Izobraževalni program: GRAFIČNI TEHNIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
PRAKTIČNI POUK DODELAVA (izbirno)
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
|||||||||
Knjigoveštvo |
Embalažerstvo |
|||||||||
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
|||||||
1. |
140 |
140 |
||||||||
2. |
136 |
136 |
||||||||
Skupaj |
276 |
276 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev
Dijaki s končano poklicno izobrazbo grafičar, izbirno področje knjigoveštva, opravljajo praktični pouk s področja embalažerstva, dijaki s končano izobrazbo grafičar, izbirno področje kartonažerstva, pa vsebine knjigoveštva.
Pri predmetu praktični pouk dodelava (knjigoveštvo) dijak:
Pri predmetu praktični pouk dodelava (embalažerstvo) dijak:
EMBALAŽERSKA DODELAVA
INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Spoznavanje delovnega okolja |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
|
Razvija smisel za varno delo s stroji. Razvija pozitiven odnos do varstva pri delu. |
Naredi shemo stroja ali naprave in označi glavne dele. Izdela navodila za varno delo z napravami in stroji. |
Ročno izdelana embalaža |
|||
Kartotečna škatla |
|||
|
|
Razvija natančnost pri delu. Razvija vztrajnost. Razvija pozitiven odnos do varstva pri delu. |
Izdela kartotečno škatlo. |
Šatulje različnih oblik |
|||
|
|
Navaja se na natančnost in doslednost pri delu. Razvija vztrajnost. Razvija pozitiven odnos do varstva pri delu. |
Izdela šatuljo. |
Registrator |
|||
|
|
Razvija natančnost pri delu. Razvija pozitiven odnos do varstva pri delu. |
Izdela registrator. Ogled strojne izdelave registratorjev. |
Embalaža iz valovitega kartona |
|||
|
|
Razvija natančnost pri izdelavi. Zaveda se uporabe tehnološke dokumentacije. |
Izdela embalažo. Izdela tehnološko risbo. Ogleda si proizvodnjo valovitega kartona. |
Kaširana embalaža |
|||
Mapa s poklopci, škatla |
|||
|
|
Pozna namen načrtovanja. Navaja se na natančnost in doslednost. |
Izdela mapo. Izdela škatlo. Ogleda si strojno kaširanje. |
Embalaža iz kartona |
|||
|
|
Razvija poklicno odgovornost. Pridobi občutek za uporabo dokumentacije. |
Izdela obe vrsti zloženk iz različnih debelin kartona. Izdela tehnološko risbo za vsako zaklopnico. Ogled proizvodnje. |
|
|
||
Izsekovalno orodje |
|||
|
|
Razvija poklicno odgovornost. Razvija delovno natančnost. Razvija smisel za skupinsko delo. |
Izdela izsekovalno orodje. Ogled izdelave izsekovalnih orodij v proizvodnji. |
Izsekovanje |
|||
|
|
Zaveda se pomena strokovnosti pri delu. Razvija občutek za varno delo s stroji. |
Uporabi prospekte in standarde za izdelavo protiorodja. Nastavi stroj z različnimi izsekovalnimi orodji. Ogled proizvodnje. |
Ročno izdelani prevlečni materiali |
|||
|
|
Zaveda se pomena strokovnosti pri delu. Pridobiva si ročne spretnosti. Zaveda se pomena nadaljevanja tradicije izdelave prevlečnega materiala. |
Po recepturi pripravi maso za izdelavo vzorcev. Izdela prevlečni material za izdelek. |
Navita embalaža |
|||
|
|
Razvija poklicno odgovornost. Razvija smisel za natančnost. |
Izdela tulec. Ogled proizvodnje navite embalaže. |
Papirna konfekcija |
|||
|
|
Razvija smisel za strokovnost in ustvarjalnost. |
Izdela vrečko in kuverto. Ogleda si proizvodnjo kuvert. |
Projektno delo |
|||
Ročno izdelana embalaža |
|||
|
|
Razvija čut za samostojno delo. |
Izdela šatuljo. |
Embalaža iz kartona |
|||
|
|
Razvija čut za ustvarjalnost in inovativnost. |
Izdela zaklopnico ali zloženko. |
Embalaža iz valovitega kartona |
|||
|
|
Razvija strokovno in poklicno odgovornost. |
Izdela amerikanko ali ovojnico. |
KNJIGOVEŠKA DODELAVA
INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Materiali v knjigoveški dodelavi |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija občutek za varčnost pri delu z materialom. Zaveda se strokovnosti pri pravilni izbiri materiala. Zaveda se nujnosti vzdrževanja čistoče pri delu. Razvija natančnost pri delu. Razvija ročne spretnosti. |
Razvrsti materiale po lastnostih. Ogleda si tehnološki postopek strojne izdelave papirja v papirnici. |
Delovna sredstva v knjigoveznici |
|||
|
|
Razvija osebno in poklicno odgovornost pri delu z orodji in stroji. Zaveda se nujnosti upoštevanja predpisov iz varstva pri delu. |
Nariše shemo stroja in jo opremi z legendo. |
Mehko vezana knjiga (brošura) |
|||
|
|
Razvija občutek za čisto in natančno delo. Zaveda se strokovnosti. Navaja se na vrednotenje dobljenih rezultatov in je pripravljen ponoviti postopek, če ugotovi pomanjkljivosti v njem. |
Izdela mehko vezano knjigo. Ogleda si strojno izdelavo mehko vezane knjige v strojni knjigoveznici. |
Spojni listi |
|||
|
|
Zaveda se strokovnosti in natančnasti pri delu. |
Izdela različne vrst spojnih listov. |
Mapa s poklopci |
|||
|
|
Razvija inovativnost. Usvaja nova strokovna znanja. Razvija čut za varčno uporabo materiala. Zaveda se natančnosti in zanesljivosti pri delu. |
Nariše načrt za mapo. Izdela mapo s poklopci. |
Trdo vezana knjiga |
|||
|
|
Razvija občutek za delo z delovnimi sredstvi. Pridobi občutek pomembnosti tehnološke dokumentacije. Zaveda se strokovnosti in natančnosti pri delu. Pridobiva smisel za pravilen izbor materiala. Razvija občutek za čisto in natančno delo. |
Izdela knjižni blok:
Ogleda si strojno izdelavo trdo vezane knjige v strojni knjigoveznici. |
Vroči tisk |
|||
|
|
Zave se pomena natančnosti in doslednosti pri izvajanju tiska. Zave se pomena inovativnosti. Razvija občutek odgovornosti pri delu z električnimi napravami. Razvija pozitiven odnos do varstva pri delu. Zaveda se strokovnosti pri izbiri ustreznega materiala. Pozna pomembnost predhodnega načrtovanja dela. |
Naredi odtis na stroju za vroči tisk. Ogleda si strojno izdelavo vročega odtisa. |
Ročna izdelava prevlečnih materialov |
|||
|
|
Razvija občutek za ustvarjalnost. Navaja se na natančnost in doslednost pri delu. Usvaja nova strokovna znanja. |
Izdela različne prevlečne materiale s posebnimi tehnikami. |
Spominska knjiga |
|||
|
|
Razvija občutek za inovativnost pri izbiri materiala. Zaveda se varčnosti pri delu z različnimi materiali. Razvija čut za ustvarjalnost pri opremi platnice. |
Izdela spominsko knjigo. |
Letvična vezava |
|||
|
|
Navaja se na natančnost in doslednost pri delu. Zaveda se poklicne in osebne odgovornosti. Razvija ročne spretnosti. |
Izdela letvično vezano knjigo. |
Album za slike |
|||
|
|
Razvija delovno natančnost. Zaveda se strokovnosti pri delu. Usvaja nova znanja pri rokovnaju z materiali. Razvija smisel za varno delo s stroji. Navaja se na natančnost in doslednost pri delu. |
Izdela album za slike. |
Album za znamke |
|||
|
|
Razvija občutek za ustvarjalnost. Zave se pomena varčnosti z materiali. Razvija čut za natančnost in doslednost. Zaveda se pomena strokovnosti pri delu. Razvija občutek za varno delo s stroji. |
Izsekuje na izsekovalnem stroju. Izdela album za znamke. |
Posebne ročne vezave |
|||
|
|
Pridobi občutek za ohranjanje starejših vezav. Razvija občutek za starejše materiale in postopke izdelave. |
Izdela posamezne faze starejših vezav. |
Projektno delo |
|||
|
|
Razvija čut za samostojno delo. Razvija čut za ustvarjalnost in inovativnost. Razvija čut za raziskovalno delo. Razvija strokovno in poklicno odgovornost. Razvije miselne sposobnosti. |
Izdela knjigo z okroglim hrbtom, vezano v celo platno, opremljeno z vročim tiskom:
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Tehnologija embalažerske dodelave Tehnologija knjigoveške dodelave |
|
|
Tehnologija knjigoveške dodelave |
|
|
Tehnologija embalažerske dodelave |
|
|
Tehnologija embalažerske dodelave |
|
|
Tehnologija embalažerske dodelave Strojeslovje |
|
|
Strojeslovje |
|
|
Tehnologija embalažerske dodelave |
|