POKLICNI TEČAJ

Izobraževalni program: PREDŠOLSKA VZGOJA

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 23.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 4. 12. 1998

1. IME PREDMETA

ŠPORTNA VZGOJA Z METODIKO

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

7

21

28

skupaj

7

21

28

* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;

3. USMERJEVALNI CILJI

Dijaki:

  • pridobijo osnovna znanja o vodenju telesne(športne) vzgoje

  • seznanijo se z vsebino vzgojno -izobraževalnega dela pri telesni(športni) vzgoji

  • pridobijo sposobnosti za smotrno uporabljanje metod in oblik dela ter ekonomično organizacijo vadbe

  • pridobijo znanje o vrednotenju psihofizičnih sposobnosti otrok

  • seznanijo se z varnim in zdravim načinom vadbe

  • razvijajo ustvarjalnost, iznajdljivost in sposobnost za pedagoško delo


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    Informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

     

    Dijaki

       

  • telesni razvoj in gibalne potrebe v posameznih obdobjih

  • spoznajo telesni razvoj otroka in njegovo potrebo po gibanju zaradi zdravega psihofizičnega razvoja

  • Vzpodbujati zanimanje za otrokov razvoj, tako fizični kot psihični; zavedati se pomembnosti telesne(športne) vzgoje.

     

  • telesne vaje kot sredstvo vzgojnega vplivanja

  • spoznavati osnove vpliva vaj na telo in njegov razvoj; biti natančen in dosleden

  • Pridobiti si smisel in začutiti odgovornost za natančno izvedbo vaj,biti potrpežljiv.

    Priprava in izvedba svojega kompleksa gimnastičnih vaj.

  • proces telesne vadbe

  • seznanijo se z urjenjem in ponavljanjem, tekmovanjem, vrednotenjem

  • Premagovanje treme in sramu pri nastopanju in vodenju igric, pridobiti smisel za skupinsko delo.

    Pripravijo in vodijo elementarne igre,morajo se naučiti spoštovati pravila in pravila prilagajati.

  • jutranja vadba

  • dojeti pomembnost jutranjega razgibavanja

  • Naučiti se tolerantnosti do manj sposobnih otrok.

    Priprava in izvedba jutranjega razgibavanja.

     

  • učna načela ustreznost pouka individualizacija povezava teorije glede na starost in sposobnost delo skupinsko in prakse otrok

  • posebne oblike seznanitev s navdušiti nad organizacija in telesno-vzgojnih pomembnostjo bivanjem v izvedba sprehoda aktivnosti vsakodnevnih naravi sprehodov

  •    

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • pisno (pisne priprave),

  • ustno (ocena nastopa v vrtcu).

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • telesni razvoj in gibalne potrebe v posameznih obdobjih

  • telesne vaje kot sredstvo vzgojnega vplivanja

  • proces telesne vadbe

  • jutranja vadba

  • učna načela

  • posebne oblike telesno-vzgojnih aktivnosti

  • program za akcijo Sonček

  • specialna metodika posameznih športnih panog

  • Slovenski jezik

    Biologija

    Fizika

    Kemija

    Pedagogika

    Psihologija

    Zdravstvena vzgoja

    Plesna vzgoja

    Glasbena vzgoja

    Likovna vzgoja

  • z znanjem o anatomiji človeka, psihologije otroka in pedagogike lahko uspešno motivira otroke za vadbo in jih navaja na potrebo po gibanju

  • potrebno znanje o osebni higieni

  • gibanje po prostoru, ob in na orodju

  • spoznavanje materialov

  • izrazoslovje, pravilna uporaba materinega jezika

  • vadba ob glasbi

  • spoznavanje narave in njenih zakonitosti