SREDNJE POKLICNO TEHNIŠKO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: TEKSTILNI TEHNIK

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002

1. IME PREDMETA

PRAKTIČNI POUK – pletenje

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela:

letnik

oblike izobraževalnega dela

 

teorija

vaje

skupaj

1.

 

210

210

2.

 

175

175

skupaj

 

385

385

3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Dijak:

4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

1. letnik

INFORMATIVNI CILJI FORMATIVNI CILJI SOCIALIZACIJSKI CILJI POSEBNOSTI V IZVEDBI

Strojna oprema, vzdrževanje strojev, varstvo pri delu,

Dijak:

  • obnovi predhodno pridobljena znanja o pletilnikih,
  • obnovi znanje o iglah, vodilih, kretnicah in igelnicah,
  • zna vzdrževati stroje in naprave,
  • pridobi sposobnost odpravljanja manjših napak na stroju,
  • pozna napake pri strojnem pletenju in njihovo odpravljanje,
  • zna uporabiti predpise za varno delo,

 

Dijak:

  • razvija čut za odgovorno delo s strojno opremo,
  • pridobi sposobnost reševanja problemov v različnih situacijah,
  • razvija čut za varno delo ob upoštevanju tehnoloških predpisov,
 

snutkovne vezave,

  • obnovi predhodno pridobljeno znanje,
  • obnovi znanje o igelnicah, polagalnikih in iglah za snutkovno pletenje,
  • pozna zaporedje taktov nastajanja zanke,
  • pozna osnovne vezave,
  • riše večsnutkovne vezave,

 

  • razvija čut za samostojno, odgovorno in strokovno delo,
  • razvija čut za samoizobraževanje in strokovno izpopolnjevanje,

vzorci igel,

slikovna literatura

gladko plosko kulirno pletenje,

  • obnovi znanje iz Tehnologije pletenja,
  • pripravi pletilnik,
  • nastavi kretnice,
  • nastavi različne globine kuliranja,
  • primerja pletenine različnih gostot,

 

  • razvija čut za estetski videz,
  • razvija čut za samostojno, odgovorno in strokovno delo,
  • razvija samokontrolo in samokritičnost,

pletenje vzorcev na 30 iglah

dvofonturno plosko kulirno pletenje,

regularno pletenje.

  • v prakso prenese določena znanja iz Konstrukcije pletenin,
  • pripravi pletilnik,
  • določi gostoto,
  • nastavi kretnice,
  • plete pri različnih globinah kuliranja,
  • primerja pletenine različnih gostot,
  • pripravi kroj za kvadrat in pravokotnik,
  • izračuna potrebno število delovnih igel,
  • nastavi stroj,
  • plete vzorce v različnih vezavah,
  • ugotavlja zveze med vzorci in vezavami,
  • analizira lastnosti pletenin ( razteznost, gostoto, skrčenje po snemanju s stroja ).

 

  • razvija čut za estetski videz,
  • razvija čut za samoizobraževanje in strokovno izpopolnjevanje,
  • razvija spretnost.

pletenje vzorcev na 30 iglah

pletenje vzorcev

 2. letnik

INFORMATIVNI CILJI FORMATIVNI CILJI SOCIALIZACIJSKI CILJI POSEBNOSTI V IZVEDBI

Platiranje,

regularno pleteni platirani vzorci,

Dijak:

  • ponovi znanje iz Konstrukcije pletenin,
  • izriše vzornico za menjalno platiranje,
  • nastavi pletilnik,
  • izbere primerne preje,
  • določi barve,
  • plete vzorce,
  • pripravi kroj za brezrokavnik,
  • izriše vzornico,
  • nastavi pletilnik,
  • plete hrbet,
  • plete sprednje dele,
  • plete obrobe,
  • sestavi oblačilo z verižkanjem,
  • lika in oblikuje izdelek,

 

Dijak:

  • razvija čut za estetski videz,
  • pridobi sposobnost reševanja problemov,
  • razvija samokontrolo in samokritičnost,

 

pletilnik,

stroj za verižkanje,

likalnik

pletenje enobarvnih nogavic,

 

 

strukturno vzorčene nogavice,


večbarvno vzorčene nogavice,

  • obnovi znanje iz Tehnologije pletenja,
  • pripravi pletilnik,
  • pripravi tehnično dokumentacijo,
  • izbere prejo,
  • plete nogavice,
  • pripravi tehnično dokumentacijo,
  • pripravi pletilnik,
  • plete,
  • izriše vzorček,
  • pripravi tehnično dokumentacijo,
  • nastavi pletilnik,
  • plete,
  • pridobiva delovno samozavest in zanesljivost,
  • razvija čut za estetski videz,
  • pridobi sposobnost reševanja problemov v različnih situacijah,

mali krožni nogavičarski pletilnik

otroške kapice,

vzorčasto pletena kapica,

kapica brez šivov,

  • izbere primerno pletivo za oblačilo,
  • predvidi potrebno število zank,
  • izbere vezavo,
  • plete,
  • sestavi kapico na šivalniku,
  • izriše vzorec,
  • pripravi tehnično dokumentacijo,
  • nastavi pletilnik,
  • plete,
  • sestavi kapico,
  • pripravi pletilnik za votlo pletenje,
  • plete votlo pletenino,
  • izdela kapico,
  • razvija čut za estetski videz,
  • razvija čut za samostojno in strokovno delo,.
  • razvija samokontrolo in samokritičnost,

 

pelerina,

jopica,

  • zna pripraviti kroje,
  • izbere primerno prejp,
  • preračuna število zank,
  • nastavi pletilnik,
  • plete,
  • izdela oblačila z verižkanjem,
  • razvija čut za estetski videz,
  • razvija čut za natančno delo,

2 vajenici

žensko krilo,

ženska jopica,

  • usvoji izdelavo posameznih delov ženskega kompleta,
  • izbere primerno pletivo,
  • pri izbiri materiala in modela upošteva trenutne modne zahteve,
  • pripravi kroje za preračun zank,
  • izriše vzornice,
  • pripravi tehnično dokumentacijo,
  • nastavi pletilnik,
  • plete gladko krilo,
  • plete vzorčno jopico,
  • razvija čut za estetski videz,
  • razvija samokontrolo,
  • pridobi sposobnost reševanja problemov v različnih situacijah,
 

moški pulover.

  • usvoji izdelavo posameznih elementov moškega puloverja,
  • zna izbrati primerno pletivo,
  • izriše kroj za preračun zank,
  • nastavi pletilnik,
  • plete posamezne dele,
  • spletene dele sestavi z verižkanjem.

 

  • razvija čut za estetski videz,
  • razvija čut za samostojno in strokovno delo,.
  • razvija samokontrolo in samokritičnost.

 

 

5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

INFORMATIVNI CILJI

POVEZAVA S PREDMETOM

PREDMET

ZNANJA

  • strojna oprema,
  • snutkovne vezave
  • kulirno pletenje,
  • izdelana oblačila

Tehnologija pletenja,

Kompozicija pletenin,

Študij dela in časa

pozna osnovna pravila varnega dela in ravnanja s stroji,

riše in kreira vezave,

pripravi kroje, preračune in nastavitve ter izdela oblačila