Izobraževalni program: PREDŠOLSKA VZGOJA
Sprejeto na 23.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 4. 12. 1998
PSIHOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
84 |
28 |
112 |
skupaj |
84 |
28 |
112 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
Informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
UVODNA POGLAVJA |
|||
Temeljni dejavniki duševnega delovanja |
|
Biti sposoben kritičnega presojanja vplivov dednosti, okolja in samodejavnosti. |
Uvodna poglavja predelati z metodami vodenega razgovora, igre vlog in dela s tekstom. |
Duševni procesi in stanja |
|
Biti sposoben uporabljati osnovne pojme in dejstva obče psihologije. |
|
Osebnost |
|
Zavedati se razlik med zdravorazumskim in znanstvenim pojmom osebnosti. |
|
RAZVOJNA PSIHOLOGIJA |
|||
Predmet, metode in področja razvojne psihologije |
|
Razviti pripadnost pedagoškemu delu, ki temelji na znanstvenih osnovah razvojne psihologije. |
|
Metode opazovanja |
|
Osvojiti sposobnost objektivnega opazovanja otrokovega vedenja. |
Vaja |
Razmejitev razvojnih obdobij ali periodizacija |
|
Zavedati se, da je razvojno obdobje čas, za katerega je značilna neka karakteristika v osebnosti in vedenju. |
|
Zakonitosti duševnega razvoja |
|
Razumeti praktično vrednost znanstvenih spoznanj o duševnem razvoju. |
|
Predporodno obdobje |
|
Biti informiran o poteku razvoja v prenatalni dobi. Razumeti vpliv različnih dejavnikov ki spremljajo nosečnost. |
|
Rojstvo otroka in novorojenček |
|
Biti informiran o poteku poroda in spremljajočih težavah. Zavedati se, da se že novorojenčki razlikujejo po temperamentu in odzivanju in s tem sooblikujejo stil vzgojnega ravnanja. |
|
PRVI DVE LETI ŽIVLJENJA ALI OBDOBJE ZAZNAVNO - GIBALNE RAVNI DUŠEVNEGA RAZVOJA |
|||
KOGNITIVNI RAZVOJ |
|||
Razvoj čutenja in zaznavanja |
|
Biti informiran o stopnjah zgodnjega intelektualnega razvoja. Storiti vse za odgovorno in strokovno spremljanje in vzpodbujanje otrokovega duševnega razvoja. |
|
Razvoj pozornosti |
|
Oblikovati odnos do strokovnih doktrin in standardov v otrokovem duševnem razvoju sploh. Biti informiran o osnovnih značilnostih in standardih razvoja pozornosti. |
|
Razvoj govora |
|
Razviti odgovoren odnos do komunikacije z otrokom. |
|
Zgodnji intelektualni razvoj |
|
Razviti kritičen odnos do različnih pogledov na stopnje v zgodnjem intelektualnem razvoju. Zavedati se pomena dejavnikov zorenja in učenja v intelektualnem razvoju. |
|
SOCIALNO ČUSTVENI IN OSEBNOSTNI RAZVOJ |
|||
Osnovni pojmi |
|
Biti informiran o strokovnih spoznanjih zgodnjega socialno čustvenega razvoja. Sprejeti poklicno odgovornost za dobro počutje otroka v vrtcu. |
|
Razvoj samopodobe |
|
Biti motiviran za spremljanje in uporabo strokovne literature. Razviti spretnost podpiranja “ega” pri otroku. |
|
Trma |
|
Razviti sposobnost strokovnega odzivanja na otrokovo trmo. |
|
Čustveni in socialni razvoj |
|
Zavedati se pomena zadovoljenosti osnovnih čustvenih in socialnih potreb otroka. Biti informiran o značilnostih in oblikah socialnega vedenja. |
Vaja |
PREDŠOLSKI OTROK OD DRUGEGA DO SEDMEGA LETA STAROSTI ALI OBDOBJE NAZORNO- SIMBOLIČNE RAVNI DUŠEVNEGA RAZVOJA |
|||
TELESNI IN MOTORIČNI RAZVOJ |
|
Biti informiran o strokovnih kriterijih telesnega in motoričnega razvoja. Razviti sposobnost strokovnega spremljanja telesnega in motoričnega razvoja otroka. |
|
KOGNITIVNI RAZVOJ |
|||
Razvoj čutenja in zaznavanja |
|
Biti informiran o bistvenih zakonitostih razvoja zaznavanja. Pridobiti sposobnost strokovnega presojanja programa dela s predšolskim otrokom. |
|
Razvoj pozornosti |
|
Biti informiran o zmožnostih otrokove pozornosti. |
Vaja - opazovanje |
Razvoj mišljenja in govora |
|
Biti motiviran za strokovno spremljanje otrokovega intelektualnega razvoja. Senzibilizirati za opazovanje otrokovega intelektualnega vedenja. |
|
Predstavljanje in domišljija |
Zavedati se značilnosti otroške govorice, pojmov in sklepov Oblikovati strokoven in kritičen odnos do merjenja inteligentnosti |
Vaja - opazovanje |
|
SOCIALNO EMOCIONALNI IN OSEBNOSTNI RAZVOJ |
|||
Oblike socialnega vedenja |
|
Biti informiran o posebnostih otrokovega dojemanja okolja. Oblikovati strokoven odnos do laži. |
|
Moralni razvoj |
|
Zavedati se, da je otrok že sposoben planiranja dejavnosti, za izvedbo pa potrebuje pomoč. Storiti vse za podporo pozitivni samopodobi otroka. Biti sposoben strokovnega spremljanja in vodenja socialnih odnosov med otroki Sprejeti odgovornost za strokovno ravnanje z agresivnim otrokom. Biti informiran o fazah moralnega razvoja. Oblikovati strokoven odnos do otrokovega moralnega presojanja. |
Vaja - opazovanje |
IGRA IN RISBA PREDŠOLSKEGA OTROKA |
|
Zavedati se vloge igre in risbe kot sredstva spoznavanja in vplivanja in otroka. Senzibilizirati za opazovanje otrokove dejavnosti. |
Seminarsko delo |
ZGODNJA NEVROTSKA SIMPTOMATIKA |
|
Usposobiti se za zgodnje odkrivanje nevrotske simptomatike. |
|
ZRELOST ZA VSTOP V ŠOLO |
|
Biti sposoben strokovnega pogleda in sodelovanja v pripravi otroka na šolo. |
|
MLAJŠI ŠOLAR ALI OBDOBJE KONKRETNO LOGIČNIH MISELNIH ZMOŽNOSTI |
|
Biti informiran o osnovnih dejstvih telesnega in duševnega razvoja mlajšega šolarja. |
|
MLADOSTNIŠTVO ALI ADOLESCENCA |
|
Biti informiran o osnovnih dejstvih telesnega in duševnega razvoja v adolescenci. Krepiti zavest o možnostih samooblikovanja osebnosti. Zavedati se pomena družbe vrstnikov ni ožjega družbenega okolja. |
|
RAZVOJNA OBDOBJA PO ADOLESCENCI |
|
Biti informiran o osnovnih stopnjah osebnostnega razvoja od rojstva do smrti. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Sociologija Zgodovina |
|
|
Pedagogika |
|
|
Matematika |
|
|
Pedagogika |
|
|
Biologija |
|
|
Slovenščina |
|
|
Slovenščina Pedagogika |
|
|
Sociologija Pedagogika |
|
|
Pedagogika Likovna vzgoja |
|