Sprejeto na 70. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 21.11.2003
Objavljeno v Ur. l. RS, štev. /
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Nizke zgradbe posredujejo temeljno strokovno teoretično znanje, ki je osnova za delo v gradbeni operativi in projektiranju.
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|
Dijak |
Dijak |
|
ZEMLJINA kot gradbeni material |
|
|
|
Osnove geologije |
spozna lastnost kamnin
spozna osnove petrologije |
Razvija globalni način razmišljanja. |
Analizira različne vzorce kamnin. |
Vrste tal |
loči nevezljive, vezljive zemljine, zemljine organskega izvora
pozna lastnosti zemljin |
Razvija sposobnost opazovanja. |
Vzorci zemljin. |
Preiskave tal na terenu |
pozna vrste in načine odvzema vzorcev tal
pozna postopek preiskave tal na terenu |
Spozna pomen predhodnih preiskav na postopek gradnje objektov. |
Ogled odvzema vzorca. |
Lastnosti zemljin (poroznost, vlažnost, prostorninska teža, propustnost, zrnatost, stisljivost, strižna trdnost, plastičnost) |
razume preiskave zemljin
pozna vpliv lastnosti zemljin na gradnjo objektov
zna identificirati in klasificirati zemljine
uporablja podatke iz geotehničnega poročila |
Spozna in razume pomen zemljine pri izrabi tal. |
Ogled geotehniškega laboratorija |
ZEMELJSKA DELA |
|
|
|
Gradbena jama v suhem zemljišču, pod nivojem podtalnice in v odprti vodi |
pozna načine zavarovanja pri različnih vrstah gradbenih jam in zna načrtovati njihovo izvedbo |
Razvija sposobnost samostojnega reševanja tehničnih problemov. |
|
Nasipi |
pozna vrste in načine gradenj nasipov
pri načrtovanju upošteva zahteve o kakovosti izvedbe |
Razvija čut odgovornosti za varovanje in ohranjanje narave pri gradnji objektov. |
Posebni tehnični pogoji (3. knjiga). |
Izkopi |
pozna vrste izkopov
zna izbrati ustrezen način dela |
Razume ranljivost narave in vlogo gradbenika v teh posegih. |
|
Ploskovni in masni profil |
določa površine prečnih profilov
računa ploskovne in masne profile
razume izravnavo mas |
Spozna povezanost gradnje z okoljem.
Razvija čut za natančnost in sistematičnost pri delu. |
Vaja (4 ure)(računalniška učilnica): izračun površin prečnih profilov, risanje ploskovnega in masnega profila. |
Zaščita pobočij |
pozna pomen zaščite pobočij z vegetacijo
razume pomen horizontalnih drenaž |
Razvija čut za varovanje okolja. |
|
Stabilizacija tal |
pozna načine izboljšanja nosilnosti tal |
Zaveda se strokovne odgovornosti pri reševanju ekoloških problemov. |
|
MEHANIKA TAL |
|
|
|
Napetosti v tleh pod temelji |
razume razporeditev napetosti
računa napetosti pod temeljenjem |
Spozna pomen sodelovanja različnih strokovnjakov. |
Vaja (4 ure )(računalniška učilnica): izračun napetosti pod tmeljem za različne lege rezultante sil. |
Posedanje temeljnih tal |
opredeli vzroke in pomen posedanja tal
določi posedke temeljev
pozna povezanost izbire vrste temeljenja s posedanjem temeljnih tal |
Uporabi znanje v novih pogojih. |
Uporaba Steinbrennerjevih diagramov. |
Aktivni in pasivni zemeljski pritisk |
izračuna aktivni in pasivni zemeljski pritisk
razloži pomen zemeljskih pritiskov na objekt |
Razvija sistematičnost in natančnost pri delu. |
Vaja: izračun aktivnega zemeljskega pritiska. |
Oporni in podporni zidovi |
izračuna stabilnost podpornih zidov
določi napetosti pod temeljno ploskvijo
spozna razne vrste podpornih konstrukcij |
Razvija sposobnost analitičnega razmišljanja. |
Vaje (2 uri)(računalniška učilnica): dimenzioniranje podpornega zidu (izračun napetosti pod temeljno ploskvijo in varnost pred prevrnitvijo). |
TEMELJENJE |
|
|
|
Globina temeljenja |
zna določiti globino temeljenja
razloži povezavo med globino temeljenja in uporabnostjo objekta |
Razvija sposobnost vrednotenja in primerjave različnih variant. |
|
Plitvo temeljenje |
pozna možnosti uporabe točkovnega in pasovnega temelja, temeljnega nosilca, plošče in temelja lahkih konstrukcij
zna predvideti načine izboljšanja tal pod temeljem
zna dimenzionirati temelje
pozna namestitev armature v točkovnem temelju |
Razvija sposobnost reševanja večplastnih problemov in sposobnost strokovnega odločanja pri izbiri med možnimi variantami.
Spozna pomen interdisciplinarnega pristopa pri reševanju problemov. |
Vaje (4 ure)(računalniška učilnica): dimenzioniranje temeljev. |
Globoko temeljenje |
razloži razlike med globokim in plitkim temeljenjem
pozna razliko med stoječimi in visečimi piloti
predvidi uporabo in način dela z lesenimi, jeklenimi betonskimi piloti |
Se zaveda pomena strokovnega dela in usodnosti napak. |
Ogled gradbišča |
CESTE |
|
|
|
Pomen cestnega prometa |
spozna pomen dobrih prometnih povezav |
Spozna vpliv prometa na globalizacijo sveta in razvija ekološko osveščenost |
|
Razdelitev cest |
pozna delitve cest po kriterijih, pomembnih s stališča gradbeništva |
Razvija čut za tehniko. |
|
Plansko obdobje |
pozna pomen planskega obdobja za ekonomičnost gradnje |
Spozna soodvisnost gradbeništva in ekonomije. |
|
Cestno telo in cestno zemljišče |
nariše cestno telo v prečnem prerezu in ga označi
loči spodnji ustroj od voziščne konstrukcije
določi in pozna pomen cestnega zemljišča |
Razvija čut odgovornosti.
Spozna soodgovornost svojega dela za varnost prometa. |
|
Elementi prečnega profila ceste |
pozna pomen in dele cestišča (vozišče, bankina, koritnica, ločilni pas)
pozna funkcijo, dimenzije in tehnične značilnosti elementov
pozna pomen vozišča
pozna namembnost delov vozišča (vozni, prehitevalni, odstavni, pospeševalni in zaviralni pas, pas za počasna vozila), dimenzije in tehnične karakteristike
pozna pomen in izvedbo berme |
Razvija sposobnost prostorske predstave.
Se navaja na uporabo literature in predpisov pri delu.
Spozna pomen timskega dela s strokovnjaki drugih področij. |
Vaja: izris prečnega profila ceste. |
Prometni in prosti profil |
pozna pomen prostega in prometnega profila
zna izbrati in narisati dimenzije prometnega in prostega profila na odprti cesti |
Uri spretnost tehničnega risanja. |
|
Projektno tehnični elementi cest |
pozna pomen računske hitrosti
pozna in razloži elemente horizontalnega in vertikalnega poteka trase (prema, prehodnica, krožni lok)
zna izbrati ustrezne kombinacije elementov horizontalnega poteka trase
izračuna, nariše in zakoliči horizontalni potek trase
zna projektirati vijačenje robov (okoli osi in roba)
pozna pomen elementov vertikalnega poteka trase
razume pomen in zna izbrati podolžni nagib vozišča
določi polmer konveksnih in konkavnih zaokrožitev loma nivelete
zna izračunati in narisati značilne točke zaokrožitve loma nivelete |
Razvija čut strokovne odgovornosti gradbenika za varnost prometa.
Pridobiva sposobnost prostorske predstave.
Se navaja na uporabo strokovne literature, tabel in pripomočkov pri delu.
Razvija sposobnosti za reševanje konkretnih strokovnih problemov.
Pridobiva veselje do gradbeništva.
Uči se povezovati stroko z matemetiko. |
Vaje: izračun in risanje elementov horizontalnega poteka trase ( prema prehodnica, krožni lok).
Vaja: izračun vertikalnega vodenja trase, izračun nivelete. |
Projektni elaborat |
opiše faze projektiranja ceste
pozna namen idejnega projekta
pozna sestavne dele projekta PGD in PZI
zna sestaviti tehnični opis
zna narisati in situacijo
izdela podolžni profil
nariše prečne profile
nariše karakteristični profil |
Razvija sposobnosti za delo v skupini in medsebojno pomoč pri delu v skupini.
Razvija pozitiven odnos do varovanja narave.
Postaja kreativen.
Zna povezati pridobljena znanja in jih uporabiti v novih okoliščina.
Krepi sposobnost samostojnega razmišljanja in odločanja.
Pridobiva spretnost in rutino pri izdelavi projektov. |
Vaja(10ur)(računalniška učilnica): priprave na izdelavo elaborata, ki vsebuje:
tehnični opis,
situacijo (m 1;500 ali 1:1000),
podolžni profil,
prečne profile,
detajle. |
Voziščne konstrukcije |
pozna osnovne zahteve kakovosti sodobnih vozišč
pozna tehnologijo izdelave asfaltnih vozišč
pozna osnovne postopke vzdrževanja asfaltnih vozišč
seznani se z nevezanimi, tlakovanimi vozišči in betonskimi vozišči |
Spozna pomen gospodarne gradnje.
Razvija kritičen odnos do ustaljenih postopkov in spremlja razvoj novosti.
Razvija čut odgovornosti za kakovostno opravljeno delo. |
Ogled asfaltne baze in ustreznega gradbišča. |
VODOVOD |
|
|
|
Pomen vodovoda |
pozna pomen vodovoda v urbanih okoljih |
Spozna vpliv vodovoda na razvoj. |
|
Kakovost vode in poraba |
pozna osnovne zahteve kakovosti vode
zna določiti porabo vode manjšega naselja |
Razvija čut soodgovornosti za ohranjanje virov pitne vode.
Zna ceniti zdravo pitno vodo |
Vaja: izračun potrebe vode naselja. |
Vodovodni sistemi |
pozna osnovne sestave vodovodnih sistemov |
Razvija sposobnost abstraktnega mišljenja. |
|
Izgube tlaka v cevovodu |
izračuna linijske in lokalne izgube tlaka v ceveh
nariše hidrostatično in tlačno črto |
Razvija sposobnost kritičnega vrednotenja rezultatov. |
Vaja: izračun tlačnih izgub v cevovodu in izbira cevi. |
Elementi vodovodnih sistemov (zajetje, črpalnica, sidranje cevovodov, vodohran, talni izpust, zračnik, razbremenilnik) |
pozna pomen posameznih elementov vodovodnih sistemov in njihove značilnosti
skicira elemente vodovodnih sistemov |
Uri sposobnost tehničnega izražanja s skiciranjem. |
|
Projekt vodovoda |
pozna temeljne značilnosti projekta vodovodnega sistema in ga zna primerjati s projekti drugih objektov nizkih gradenj |
Zna uporabiti pridobljena znanja v novih okoliščinah. |
|
KANALIZACIJA |
|
|
|
Pomen kanalizacije |
pozna pomen kanalizacije v urbanih okoljih |
Razvija ekološko zavest. |
|
Kanalske vode |
loči vrste kanalskih vod |
Razume pomen kanalizacije za ohranitev pitne vode. |
|
Kanalski sistemi |
pozna osnovne sestave kanalskih sistemov
primerja mešani in ločeni kanalski sistem |
Razvija sposobnost vrednotenja in primerjanja različnih rešitev.
Razvija sposobnost samostojnega odločanja. |
|
Dimenzioniranje cevi |
zna dimenzionirati cevi v kanalskem omrežju (polna cev, sušni odtok) |
Razvija natančnost, sistematičnost in odgovornost pri delu.
Razvija sposobnost razmišljanja in kritičnega vrednotenja dobljenih rezultatov. |
|
Elementi kanalskega omrežja |
pozna elemente kanalskega omrežja
pozna lastnosti cevi iz različnih materialov in jih med seboj primerja
zna pravilno izbrati in polagati cevi
pozna pomen, izvedbe in skice vstopnega in kaskadnega jaška ter cestnega požiralnika
opiše postopke vzdrževanja kanalizacije |
Pridobiva strokovno samozavest.
Pridobiva sposobnost povezovanja znanj. |
|
Čiščenje odpadnih voda |
pozna pomen čiščenja odpadnih voda
razloži delovanje čistilne naprave |
Spozna pomen interdisciplinarnega pristopa pri reševanju strokovnih problemov. |
Ogled čistilne naprave. |
Projekt kanalizacije |
zna dimenzionirati preprosto kanalsko omrežje in narisati projekt kanalizacije |
Razvija sposobnost za delo v skupini. |
Vaja(20 ur)(računalniška učilnica): izračun in izdelava projekta kanalizacije (mešani sistem) za manjše naselje. |
1. letnik:
2. letnik: