VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
ZELENJADARSTVO KOT KMETIJSKA PANOGA |
Dijak: |
Dijak: |
|
Značilnosti in pomen zelenjadarstva |
umesti zelenjadarstvo v kmetijsko proizvodnjo;
razume pomen zelenjadarstva kot kmetijske panoge;
našteje načine in organiziranost pridelovanja vrtnin;
razloži pomen vrtnin v prehrani; |
razvija pravilen odnos do pridelovanja zelenjave;
razvija čut za zdravo prehrano; |
Vaja:
zbiranje podatkov o uporabi vrtnin in njihovih zdravilnih učinkih |
Delitev vrtnin v skupine |
razlikuje posamezne vrste vrtnine;
razdeli vrtnine glede na botanično sorodnost in glede na gospodarski pomen;
našteje uporabne dele vrtnin; |
razvija občutek za natančnost;
razvija sposobnost opazovanja; |
Vaja:
prepoznavanje vrtnin in njihovih uporabnih delov
|
NAČRTOVANJE PRIDELOVANJA |
|
|
|
Kolobar |
razume pomen kolobarjenja;
upošteva pravila kolobarjenja;
razdeli posevke glede na čas setve in mesto v kolobarju; |
krepi ekološko zavest;
se zaveda pomena strokovnosti;
razvija natančnost; |
Vaja:
sestavljanje kolobarja |
Načrt pridelovanja |
upošteva zakonitosti načrtovanja pridelave;
izdela načrt setve in saditve; |
razvija občutek za gospodarnost; |
Vaja:
izdelava načrta pridelave |
DELOVNI PROSTORI V ZELENJADARSTVU |
|
|
|
Priprava delovnih prostorov |
našteje vrste zavarovanih prostorov;
izbere in pripravi ustrezen pridelovalni prostor;
opredeli zahteve za shranjevanje repromateriala in FFS;
izbere ustrezen prostor za skladiščenje repromateriala in FFS;
izbere ustrezen skladiščni prostor;
upošteva načela varne hrane; |
razvija občutek za gospodarnost;
razvija ekološko zavest;
zaveda se pomena pravilnega vodenja evidenc; |
Vaja:
ogled zelenjadarskega obrata |
Zavarovani prostori |
opiše prednosti vzgoje v zavarovanih prostorih;
našteje vrtnine, ki jih gojimo v zavarovanih prostorih;
primerja zavarovane prostore med seboj;
oskrbi rastline v zavarovanem prostoru; |
razvija občutek odgovornosti;
zaveda se pomena gospodarnosti;
razvija sposobnost opazovanja; |
Vaja:
- oskrba rastlin v zavarovanih prostorih |
PRIPRAVA TAL |
|
|
|
Osnovna obdelava tal |
našteje orodja in stroje za obdelavo tal;
opravi osnovno obdelavo tal;
razloži pomen razkuževanja tal;
razloži pomen gnojenja; |
razvija čut za doslednost in natančnost;
|
Vaja:
osnovna obdelava tal |
Dopolnilna obdelava tal |
pozna orodja in stroje za dopolnilno obdelavo tal;
opravi dopolnilno obdelavo; |
se zaveda pomena strokovnosti;
razvija občutek za gospodarnost; |
Vaja:
priprava grede za setev ali saditev |
SETEV |
|
|
|
Poznavanje semen zelenjadnic |
razlikuje semena posameznih vrst zelenjadnic;
izračuna potrebno količino semena; |
razvija čut za natančnost;
razvija sposobnost opazovanja; |
Vaja:
prepoznavanje semen
izračun potrebne količine semen |
Čas in načini setve |
določi primeren čas setve;
izbere ustrezen način setve;
določi ustrezno globino setve
seje zelenjadnice; |
razvija čut za doslednost in natančnost;
zaveda se pomena gospodarnosti; |
Vaja:
setev |
PRIDELOVANJE SADIK |
|
|
|
Vzgoja in oskrba sadik |
pripravi setvenico ali setveno ploščo;
uporabi in pripravi ustrezen substrat;
izbere seme zelenjadnic;
izvede setev;
izvede pikiranje;
razloži oskrbo sadik;
oskrbuje sadike;
razume pomen utrjevanja sadik;
izbere primeren termin za presajanje;
pripravi gredo za sajenje;
našteje načine sajenja;
presaja sadike na stalno mesto; |
razvija čut za doslednost in natančnost;
zaveda se pomena gospodarnosti;
razvija čut za racionalno izkoriščanje prostora; |
Vaja:
priprava substrata
setev na setvenico
setev v gojitvene plošče
oskrba sadik
sajenje sadik na stalno mesto |
OSKRBA POSEVKA |
|
|
|
Oskrba vrtnin |
našteje orodja, stroje in pripomočke;
razloži ukrepe oskrbe vrtnin;
razloži pomen namakanja;
izbere ustrezen način in čas za namakanje;
razloži pomen dognojevanja;
izvede oskrbo posevka; |
razvija sposobnost opazovanja;
razvija čut za doslednost in natančnost;
zaveda se pomena strokovnosti;
razvija pozitiven odnos do rastlin; |
Vaja:
oskrba posevka |
Varstvo pred škodljivimi vplivi okolja |
našteje škodljive vplive okolja;
razloži ukrepe varstva zelenjadnic pred boleznimi, škodljivci in pleveli;
varuje rastline pred neugodnimi vplivi naravnih dejavnikov;
spremlja zdravstveno stanje rastlin;
varuje posevek pred škodljivimi vplivi; |
razvija ekološko zavest;
zaveda se pomena strokovnosti;
razvija čut za doslednost in natančnost;
razvija pozitiven odnos do rastlin; |
Vaja:
ugotavljanje zdravstvenega stanja rastlin |
SPRAVILO PRIDELKA |
|
|
|
Spravilo vrtnin |
razlikuje fiziološko in tehnološko zrelost,
določi primeren čas spravila,
našteje vrste embalaže;
našteje stroje za spravilo zelenjadnic;
opravi spravilo zelenjadnic,
pripravi vrtnine za prodajo; |
razvija sposobnost opazovanja;
razvija čut za doslednost in natančnost;
zaveda se pomena strokovnosti; |
Vaja:
spravilo pridelka
priprava zelenjadnic za prodajo |
Skladiščenje zelenjadnic |
našteje načine skladiščenja zelenjadnic,
opiše pogoje za skladiščenje zelenjadnic;
pripravi vrtnine za skladiščenje,
ugotavi zdravstveno stanje vrtnin v skladišču. |
razvija čut za doslednost in natančnost;
zaveda se pomena strokovnosti in gospodarnosti. |
Vaja:
priprava vrtnin za skladiščenje |
Vsebine predmeta so povezane predvsem s skupnimi in temeljnimi strokovnimi predmeti, posebej z znanjem iz predmetov: