Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK
Sprejeto na 53. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 30. 11. 2001
VRTNARSKI STROJI IN NAPRAVE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
60 |
10 |
70 |
2. |
|
|
|
skupaj |
60 |
10 |
70 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
° spozna pomen orodij in strojev v vrtnarski proizvodnji
° spozna pojme iz terminologije vrtnarske mehanizacije
° se seznani s predpisi varnosti in zdravja pri delu
° usvoji osnovne fizikalne veličine ter njihov vpliv v delovnem okolju
° usvoji znanja o merjenju z grafičnim in diagramskim prikazom
° zna sile, ki delujejo v naravi
° se seznani s kalorično in mehansko energijo
° ve, da je potrebno energijo smotrno porabljati
° usvoji osnovna znanja za izdelovanje načrtov
° spozna različne vrste zavarovanih prostorov
° spozna tehnologijo pridelave rastlin v zavarovanih prostorih
° spozna načine shranjevanja zelenjave in rezanega cvetja
° zna uporabljati pripomočke v cvetličarski delavnici
° zna izbrati ustrezno vrtnarsko (ročno) orodje glede na vrsto in pogoje dela
° spozna traktor kot osnovni pogonski stroj v kmetijstvu
° zna izbrati ustrezen traktorski priključek (orodje ali stroj) glede na vrsto opravila in pogoje izvedbe.
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
Pregled MEHANIZACIJE |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost komuniciranja. Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja. Krepi ekološko zavest. Se zave varčnosti pri delu. |
Ogled: |
VARNOST PRI DELU |
|
|
|
|
|
Razvije čut za natančnost. Se zave osebne odgovornosti in strokovnosti. |
Prikaz: osebna zaščitna oprema. Ogled: stroji, kjer je povečana nevarnost pri delu. |
MERSKE ENOTE IN UPORABA |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost opazovanja in ocenjevanja. Krepi sposobnost merjenja na terenu. Razvije sposobnost uporabe novih merilnih tehnik. |
Vaja: |
SILE |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost samostojnega ravnanja pri delu. Se zave vremenskih pojavov. |
Demonstracija: trenje. Vaja: |
GIBANJE |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost merjenja hitrosti teles. Razvija natančnost in skrbnost pri delu. |
Demonstracija: različni načini gibanja. Vaja: |
NAVOR – VRTILNI MOMENT |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost glede razlikovanja sile, moči in navora. Krepi občutek za natančnost in strokovnost pri delu. Razvije odnos do varnosti pri delu. |
Vaja: merjenje navora. |
ENERGIJA TELESA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost, strokovnost in inovativnost pri izkoriščanju virov energije. |
Demonstracija: kotaljenje telesa na klancu. |
ELEKTRIKA |
|
|
|
|
|
Se zave nevarnosti električnega toka. Razvija varčnost pri uporabi električne energije. |
Ogled videokaset: Vaja: |
TEHNIŠKO RISANJE |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za skrbno izdelavo načrtov. Razvije pravilen odnos do vrednosti načrtov. Krepi ustvarjalnost pri delu. |
Vaja: |
TRAKTOR KOT VLEČNI IN POGONSKI STROJ |
|
|
|
|
|
Se zave, da je traktor zapleten stroj, sestavljen iz večjega števila sklopov, ki morajo usklajeno delovati. Se zave, da je traktor koristen šele takrat, ko ga uporabljamo skupaj s priključkom. Krepi ustvarjalnost pri delu. Razvija natančnost in odgovornost pri delu s traktorjem. Razvija natančnost in odgovornost pri periodičnih pregledih traktorja |
Ogled: Vaja: vzdrževanje traktorja. |
DELOVNI STROJI IN NAPRAVE V VRTNARSTVU |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost pri izbiri orodij in strojev. Krepi natančnost pri pripravi tal za vznik rastlin. Razvije strokovnost glede vrste in odmerka gnojila. |
Ogled: |
|
|
Se zave, da je količina pridelka odvisna od količine pridelka. Se zave, da je kakovost pridelka odvisna od natančne oskrbe. |
Prikaz: scenske slike o razdelitvi strojev po namenu. |
|
|
Krepi ekološko zavest glede kemičnega varstva rastlin. Se zave, da je spravilo potrebno v tehnološki zrelosti rastlin. |
Vaja: |
|
|
Se zave koristne uporabe organskih odpadkov. |
|
|
|
Se zave, da večje kamenje povzroča okvare strojev. |
|
|
|
Se zave koristne uporabe organskih odpadkov. Se zave, da večje kamenje povzroča okvare strojev. Razvija natančnost in odgovornost pri oskrbi parkov. |
|
|
|
Se zave, da pravilno vzdrževanje strojev omogoča nemoteno in dolgo uporabo. |
|
VRTNARSKO ORODJE |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za pravilno uporabo orodij. Razvije pravilen odnos do orodij. Krepi ustvarjalnost pri delu. |
Ogled: vrtnarsko orodje v orodnici. |
CVETLIČARSKO ORODJE IN NAPRAVE |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za pravilno uporabo orodij. Razvije pravilen odnos do orodij. Krepi ustvarjalnost pri delu. |
Ogled: oprema cvetličarske delavnice. Prikaz: katalogi s pripomočki za delo v cvetličarstvu. |
PROSTORI ZA SHRANJEVANJE CVETJA in zelenjave |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost in skrbnost pri delu. Razvija čut za natančnost in odgovornost. |
Ogled: skladišča in hladilnice. |
ZAVAROVANI PROSTORI |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost opazovanja. Razvije pravilen odnos do pravilne izbire in izrabe prostora. Razvija sposobnost opazovanja in ocenjevanja. Razvija odnos do racionalnega izkoriščanja energije. Se zave pomena pravočasnosti. Krepi čut za natančnost. Se zave pomena zanesljivosti pri delu. Razvija sposobnost komuniciranja. Razvije osebno odgovornost do dela. |
Prikaz: videokaseta o strojih za polaganje tunelov. Ogled: |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° ustno.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Pregled mehanizacije |
Gospodarsko poslovanje Splošno vrtnarstvo |
|
Varnost pri delu |
Praktični pouk |
|
Merske enote in uporaba |
Matematika |
|
Gibanje, sile, tlak, elektrika |
Praktični pouk |
|
Tehniško risanje |
Krajinsko vrtnarstvo |
|
Traktor |
Praktični pouk |
|
Delovni stroji in naprave v vrtnarstvu |
Praktični pouk |
|
Vrtnarsko orodje Cvetličarsko orodje in naprave Prostori za shranjevanje zelenjave in cvetja |
Splošno vrtnarstvo |
|
Zavarovani prostori |
Splošno vrtnarstvo Zelenjadarstvo |
|