Izobraževalni program: GOSTINSKO–TURISTIČNI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
POSLOVNO KOMUNICIRANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
50 |
20 |
70 |
2. |
|
||
skupaj |
50 |
20 |
70 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Verbalna in neverbalna komunikacija |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Si razvija samozavest. Identificira se s poklicem. Zave se odgovornosti poklicnega dela. |
Vaja: |
Osebna urejenost |
|
|
|
|
|
Razvija čut za estetiko in splošno urejenost ter razvija svoj osebni stil urejenosti. |
Vaja: estetika urejenosti poslovneža in gostinsko turističnih delavcev (študij primerov). |
Dejavniki razvoja človekove osebnosti |
|
|
|
|
|
Zave se pomena interaktivnosti dejavnikov in posebej vloge lastne aktivnosti. |
|
Psihični procesi |
|
|
|
|
|
Spoštuje individualne razlike med ljudmi. Upošteva razlike in posebnosti v izražanju čustev, potreb. |
Vaje: |
|
|
Razmišlja, kako omogočiti gostom, da zadovoljijo potrebe čim višjega nivoja. |
Vaja: aplikacija primerov iz prakse na hierarhijo potreb. |
Osebnostne lastnosti |
|
|
|
|
|
Navaja se razumeti in upoštevati različno vedenje gostov. |
Vaja: analiza različnih primerov vedenja in reagiranja. |
Spodbude in ovire pri uspešnem poslovnem komuniciranju |
|
|
|
|
|
Razvija senzibilnost do ljudi v stiski in razpoznava njihove osebne stiske. Razpoznava konstruktivne in dekonstruktivne oblike vedenja. Razvija razumevanje in toleranco ter mirnost pri reševanju reklamacij. |
Vaje: |
Protokol in bonton |
|
|
|
|
|
Zave se pomena pisanih in nepisanih pravil poslovnega komuniciranja. Razvija spoštljiv odnos do ljudi. Zave se pomena in vloge protokola za gostoljubnost in dobro počutje gostov. |
Vaje: |
Telefoniranje |
|
|
|
|
|
Zave se pomena doživljanja komunikacije po telefonu. |
Vaja: |
Pisno sporočanje |
|
|
|
|
|
Razvija si poklicno socializacijo. Razvija si strokovnost pristopa k delu in poslovanju. |
Vaja: |
Reklama |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena pozitivne in negativne reklame. Zave se in zna razložiti, kaj zagotavlja ugled gostinskih obratov in kako deluje na pospeševanje prodaje. Razvija si kritičen odnos do nestrokovnosti. Razvija si iniciativnost in samostojnost pri delu. Problem jemlje kot izziv. Razvija si odgovornost do dela in zmožnost spreminjanja in prilagajanja novim situacijam. Veseli se razvijanja novih idej. |
Vaje: |
Poslovni sestanek |
|
|
|
|
|
Razvija si odgovornost do uresničevanja sklepov in dogovorov. Razvija si toleranco. Navaja se na timsko delo in sodelovanje z zunanjimi partnerji. |
Vaja: |
Pogajanja |
|
|
|
|
|
Zave se poznavanja in upoštevanja določil poslovnega bontona za profesionalen odnos na delovnem mestu. |
Vaje: |
Vodenje |
|
|
|
|
|
Identificira se z vlogo vodje. Ocenjuje ustreznost posamezne vrste vodenja glede na dano situacijo. Razmišlja o želenih osebnostnih lastnostih ter sposobnostih vodenja. Razvija toleranco in primeren odnos do dolžnosti, odgovornosti in posebnosti vodje. |
Vaje: |
|
|
Identificira se z vlogo delavca v delovnem procesu in poskuša razumeti njegove potrebe. Zave se nujnosti stalnega strokovnega izpopolnjevanja in pozna možne vire novega znanja. |
Vaje: analiza dejavnikov vplivanja na motivacijo za delo. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Slovenščina |
|
|
Turizem |
|
|
Organizacija in ekonomika poslovanja |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Informatika |
|