Izobraževalni program: TEHNIK ZDRAVSTVENE NEGE
Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
KOMUNIKACIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
18 |
17 |
35 |
2. |
|
||
skupaj |
18 |
17 |
35 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
INORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Komunikacija |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave, da je dobra komunikacija cilj medsebojnih odnosov. |
|
Vrste in pravila komunikacije |
|
|
|
|
|
Pozna in se zavzema za konstruktivno, uspešno komunikacijo. Se zaveda pomena in teže izrečenih besed (uči se odgovornosti za izražanje svojih misli). Se uči holističnega pogleda na človeka. |
Interakcijska vaja: govorjenje – poslušanje. Različno razumevanje sporočila glede na naslovnika in okoliščine. Prepoznavanje čustev, izraženih neverbalno. |
Pravila komunikacije |
|
|
|
|
|
Prepozna ovire pretogih pravil v komunikaciji in razume potrebo po pravilih, ki naj bodo prilagodljiva. |
|
Negativni komunikacijski vzorec |
|
|
|
|
|
Razume destruktivnost negativne komunikacije. |
|
Dialog |
|
|
|
|
|
Se uči poslušati drugega in govoriti drugemu. |
|
Empatija |
|
|
|
|
|
Hoče biti ljudem blizu. |
Razgovor |
Komunikacija z ljudmi v stiski |
|
|
|
|
|
Se uči prepoznavati lastne motive v nudenju pomoči. |
Avtorefleksije |
Komunikacija z ljudmi s posebnimi potrebami |
|
|
|
|
|
V komunikaciji je strpen in spoštljiv. |
Interakcijske vaje |
Komunikacija z bolnikom |
|
|
|
|
|
Si prizadeva za uspešno, oprto in dvosmerno komunikacijo v hospitalni situaciji. |
Interakcijske vaje |
Vpliv psihofizične prizadetosti na komunikacijo |
|
|
|
|
|
Razume holistično doživljanje in dojema človeka kot celoto. |
Interakcijske vaje |
Vzpostavljanje komunikacijskega kanala med bolnikom in tehnikom zdravstvene nege |
|
|
|
|
|
Se uči potrpežljivosti in strpnosti v odnosu do bolnika. |
|
Problemi psihofizičnega hospitalizma |
|
|
|
|
|
Preprečuje psihični hospitalizem. |
Razgovor |
Komunikacija z bolnikovimi svojci |
|
|
|
|
|
Se uči aktivno vključevati svojce v proces zdravstvene nege. |
Razgovor |
Komunikacija v zdravstvenem timu |
|
|
|
|
|
Prizadeva si za konstruktivno sodelovanje. |
Razgovor |
Komunikacija z nemim in govorno prizadetim bolnikom |
|
|
|
|
|
Vzgaja se za empatijo. Spoštuje drugačnost. Osvaja pozitivne principe neverbalne komunikacije. Prizadeva si za komunikacijo kljub oviranosti. |
Interakcijske vaje |
Komunikacija z gluhim in naglušnim bolnikom |
|
|
|
|
|
Vzgaja se za empatijo. Spoštuje drugačnost. Osvaja pozitivne principe neverbalne komunikacije. Prizadeva si za komunikacijo kljub oviranosti. |
Interakcijske vaje |
Komunikacija z mentalno prizadetim bolnikom |
|
|
|
|
|
Vzgaja se za empatijo. Spoštuje drugačnost. Osvaja pozitivne principe neverbalne komunikacije. Prizadeva si za komunikacijo kljub oviranosti. |
Interakcijske vaje |
Komunikacija s psihiatričnim bolnikom |
|
|
|
|
|
Interakcijske vaje |
|
|
|
||
|
|
Vzgaja se za empatijo. Spoštuje drugačnost. Osvaja pozitivne principe neverbalne komunikacije. Prizadeva si za komunikacijo kljub oviranosti. |
Interakcijske vaje |
Komunikacija z bolnikom z nalezljivo boleznijo |
|
|
|
|
|
Vzgaja se za empatijo. Spoštuje drugačnost. Osvaja pozitivne principe neverbalne komunikacije. Prizadeva si za komunikacijo kljub oviranosti. |
Interakcijske vaje |
Komunikacija z umirajočim bolnikom |
|
|
|
|
|
Razvija čut za spoštovanje življenja od rojstva do smrti. Prepoznava pomen spoštljivega spremljanja bolnika do naravnega konca. |
Razgovor |
Komunikacija z napovedanim bolnikom ob sprejemu |
|
|
|
|
|
Prepozna komunikacijski vzorec bolnika. Razume pomen vzpodbude. Zna voditi anamnestični pogovor. |
Interakcijske vaje |
Komunikacija z bolnikom v urgentnem stanju ob sprejemu |
|
|
|
|
|
Prepozna komunikacijski vzorec bolnika in lasten komunikacijski vzorec. Spodbuja komunikacijo. Si prizadeva za obvladovanje lastnega strahu. Zna pomiriti bolnika. |
Razgovor |
Posebnosti komunikacije s kroničnim bolnikom |
|
|
|
|
|
Vzpostavlja profesionalen empatičen odnos |
Razgovor |
Posebnosti komunikacije z akutnim bolnikom |
|
|
|
|
|
Zna pomiriti bolnika. |
Razgovor |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 2. Letnik Anatomija in fiziologija 1.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik Praktični pouk 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 2.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
|