Izobraževalni program: RUDARSKI TEHNIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela:
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
|
Skupaj |
Vaje |
|
1. |
105 |
105 |
2. |
102 |
102 |
Skupaj |
207 |
207 |
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
1. Uvod v praktični pouk |
Dijak: |
Dijak: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Organizacija jamske reševalne službe |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
3. Rudarska priprava dela |
|
||
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
4. Projektiranje |
|||
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
5. Nadziranje in organizacija dela |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
6. Razstreljevalna dela |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
7. Praktično jamomerstvo |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
||
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Varstvo pri delu |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Hidrogeološka dela |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
10. Delo na področju kakovosti |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Za dijake:
Zbirka skic načrtov za praktične izdelke na izbranih učnih mestih - Velenje 1989-2002
Za učitelje:
Zbirka učnih tem na izbranih učnih mestih, ki zaokrožajo proizvodni proces - podjetja Premogovnika Velenje 2002 oziroma priročnik za praktično delo rudarjev
Znanje dijakov in uspešnost praktičnega dela preverjamo in ocenjujemo vzporedno s poučevanjem učnih podtem in po predelani učni temi.
Oceno praktičnega pouka sestavlja:
Pred zaključitvijo ocene za zadnji letnik morajo dijaki opraviti vse predpisane vaje oziroma izdelke ter oddati vse delavniške dnevnike. V primeru preusmeritev iz drugih poklicev, ali če dijak zaradi izostankov ni opravil praktičnega pouka v rednem roku, mora to nadoknaditi v izrednih rokih, ki jih odobri in zagotovi šola, v dogovoru z obratom Praktičnega izobraževanja.
Praktični pouk je strokovni predmet in je povezan s strokovnoteoretičnimi predmeti v šoli: geologija, stroji in naprave, rudarska merjenja in rudarstvo.
Povezava s strokovnoteoretičnimi predmeti naj bi dijakom že v času šolanja zagotovila, da se teoretična spoznanja ujemajo oziroma potrjujejo v praksi.
Vzporedno s spreminjanjem in posodabljanjem tehnološkega procesa pridobivanja premoga je to povezanost med predmeti potrebno dograjevati in usklajevati. Samo tako bo zagotovljeno, da se bodo dijaki v čim večji meri seznanili in usposobili za opravljanje dela in nalog, ki jih bodo kot rudarski tehniki opravljali v delovnem okolju.