Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK
Sprejeto na 53. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 30. 11. 2001
VRTNARSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
Vaje z delitvijo*** |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
35 |
35 |
70 |
27 |
2. |
38 |
30 |
68 |
15 |
skupaj |
73 |
65 |
138 |
47 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
*** delitev dijakov v skupine.
Pri predmetu dijak:
° usvoji temeljna znanja s področja varstva rastlin
° prepozna in uvrsti v sistem najpogostejše bolezni, škodljivce in plevele ter izbere ustrezne načine zatiranja le-teh
° se usposobi za varno delo s kemičnimi pripravki za varstvo rastlin
° prepozna skupine pesticidov in analizira osnovne principe njihovega delovanja
° usvoji in primerja posamezne načine varstva rastlin ter analizira pomen integriranega varstva ter varstva v okviru ekološkega kmetijstva
° se zaveda posledic kemičnega varstva na okolje
° oceni glavne dejavnike za rast vrtnin in primerja pomembnost le-teh
° pozna rastlinska hranila, vrednoti pomen gnojenja, obdelave tal in kolobarjenja
° izbere in zagovarja primerno tehnologijo pridelovanja, oskrbe, spravila in skladiščenja vrtnin, dišavnic in gob
° pozna temeljna znanja s področja semenarstva
° oceni različne načine pridelovanja zelenjadnic
°
pozna različne načine uporabe zelenjadnic in zelišč v
okrasnem vrtnarstvu in sodobnih vezavah.
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
POVZROČITELJI ANOMALIJ NA RASTLINAH |
|
|
|
|
|
Kritično ocenjuje človekove posege v tla in atmosfero. Krepi ekološko zavest. |
Vaja: prepoznavanje simptomov obolelosti rastlin. |
NAČINI ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. |
|
INTEGRIRANO VARSTVO RASTLIN |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. Razvija sposobnost opazovanja narave. |
|
VARSTVO RASTLIN V OKVIRU EKOLOŠKEGA VARSTVA |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. Razvija sposobnost opazovanja narave. |
Ogled: ekološka kmetija. |
ZAKON O ZDRAVSTVENEM VARSTVU RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do delovne odgovornosti. Krepi osebno odgovornost do svojega dela. |
|
PREGLED BOLEZNI |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja narave. Razvija čut za natančnost. |
Vaja: |
PREGLED ŠKODLJIVCEV |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja narave. Razvija ekološko zavest. Razvija čut za natančnost. |
Vaja: |
PLEVEL |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. Razvija sposobnost opazovanja narave. |
Vaja: |
FITOFARMACEVTSKA SREDSTVA |
|
|
|
|
|
Krepi čut za natančnost. Krepi osebno odgovornost do svojega dela. Razvija sposobnost opazovanja in ocenjevanja. Razvija odnos do delovne odgovornosti. |
Vaja: |
RAZKUŽEVANJE |
|
|
|
|
|
Krepi čut za natančnost. Krepi osebno odgovornost do svojega dela. Krepi ekološko zavest. |
Demonstracija: razkuževanje v šolskem plastenjaku. |
POSLEDICE KEMIČNEGA ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. Razvija čut za osebno in poklicno odgovornost. |
|
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
GOSPODARSKI POMEN PRIDELOVANJA VRTNIN |
|
|
|
|
|
Krepi odnos do poklica in se zaveda njegovega gospodarskega pomena. Razvija sposobnost komuniciranja. |
Vaja: ponudba vrtnin na tržnici (vrste in izvor vrtnin). |
POMEN ZELENJADNIC IN ZELIŠČ V SODOBNIH VEZAVAH IN V OKRASNEM VRTNARSTVU |
|
|
|
|
|
|
Vaja: iskanje različnih možnosti uporabe vrtnin in zelišč v sodobnih vezavah. |
POMEN ZELENJADNIC IN ZELIŠČ V SODOBNIH VEZAVAH IN V OKRASNEM VRTNARSTVU |
|
|
|
|
izbere primeren zavarovan prostor glede na okolje za toplotno bolj zahtevne in toplotno manj zahtevne vrtnine |
|
Vaja: zavarovani prostori za pridelovanje vrtnin. |
NAČINI PRIDELOVANJA ZELENJADNIC |
|
|
|
|
|
Povezuje in ocenjuje primeren način okolju prijaznega pridelovanja. Razvija zavest o strokovni odgovornosti do porabnikov, pridelovanja in okolja. |
Ogled: mešani posevki. Vaja: najprimernejši pesticidi, ki se lahko uporabljajo pri integriranem pridelovanju vrtnin. Ogled: hidroponsko pridelovanja vrtnin |
SEMENSKO BLAGO |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in skrbnost. Razvija samostojnost in odločnost, krepi samozavest. |
Vaja: raziskava ponudbe različno embaliranega semena v semenarnah in ogled deklaracij. Izračun nabave semenskega blaga glede na sklop rastlin. |
GOJENJE ZELENJADNIC |
|
|
|
|
|
|
Vaja: izdelava zbirke semen vrtnin. Ogled: vrtnine v različnih razvojnih fazah. Vaja:
|
DIŠAVNICE |
|
|
|
|
|
|
Ogled: dišavnice. |
GOBE |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do gob. |
Ogled: pridelovanje gob. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° ustno.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
Povzročitelji bolezni in poškodb na rastlinah |
Praktični pouk |
|
Načini zatiranja bolezni in škodljivcev |
Vrtnarski stroji in naprave |
|
Integrirano varstvo rastlin |
Praktični pouk |
|
Pregled bolezni |
Drevesničarstvo Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom Praktični pouk Zelenjadarstvo |
|
Pregled škodljivcev |
Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom Drevesničarstvo Praktični pouk Zelenjadarstvo |
|
Plevel |
Praktični pouk |
|
Pripravki za varstvo rastlin |
Praktični pouk |
|
Razkuževanje |
Praktični pouk |
|
Posledice kemičnega zatiranja |
Praktični pouk |
|
Gospodarski pomen pridelovanja vrtnin |
Podjetništvo |
|
Pomen zelenjadnic in zelišč v sodobnih vezavah in v okrasnem vrtnarstvu |
Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom |
|
Gojenje vrtnin v zavarovanem prostoru |
Podjetništvo Praktični pouk |
|
Načini pridelovanja zelenjadnic |
Praktični pouk Podjetništvo Zelenjadarstvo |
|
Semensko blago |
Vrtnarski stroji in naprave Podjetništvo Praktični pouk Zelenjadarstvo |
|
Gojenje zelenjadnic, dišavnic in gob |
Matematika Podjetništvo Praktični pouk Vrtnarski stroji in naprave |
|