Izobraževalni program: KONFEKCIJSKI MODELAR
Sprejeto na 43.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
PRAKTIČNI POUK - MODELIRANJE IN GRADIRANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
9 |
96 |
105 |
2. |
9 |
96 |
105 |
skupaj |
18 |
192 |
210 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
1. letnik
informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
posebnosti v izvedbi |
označevanje |
|
|
|
|
|
Razvije čut za natančnost pri označevanju. |
Vaje: št. vaj: = M 1:4 |
modeliranje krila |
|
|
|
|
|
Pridobi čut za naravno merilo. |
Vaje (merilo 1:1): |
uvod v gradiranje kril |
|
|
|
|
|
Nauči se pripraviti kroje za nadaljnje gradiranje. Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju. |
Vaje (merilo 1:1): |
modeliranje elementov krila |
|
|
|
|
|
Pridobi čut za modeliranje v naravnem merilu. |
Vaje (merilo 1:1): modelira navedene elemente krila. |
modeliranje kril |
|
|
|
|
|
Razvije občutek za samostojno delo. |
Vaje (merilo 1:1): |
|
|
Pridobi občutek za odločanje o pravilnosti modeliranja. Razvije odnos do pravilnih in natančno dodanih dodatkov za šive. Spozna realen način dela. |
Vaje (merilo 1:1): |
modeliranje moške srajce |
|
|
|
|
|
Pridobi sposobnost za izbiranje primerne osnove moške srajce glede na material in obliko srajce. |
Vaje (merilo 1:1): iz osnovnega kroja modelira opisano moško srajco. |
modeliranje elementov moških srajc |
|
|
|
|
Razvije sposobnost prepoznavanja elementov srajce. Razvije sposobnost uporabe sestavljank. |
Vaje (merilo 1:1 in 1:4) - iz odgovarjajočega osnovnega kroja pripravi elemente za moško srajco. Pri tem pripravi: |
|
modeliranje in gradiranje enostavne bluze |
|
|
|
|
|
Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja za nadaljnje modeliranje in gradiranje. Razvije odnos do materiala in njegovega vpliva na izbiro osnovnega kroja. |
Vaje (merilo 1:1): |
modeliranje in gradiranje različnih elementov ženske bluze |
|
|
|
|
|
Razume pomen različnih elementov bluze in vpliv na preostale dele kroja. Razume vpliv poglobitve rokavnega izreza na rokav. Razvije čut do hitrega prepoznavanja lege všitka v modelu. |
Vaje (merilo 1:1 in 1:4): |
|
|
Razume razliko med žensko bluzo in srajčno obleko. Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju. |
Vaje (merilo 1:1): |
|
|
Razume izpeljavo princes linije. Razvije sposobnost izpeljave princes linij. Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju in občutek za princes linijo v ostalih velikostih. |
Vaje (merilo 1:1): |
modeliranje in gradiranje fazon |
|
|
|
|
|
Razvije čut za odvisnost med vratnim izrezom, obliko in velikostjo fazone in ovratnika. Razume vpliv debeline materiala na obliko fazone. |
Vaje (merilo 1:1): |
modeliranje ženskih hlač |
|
|
|
|
|
Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja. Razvije sposobnost odločanja o pravilnosti izbranega kroja. Razvije sposobnost izbiranja primernih materialov. |
Vaje (merilo 1:1): |
modeliranje moških hlač |
|
|
|
|
|
Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja. Razvije sposobnost odločanja o pravilnosti izbranega kroja. Razvije sposobnost izbiranja primernih materialov. |
Vaje (merilo 1:1): |
2. letnik
informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
posebnosti v izvedbi |
modeliranje različnih modelov oblačil, upoštevajoč različne materiale |
|
|
|
|
|
Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja. Razvije odnos do vpliva materiala na osnovni kroj in dodatke za udobnost. Razvije konstruktivno reševanje problemov pri modeliranju različnih oblačil. |
Vaje (merilo 1:1): |
modeliranje dvodelne obleke |
|
|
|
|
|
Razvije občutek za ustvarjalno uporabo pridobljenega znanja. Konstruktivno rešuje probleme modeliranja težjih izpeljav všitkov. |
Vaje (merilo 1:1): |
modeliranje enostavnega ženskega kostima in gradiranje |
|
|
|
|
|
Razume pomen različnih elementov ženskega kostima in njihov vpliv na preostale dele kroja. Dopolni znanje o gradiranju ženskih oblačil. Razvije odnos do natančnega modeliranja in gradiranja. |
Vaje (merilo 1:1): |
modeliranje in gradiranje ženskega plašča in detajlov |
|
|
|
|
|
Razume razliko med modeliranjem ženskih plaščev in ostalih ženskih oblačil. Razume pomen različnih elementov kroja in njihov vpliv na ostale dele kroja. Dopolni znanje o gradiranju ženskih oblačil. Razvije odnos do natančnega modeliranja in gradiranja. |
Vaje (merilo 1:1): |
modeliranje in gradiranje moškega suknjiča |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost pravilnega izbora najprimernejšega osnovnega kroja. Razvije sposobnost odločitve o pravilnosti kroja. Razvije sposobnost izbiranja ustreznih materialov. Razume razliko med gradiranjem moških in ženskih oblačil. |
Vaje (merilo 1:1): |
modeliranje različnih elementov moškega suknjiča |
|
|
|
|
|
Razume pomen različnih elementov i in njihov vpliv na preostale dele kroja. Razvije odnos do natančnega modeliranja. |
Vaje (merilo 1:1): |
modeliranje moških hlač |
|
Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja. Razvije sposobnost odločanja o pravilnosti izbranega kroja. Razvije sposobnost izbiranja primernih materialov. |
Vaje (merilo 1:1): |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Vaje se izdelajo po zaključenih vsebinskih sklopih. Izdelajo se kroji danega modela, ki izhaja iz obdelanega vsebinskega sklopa. Izdelajo se klasično.
Risbe:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Modeliranje in gradiranje |
||
|
Estetika oblačenja |
|
Uvod v konstrukcijo |
||
|
Konstrukcija krojev |
|
Modeliranje in gradiranje |
||
|
Računalniško konstruiranje |
|
Izdelava |
||
|
Praksa |
|