VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
SONARAVNO GOSPODARJENJE Z GOZDOM |
Dijak: |
Dijak: |
|
Sonaravno gospodarjenje z gozdom |
definira pojem sonaravnega gospodarjenja z gozdom;
našteje prednosti sonaravnega gospodarjenja z gozdom; |
|
|
Gozdni ekosistem |
opredeli glavne značilnosti gozdnega ekosistema;
primerja gozdni ekosistem s kmetijskimi ekosistemi; |
pridobi osebno odgovornost za ohranjanje naravnega ravnovesja in obstoj gozdov; |
Ogled in opredelitev glavnih dejavnikov gozdnega ekosistema |
Ekološki, socialni in proizvodni pomen gozda |
našteje ekološke, socialne in proizvodne funkcije gozda; |
dojame gozd kot večnamenski del prostora; |
VAJA:
- določanje socialne in ekološke funkcije gozda |
NAJPOMEMBNEJŠE DREVESNE IN GRMOVNE VRSTE IN NJIHOVE ZNAČILNOSTI |
|
|
|
Drevesne in grmovne vrste in njihove značilnosti |
našteje naša najpogostejše iglavce in listavce;
pozna areale njihove naravne razširjenosti v Sloveniji; |
dojame pestrost lesnatih rastlin;
razvije ekološko zavest; |
|
Morfološke, ekološke in gojitvene lastnosti naših najpogostejših drevesnih vrst |
izdela herbarij olistanih in neolistanih poganjkov drevesnih vrst;
prepozna drevesne vrste po listih, poganjkih, skorji, cvetovih in plodovih;
določi pomembnejše gojitvene lastnosti drevesnih vrst;
razloži vpliv rastiščnih dejavnikov na uspevanje gozdnega drevja; |
razvije natančnost, ustvarjalnost in kreativnost;
razvije natančnost pri opazovanju;
oblikuje estetski čut pri izdelavi zbirk; |
VAJA:
nabiranje olistanih in neolistanih poganjkov, njihova determinacija in izdelava herbarija |
Morfološke značilnosti grmovnih vrst |
izdela herbarij olistanih poganjkov naših najpogostejših grmovnih vrst; |
razvije natančnost, ustvarjalnost in kreativnost;
razvije natančnost pri opazovanju;
oblikuje estetski čut pri izdelavi zbirk; |
VAJA:
nabiranje olistanih poganjkov in njihova determinacija in izdelava herbarija |
VRSTE IN OBLIKE GOZDNIH SESTOJEV |
|
|
|
Nastanek sestojev
Drevesna sestava in način mešanja
Starostne razmere v sestojih sestojev
Rastnost sestojev in proizvodna sposobnost rastišč |
definira gozdni sestoj;
razlikuje gozdne sestoje glede na njihov nastanek;
razlikuje čiste in mešane sestoje;
opiše vrsto, obliko in stopnjo zmesi drevesnih vrst;
ugotovi razliko med sestoji z različno starostno strukturo dreves;
definira pojma rastnost sestojev in rodovitnost rastišč;
primerja naravno rodovitnost gozdnih rastišč z rodovitnostjo kmetijskih obdelovalnih površin; |
razvije natančnost pri opazovanju;
osvaja gozdarsko strokovno terminologijo; |
EKSKURZIJA:
na izbranih gozdnih objektih ugotavljajo razlike med sestoji glede na njihov nastanek, drevesno sestavo in starostne razmere |
Razvojne faze gozda |
v pravilnem zaporedju našteje razvojne faze gozda;
pozna glavne razvoje značilnosti posamezne razvojne faze;
pravilno izmeri debelino stoječega drevesa; |
razvije natančnost pri opazovanju in merjenju; |
VAJA:
določevanje razvojne stopnje gozda
izmera debeline stoječega drevesa (pripomoček pri določevanju razvojnih stopenj) |
NEGA IN VARSTVO GOZDOV |
|
|
|
Gozdnogojitveni cilji |
se seznani z gozdnogojitvenimi cilji in nujnostjo načrtovanja v gozdni proizvodnji;
razloži pojem trajnosti v gozdni proizvodnji; |
uvidi pomembnost načrtovanja v gozdni proizvodnji,
sprejme moralno etično načelo trajnosti v gozdni proizvodnji; |
|
Nega mladovij |
razloži pomen posredne nege;
izvede neposredne negovalne ukrepe v mladju in gošči (čiščenje, rahljanje in uravnavanje zmesi);
opiše načine zaščite mladja pred rastlinojedo divjadjo in konkurenčnim zeliščnim in grmovnim slojem;
opiše prednosti naravne obnove gozdov;
našteje in opiše tehnike sajenja sadik gozdnega drevja;
pravilno posadi sadiko gozdnega drevja;
pripravi ročna orodja in pripomočke za nego mladovja in obnovo gozda;
razloži pravilno tehniko dela z gozdarskim ročnim orodjem;
upošteva predpise s področja varstva in zdravja pri delu; |
oblikuje strokoven odnos do nege gozda;
oblikuje odgovoren odnos do dela in delovnih postopkov;
razvije in oblikuje gospodaren odnos do orodja in pripomočkov;
razvije pozitiven odnos do predpisov s področja varstva in zdravja pri delu;
se zave nujnosti uporabe primernih osebnih varovalnih sredstev;
razvije čut za osebno odgovornost pri delu;
razvije zanesljivost in skrbnost pri gojitvenih opravilih; |
VAJA:
izvajanje ukrepov nege in zaščite v mladovju ter analizira opravljeno delo (strokovni nadzor)
sajenje sadik gozdnega drevja |
Nega v starejših razvojnih fazah gozda |
razlikuje med negativno in pozitivno izbiro dreves;
pozna pravice lastnika gozda pri postopku odkazila;
spremlja revirnega gozdarja pri odkazilu; |
dojame pomen strokovnih odločitev pri negi v starejših razvojnih fazah gozda; |
EKSKURZIJA:
spremljanje revirnega gozdarja pri odkazilu |
Varstvo gozdov |
našteje škodljive vplive biotskih dejavnikov na uspevanje gozda;
našteje škodljive vplive abiotskih dejavnikov na uspevanje gozda;
pojasni najpomembnejše preventivne ukrepe varstva gozdov;
opredeli dolžnosti lastnika gozda do ukrepov varstva gozdov. |
oblikuje naravovarstveno zavest;
razvije čut za osebno odgovornost;
se zave nujnosti ukrepov varstva gozdov;
dojame prepletenost vseh naravoslovnih sfer okolja. |
VAJA:
prepoznavanje najpogostejših bolezni gozdnega drevja
ugotavljanje poškodb, ki jih povzročajo žuželke
EKSKURZIJA:
Ogled gozdnega pogorišča in njegova sanacija
Ogled žarišča lubadarja in njegova sanacija
Negativne posledice človeka na gozd |
Vsebine predmetov so povezane predvsem s skupnimi in temeljnimi strokovnimi predmeti, posebej z znanjem iz predmetov: