tem pa upošteva: strokovnost, odnos dijaka do otrok, odnos do delavcev vrtca, odnos do dela oziroma pripravljenost za delo, samostojnost pri delu, discipliniranost, odgovornost, izvirnost, ustvarjalnost in fleksibilnost.
4. Končno oceno pedagoške prakse poda učitelj, ki prakso organizira. Skupna ocena pa vključuje oceno mentorja in oceno učitelja, ki oceni dijakov dnevnik in poročilo.
Specifičnost pedagoške prakse je v njeni integrativnosti, saj omogoča sintezo spoznanj z različnih področij in uresničevanje le - teh pri vzgojnem delu v vrtcu.