SREDNJE POKLICNO TEHNIŠKO IZOBRAŽEVANJE

IZOBRAŽEVALNI PROGRAM

KMETIJSKO-PODJETNIŠKI TEHNIK

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA:

SONARAVNO GODPODARJENJE Z GOZDOM

2. ŠTEVILO UR PO POSAMEZNIH LETNIKIH IN OBLIKAH IZOBRAŽEVALNEGA DELA

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

Skupaj

Teorija

Vaje skupaj

Vaje z delitvijo

1.

105

105

Skupaj

105

105

3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Dijak se usposobi za :

4. OPERATIVNI CILJI PREMETA

VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

FORMATIVNI CILJI

SOCIALIZACIJSKI CILJI

POSEBNOSTI V IZVEDBI

SONARAVNO GOSPODARJENJE Z GOZDOM

Dijak:

Dijak:

Sonaravno gospodarjenje z gozdom
  • definira pojem sonaravnega gospodarjenja z gozdom;
  • •  našteje prednosti sonaravnega gospodarjenja z gozdom;

    Gozdni ekosistem

  • opredeli glavne značilnosti gozdnega ekosistema;
  • primerja gozdni ekosistem s kmetijskimi ekosistemi;
  • pridobi osebno odgovornost za ohranjanje naravnega ravnovesja in obstoj gozdov;
  • Ogled in opredelitev glavnih dejavnikov gozdnega ekosistema

    Ekološki, socialni in proizvodni pomen gozda

  • našteje ekološke, socialne in proizvodne funkcije gozda;
  • dojame gozd kot večnamenski del prostora;
  • VAJA:

    - določanje socialne in ekološke funkcije gozda

    NAJPOMEMBNEJŠE DREVESNE IN GRMOVNE VRSTE IN NJIHOVE ZNAČILNOSTI

    Drevesne in grmovne vrste in njihove značilnosti

  • našteje naša najpogostejše iglavce in listavce;
  • pozna areale njihove naravne razširjenosti v Sloveniji;
  • dojame pestrost lesnatih rastlin;
  • razvije ekološko zavest;
  • Morfološke, ekološke in gojitvene lastnosti naših najpogostejših drevesnih vrst

  • izdela herbarij olistanih in neolistanih poganjkov drevesnih vrst;
  • prepozna drevesne vrste po listih, poganjkih, skorji, cvetovih in plodovih;
  • določi pomembnejše gojitvene lastnosti drevesnih vrst;
  • razloži vpliv rastiščnih dejavnikov na uspevanje gozdnega drevja;
  • razvije natančnost, ustvarjalnost in kreativnost;
  • razvije natančnost pri opazovanju;
  • oblikuje estetski čut pri izdelavi zbirk;
  • VAJA:

  • nabiranje olistanih in neolistanih poganjkov, njihova determinacija in izdelava herbarija
  • Morfološke značilnosti grmovnih vrst

  • izdela herbarij olistanih poganjkov naših najpogostejših grmovnih vrst;
  • razvije natančnost, ustvarjalnost in kreativnost;
  • razvije natančnost pri opazovanju;
  • oblikuje estetski čut pri izdelavi zbirk;
  • VAJA:

  • nabiranje olistanih poganjkov in njihova determinacija in izdelava herbarija
  • VRSTE IN OBLIKE GOZDNIH SESTOJEV

    Nastanek sestojev

    Drevesna sestava in način mešanja

    Starostne razmere v sestojih sestojev

    Rastnost sestojev in proizvodna sposobnost rastišč

  • definira gozdni sestoj;
  • razlikuje gozdne sestoje glede na njihov nastanek;
  • razlikuje čiste in mešane sestoje;
  • opiše vrsto, obliko in stopnjo zmesi drevesnih vrst;
  • ugotovi razliko med sestoji z različno starostno strukturo dreves;
  • definira pojma rastnost sestojev in rodovitnost rastišč;
  • primerja naravno rodovitnost gozdnih rastišč z rodovitnostjo kmetijskih obdelovalnih površin;
  • razvije natančnost pri opazovanju;
  • osvaja gozdarsko strokovno terminologijo;
  • EKSKURZIJA:

  • na izbranih gozdnih objektih ugotavljajo razlike med sestoji glede na njihov nastanek, drevesno sestavo in starostne razmere
  • Razvojne faze gozda

  • v pravilnem zaporedju našteje razvojne faze gozda;
  • pozna glavne razvoje značilnosti posamezne razvojne faze;
  • pravilno izmeri debelino stoječega drevesa;
  • razvije natančnost pri opazovanju in merjenju;
  • VAJA:

  • določevanje razvojne stopnje gozda
  • izmera debeline stoječega drevesa (pripomoček pri določevanju razvojnih stopenj)
  • NEGA IN VARSTVO GOZDOV

    Gozdnogojitveni cilji

  • se seznani z gozdnogojitvenimi cilji in nujnostjo načrtovanja v gozdni proizvodnji;
  • razloži pojem trajnosti v gozdni proizvodnji;
  • uvidi pomembnost načrtovanja v gozdni proizvodnji,
  • sprejme moralno etično načelo trajnosti v gozdni proizvodnji;
  • Nega mladovij

  • razloži pomen posredne nege;
  • izvede neposredne negovalne ukrepe v mladju in gošči (čiščenje, rahljanje in uravnavanje zmesi);
  • opiše načine zaščite mladja pred rastlinojedo divjadjo in konkurenčnim zeliščnim in grmovnim slojem;
  • opiše prednosti naravne obnove gozdov;
  • našteje in opiše tehnike sajenja sadik gozdnega drevja;
  • pravilno posadi sadiko gozdnega drevja;
  • pripravi ročna orodja in pripomočke za nego mladovja in obnovo gozda;
  • razloži pravilno tehniko dela z gozdarskim ročnim orodjem;
  • upošteva predpise s področja varstva in zdravja pri delu;
  • oblikuje strokoven odnos do nege gozda;
  • oblikuje odgovoren odnos do dela in delovnih postopkov;
  • razvije in oblikuje gospodaren odnos do orodja in pripomočkov;
  • razvije pozitiven odnos do predpisov s področja varstva in zdravja pri delu;
  • se zave nujnosti uporabe primernih osebnih varovalnih sredstev;
  • razvije čut za osebno odgovornost pri delu;
  • razvije zanesljivost in skrbnost pri gojitvenih opravilih;
  • VAJA:

  • izvajanje ukrepov nege in zaščite v mladovju ter analizira opravljeno delo (strokovni nadzor)
  • sajenje sadik gozdnega drevja
  • Nega v starejših razvojnih fazah gozda

  • razlikuje med negativno in pozitivno izbiro dreves;
  • pozna pravice lastnika gozda pri postopku odkazila;
  • spremlja revirnega gozdarja pri odkazilu;
  • dojame pomen strokovnih odločitev pri negi v starejših razvojnih fazah gozda;
  • EKSKURZIJA:

  • spremljanje revirnega gozdarja pri odkazilu
  • Varstvo gozdov
  • našteje škodljive vplive biotskih dejavnikov na uspevanje gozda;
  • našteje škodljive vplive abiotskih dejavnikov na uspevanje gozda;
  • pojasni najpomembnejše preventivne ukrepe varstva gozdov;
  • opredeli dolžnosti lastnika gozda do ukrepov varstva gozdov.
  • oblikuje naravovarstveno zavest;
  • razvije čut za osebno odgovornost;
  • se zave nujnosti ukrepov varstva gozdov;
  • dojame prepletenost vseh naravoslovnih sfer okolja.
  • VAJA:

  • prepoznavanje najpogostejših bolezni gozdnega drevja
  • ugotavljanje poškodb, ki jih povzročajo žuželke
  • EKSKURZIJA:

  • Ogled gozdnega pogorišča in njegova sanacija
  • Ogled žarišča lubadarja in njegova sanacija
  • Negativne posledice človeka na gozd

  • 5. OKVIRNI SEZNAM LITERATURE

    6.  OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    7. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Vsebine predmetov so povezane predvsem s skupnimi in temeljnimi strokovnimi predmeti, posebej z znanjem iz predmetov: