VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
OSNOVE SLOVENSKE IN SKUPNE EVROPSKE KMETIJSKE POLITIKE |
Dijak: |
Dijak: |
|
Razvoj slovenskega kmetijstva
Kmetijska politika EU
|
razloži posebnosti in pomen kmetijstva za gospodarstvo države;
razloži temeljne smernice strategije razvoja slovenskega kmetijstva;
našteje ukrepe nacionalne kmetijske politike;
razloži zgodovinski razvoj evropske skupnosti;
našteje institucije v evropski skupnosti;
opredeli smernice skupne evropske kmetijske politike;
našteje osnovne ukrepe v skupni kmetijski politiki EU;
našteje vrste in opiše delovanje strukturnih skladov;
pozna enoten programski dokument; |
se zave pomena integracijskih procesov za odpravljanje socio-ekonomskih razlik v družbi;
se zave vpliva kmetijske politike na uspešnost gospodarjenja kmetijskega gospodarstva;
se zave odvisnosti gospodarjenja na kmetijskem gospodarstvu od mednarodnih tokov; |
Ogled:
- reklamno gradivo Evropske unije
Vaja:
- spremljanje novosti na področju zakonodaje Slovenije in EU |
ZAKONODAJA V KMETIJSTVU |
|
|
|
Zakonske podlage v kmetijstvu |
našteje temeljne zakonske in podzakonske predpise, pravilnike, s področja skupne evropske kmetijske politike;
pri svojem delu upošteva zakone s področja kmetijstva, varstva pri delu, varstva rastlin in okolja ter ekologije;
razloži osnove davčne zakonodaje;
rešuje konkretne probleme s pomočjo pravnih podlag;
razloži osnove zemljiške zakonodaje na podlagi katastra in zemljiške knjige;
našteje zemljiške operacije;
razloži pogoje nakupa in prodaje kmetijskih zemljišč;
upošteva zakonodajo s področja varstva rastlin;
razloži zakonsko definicijo gozda;
pozna izvrševanje lastninske pravice na gozd, |
razvije natančnost, razumevanje in zanesljivost pri uporabi pravnih predpisov;
se zave odgovornosti pri delu;
se zave pomena skupinskega dela in reševanja problemov;
razvije sposobnost komuniciranja;
razvije samodisciplino, odločnost;
razvije odnos do ohranjanja kmetijskega prostora in kulturne krajine; |
Vaja:
- iskanje zakonov in predpisov s področja kmetijske dejavnosti na internetu
Vaja:
- uporaba interneta pri zbiranju dokumentacije za investicije, subvencije, kredite,…
Vaja:
- ogled katastra in zemljiške knjige |
Delovnopravna zakonodaja |
upošteva predpise o delovnih razmerjih;
razlikuje posamezne vrste pogodb in jih uporabi glede na zahteve;
upošteva pravice in obveznosti pogodbenih strank;
razlikuje in razume smisel kupo-prodajne pogodbe; |
krepi samozavest in oblikuje svoje stališče o stroki in razmerjih na kmetiji ali v podjetju in družbi; |
Vaja:
- izdelava primera pogodbe |
Dedovanje |
razlikuje in opiše načine in možnosti dedovanja;
upošteva pravila in zakonitosti dedovanja;
s pomočjo pravnih podlag rešuje konkretne probleme;
opredeli predkupne pravice pri prometu s kmetijskimi zemljišči in gozdovi;
razloži status zaščitene kmetije; |
se zave odgovornosti in pomena socialnih odnosov v družini in družbi; |
|
POVEZOVANJE Z INTERESNIMI ZDRUŽENJI IN STROKOVNIMI INŠTITUCIJAMI V KMETIJSTVU |
|
|
|
Strokovne institucije in interesna združenja v kmetijstvu in gozdarstvu |
našteje interesna združenja in strokovne institucije v kmetijstvu in gozdarstvu;
opredeli pomen povezovanja in združevanja v kmetijstvu in gozdarstvu;
našteje možnosti in načine povezovanja in združevanja v kmetijstvu in gozdarstvu;
sodeluje z interesnimi združenji in strokovnimi institucijami;
sodeluje z lokalno skupnostjo;
opiše vlogo in delovanje kmetijsko gozdarske zbornice; |
se zave pomena in možnosti povezovanja in združevanja v kmetijstvu;
razvije sposobnost komuniciranja;
se zave pomena sodelovanja z javnimi službami,
se zave pomena delovanja javno in civilno pravnih združenj in svoje vloge pri tem; |
Vaja: obisk in seznanitev z delovanjem območne KGZ in njenih služb |
NAČRTOVANJE DEL NA KMETIJSKEM GOSPODARSTVU |
|
|
|
Vrste in pomen osnovnih kmetijskih panog in dopolnilnih dejavnosti 2 |
našteje osnovne kmetijske panoge in dopolnilne dejavnosti;
opredeli gospodarski pomen posamezne panoge v slovenskem kmetijstvu;
ugotovi možnosti razvoja posamezne kmetijske panoge v Sloveniji in EU;
našteje in opiše vrste dopolnilnih dejavnosti;
našteje zakonske podlage za opravljanje dopolnilne dejavnosti;
prouči možnosti samozaposlitve na kmetiji;
spremlja razpise za pridobitev sredstev; |
se zave pomena kmetijstva v gospodarstvu;
se zave svoje vloge proizvajalca in porabnika v gospodarstvu in družbi;
se zave pomena dopolnilnih dejavnosti za povečanje dohodka na kmetiji;
se zave pomena dopolnilne dejavnosti kot možnosti samozaposlitve na kmetiji; |
Vaja:
- ugotavljanje možnosti razvoja dopolnilne dejavnosti na domači kmetiji |
Načrtovanje usmeritve kmetijskega obrata |
klasificira kmetijo;
opredeli dejavnike, ki vplivajo na odločitev o usmeritvi kmetijskega gospodarstva;
opredeli elemente usmeritvenega programa;
opredeli načine in vsebinske sklope načrtovanja v kmetijski proizvodnji;
opredeli planske cilje, naloge in sredstva;
našteje vrste, oblike in metode načrtovanja v kmetijski proizvodnji po času in vsebini;
našteje zahtevane podatke pri pripravi vloge za pridobitev sredstev; |
se zave pomena načrtovanja gospodarjenja;
razvije sposobnost povezave tehnološkega in ekonomskega znanja;
razvije inovativnost;
krepi ustvarjalno in logično mišljenje;
razvije osebno in strokovno odgovornost; |
Vaja:
izpolnitev vloge za pridobitev sredstev |
NAČRTOVANJE LETNEGA PLANA DELA NA KMETIJSKEM GOSPODARSTVU |
|
|
|
Načrtovanje proizvodnje
|
opredeli prvine poslovnega procesa;
našteje sestavine letnega delovnega načrta kmetijskega gospodarstva;
pripravi letni plan dela kmetijske proizvodnje;
načrtuje poljedelsko, sadjarsko in vinogradniško proizvodnjo po delovnih procesih;
načrtuje rejo za posamezno vrsto in kategorijo živali po delovnih procesih;
načrtuje rejo malih živali;
načrtuje sečnjo in druga dela v gozdu;
načrtuje pridelek;
načrtuje predelavo pridelkov;
načrtuje potrebne prostore in opremo;
načrtuje časovno in količinsko nabavo in porabo materiala;
načrtuje uporabo potrebnih strojev, orodja in naprave ter njihove kapacitete;
načrtuje redna vzdrževalna dela na kmetijskem gospodarstvu;
načrtuje potrebe po delovni sili;
načrtuje svoje delo in delo sodelavcev za izvedbo konkretnih delovnih nalog;
opredeli in ovrednoti delovne naloge na posameznem delovnem mestu;
izračuna potreben čas za posamezno opravilo;
našteje osnovne metode za normiranje dela;
izdela rokovnik za načrtovano dejavnost; |
razvije čut za gospodarnost in delovno ter poklicno odgovornost;
krepi odgovornost, ustvarjalnost in inovativnost pri načrtovanju na kmetijskem obratu;
razvije spretnosti in sposobnosti samoorganizacije,
se zave pomena časovnega planiranja,
razvije sposobnosti ocenjevanja, presojanja in vrednotenja,
se zave pomena natančnega načrtovanja in dobrega organiziranja za uspešno gospodarjenje;
se zave pomena poznavanja časa za delo in poznavanje norme dela;
razvije racionalen pristop k aktivnostim v procesu gospodarjenja;
|
Vaja ali seminarska naloga:
- izdelava letnega načrta proizvodnje na kmetijskem obratu
Vaja:
- izdela načrt za izbrano proizvodnjo
Vaja:
- izdelava načrta storitev na kmetijskem obratu
Vaja:
- izdela načrt porabe materiala za izbrano proizvodnjo
Vaja:
- opis delovnih nalog za določeno delovno mesto
Vaja:
- izdela načrt potrebnih delovnih ur
Vaja:
- izračunavanje norma ur za različna dela na kmetijskem gospodarstvu |
Načrtovanje dopolnilne dejavnosti |
načrtuje dopolnilne dejavnosti skladno z osnovno proizvodnjo;
oceni tržne možnosti dopolnilne dejavnosti;
upošteva osnovno proizvodnjo gospodarstva pri načrtovanju dopolnilne dejavnosti;
pozna zahteve za registracijo določene dopolnilne dejavnosti,
izdela načrt razvoja dopolnilne dejavnosti; |
se zave pomena povezovanja z lokalnimi skupnostmi,
razvije sposobnost opazovanja gospodarskega okolja in ugotavljanja potreb v družbi, |
Vaja :
- izdelava ocene tržne možnosti za izbrano dopolnilno dejavnost |
Načrtovanje toka finančnih sredstev |
izdela finančni načrt kmetijskega obrata;
predvidi dohodek kmetijskega gospodarstva;
opredeli razliko med odhodki in stroški;
opredeli vrste stroškov;
izdela kalkulacijo;
predvidi lastno ceno kmetijskega proizvoda; |
razvije natančnost, zanesljivost in varčnost;
razvije sposobnost ekonomičnega presojanja; |
Vaja:
- izdela finančni plan izbrane proizvodnje |
Načrtovanje investicij |
načrtuje potrebna finančna sredstva za investicije v kmetijstvu;
izračuna ekonomičnost, produktivnost in donosnost investicije;
oceni primernost investicije glede na ekonomsko zmožnost kmetijskega obrata;
izdela investicijski načrt;
izračuna donosnost investicije; |
krepi odgovornost, ustvarjalnost in inovativnost pri načrtovanju investicij;
razvije sposobnost ocenjevanja, presojanja in vrednotenja; |
Vaja:
- izračun ekonomičnosti in produktivnosti
Vaja:
- izračun donosnosti investicije in izračun dobe vračanja sredstev
Vaja:
- zbiranje dokumentacije za investicije |
ORGANIZACIJA IN IZVAJANJE DEL NA KMETIJSKEM GOSPODARSTVU |
|
|
|
Organiziranje in izvajanje del v rastlinski proizvodnji |
določi ustrezno organizacijo dela v rastlinski proizvodnji;
načrtuje izvedbo posameznih faz dela v skladu z merili dobrega gospodarja;
razčleni tehnologijo pridelave za izbrano vrsto kmetijske proizvodnje;
razporedi delovne naloge in organizira delo,
opiše vodenje, nadziranje in koordiniranje dela v rastlinski proizvodnji;
razloži princip vrstenja rastlin v kolobarju;
izdela primere kolobarjev;
našteje evidence, ki se vodijo pri integrirani pridelavi; |
krepi natančnost, zanesljivost in ustvarjalnost pri delu;
razvije spretnosti in sposobnosti samoorganizacije;
razvije spretnosti in sposobnosti vodenja;
razvije spretnost komunikacije;
razvije sposobnost sodelovanja v skupini; |
Vaja: izdelava načrta potrebnih delovnih sredstev in predmetov dela za izbrano proizvodnjo po fazah dela
Vaja: izdelava kolobarja |
Priprava tal
|
našteje kmetijske stroje za obdelavo tal in opiše njihovo pripravo za izvajanje dela;
našteje in opiše agromelioracijske ukrepe;
opiše organizacijo izvedbe agromelioracijskih ukrepov;
opiše pripravo terena za izvedbo trajnega nasada;
razloži pomen osnovne obdelave tal in priprave zemlje za setev ali saditev;
opiše organizacijo in izvedbo obdelave tal;
opredeli biološke, fizikalne in kemične lastnosti tal;
spremlja založenost tal s hranili;
ugotavlja potrebe rastlin po hranilih;
izračuna odmerke hranil;
razloži analizo tal po Al-metodi;
izdela gnojilni načrt na podlagi analize zemlje;
opiše organizacijo in izvedbo gnojenja; |
se zave nevarnosti in možnih poškodb pri delu s kmetijskimi stroji in opremo;
se zave pomena ohranjanja rodovitnosti tal;
je sposoben pridobljene informacije povezati s pridobljenim strokovnim znanjem in prevzemati odgovorne pozicije pri pripravi in organizaciji proizvodnje;
se zave odgovornosti ohranjanja rodovitnosti tal;
razvije zanesljivost in natančnost; |
Vaja:
- določanje teksture in strukture ter pH-vrednosti tal
Vaja:
- hitri nitratni test in določanje vsebnosti P, K in Ca v tleh
Vaja:
- določanje potreb po apnenju
Vaja:
- izračun gnojilnih odmerkov |
Setev in sajenje |
pripravi setveni načrt in načrtuje izvedbo setve
pripravi načrt zasaditve trajnega nasada
našteje kmetijske stroje za setev in sajenje in opiše njihovo pripravo za izvajanje dela
našteje in opiše načine setve oziroma saditve posameznih vrst rastlin
opiše organizacijo in izvedbo setve oziroma sajenja posameznega posevka oziroma nasada |
se zave pomena izbire preizkušenega, deklariranega semena za dober pridelek;
se zave pomena uporabe zdravega semena in priprave semena za sajenje; |
Vaja:
- izračun potrebne količine semena |
Oskrba posevka oziroma nasada |
našteje kmetijske stroje za oskrbo in varstvo rastlin;
opiše postopek oskrbe določenega posevka oziroma nasada med rastno dobo;
opiše organizacijo in izvedbo dognojevanja in dopolnilne obdelave posevka oziroma nasada;
opiše organizacijo in izvedbo gojitvenih in oskrbovalnih del v trajnem nasadu;
nadzoruje zdravstveno stanje posevka ali nasada;
predvidi potrebne ukrepe varstva rastlin pred boleznimi, škodljivci in pleveli;
opiše organizacijo zaščite rastlin pred boleznimi, škodljivci in pleveli;
upošteva predpise s področja FFS; |
razvije čut osebne odgovornosti za pridelovanje zdrave hrane;
krepi sposobnost presoje pri izbiri gnojil za strokovno gnojenje;
razvije ekološko zavest ob natančni in pravilni rabi okolju prijaznih sredstev za varstvo rastlin;
razvije občutek lastne odgovornosti pri pridelavi zdrave hrane; |
Vaja: ogled kmetijskih strojev za oskrbo in varstvo rastlin
Vaja:
- ogled posevka ali nasada in ugotavljanje zdravstvenega stanja rastlin |
Spravilo in skladiščenje pridelka |
našteje in opiše načine spravila različnih vrst pridelkov;
izbere ustrezen način transporta in skladiščenja pridelkov;
pripravi pridelek za skladiščenje,
opiše organizacijo spravila, transporta in skladiščenja kmetijskih pridelkov;
razloži pogoje za skladiščenje posameznih vrst pridelkov;
spremlja zdravstveno stanje skladiščenih pridelkov; |
razvije spretnosti in sposobnosti samoorganizacije;
razvije spretnosti in sposobnosti vodenja;
krepi strokovnost in natančnost; |
|