Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK
Sprejeto na 53. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 30. 11. 2001
OKRASNE ZELNATE RASTLINE Z ARANŽERSTVOM
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
Vaje z delitvijo*** |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
50 |
20 |
70 |
20 |
2. |
48 |
20 |
68 |
10 |
skupaj |
98 |
40 |
138 |
30 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
*** delitev dijakov v skupine.
Pri predmetu dijak:
° pozna gospodarski pomen okrasnih zelnatih rastlin v vrtnarstvu
° spozna in razume binarno nomenklaturo in strokovno terminologijo
° se seznani z vsemi načini razmnoževanja in zna razlikovati vegetativno, generativno in meristemsko razmnoževanje rastlin
° pozna različne tehnologije pridelovanja okrasnih zelnatih rastlin v zaščitenem prostoru in na prostem
° pridobi znanja s področja vzgoje, razmnoževanja, oskrbe in varstva ter zaščite rastlin
° se seznani z najpomembnejšimi rodovi, vrstami in sortami, primernimi za vzgojo na Slovenskem
° je sposoben razlikovati seme posameznih enoletnic, dvoletnic, trajnic in lončnic
° je sposoben razlikovati čebulo, gomolj in koreniko
° po botaničnih lastnostih se nauči razločevati enoletnice, dvoletnice, trajnice, rastline s čebulo, gomoljem in koreniko ter lončnice
° spozna različne možnosti zasaditve enoletnic, dvoletnic, trajnic, rastlin s čebulo, gomoljem in koreniko na prostem
° razvija sposobnost prilagajanja trgu in tržnim zakonitostim in sledi napredku znanosti in tehnike
° razvija sposobnost opazovanja, ugotavljanja podobnosti in razlik, razmišlja o vzrokih in pogojih pridelovanja
° spozna metode in načine siljenja okrasnih zelnatih rastlin
° se seznani z uporabo posameznih skupin okrasnih zelnatih rastlin, s pogoji uspevanja na prostem in v notranjih prostorih
° pozna pojem sonaravnega vrtnarjenja
° pozna avtohtone in varovane rastline na Slovenskem ter možnosti razširitve pridelovanja v vrtnarijah
° razlikuje posamezne možnosti razmestitve lončnic v prostoru, kombinacije lončnic v nasadkih, ureditev teras, balkonov, cvetličnega okna in izložb
° spozna epifitno deblo in bonsaje
° razvije čut za estetiko
°
razvije čut za ustvarjalnost.
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
RAZMNOŽEVANJE ZELNATIH RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija poklicno in osebno odgovornost za svoje delo. Razvija natančnost, zanesljivost in vztrajnost pri delu. Razvija sposobnost strokovne komunikacije s strankami. |
Demonstracija: ogled razmnoževanja rastlin v šolskem rastlinjaku in na vrtnariji. Vaja: seme, plod, sadika, potaknjenec – ugotavljanje osnovnih botaničnih lastnosti. |
ENOLETNICE ali annuele – prepoznavanje in razločevanje posameznih družin, rodov, vrst in sort |
|
|
|
|
|
Razvija čut za opazovanje in razlikovanje. Razvija natančnost in doslednost. Razvija pripadnost slovenskemu trgu in materialu, vzgojenem pri nas. Razvije ekološko osveščenost pri uporabi okolju prijaznih zaščitnih sredstev. |
Strokovna ekskurzija: ogled enoletnic v vrtnariji. Vaja: Ogled: diapozitivi: enoletnice glede na botanične značilnosti in uporabno vrednost. |
DVOLETNICE ALI BIENE - prepoznavanje in razločevanje posameznih družin, rodov, vrst in sort |
|
|
|
|
|
Razvije pravilen odnos do sadilnega materiala. Krepi strokovnost in zanesljivost pri delu. |
Ogled: diapozitivi: dvoletnice glede na botanične značilnosti in višino rasti. |
PREPOZNAVANJE IN RAZLOČEVANJE TRAJNIH RASTLIN V VRTU IN PARKU |
|
|
|
|
|
Razvija racionalnost glede izkoriščanja prostora za vzgojo sadilnega materiala. Pridobi odnos do slovenske kakovosti. Ceni delo slovenskih vrtnarjev in se zave vrednot. |
Vaja: Ekskurzija: ogled trajnic pri vrtnarju, ki se ukvarja z razmnoževanjem, vzgojo, oskrbo in prodajo trajnic. |
|
|
|
Ogled: pravilna priprava sadik za prodajo. |
|
|
Razvija ekološko zavest pri uporabi zaščitnih sredstev, gnojil, substratov. Razvija čut za varovanje narave kot pomembnega dela naravne dediščine. Razvija sposobnost opazovanja trajnic v naravnem okolju in prenašanja podobnih združb rastlin v urbana naselja. |
Vaja: Ogled: javni park, obhišnega vrta, zasaditev grobov. |
VODNE IN OBVODNE RASTLINE |
|
|
|
|
|
Razvija čut za estetiko Razvija osebno odgovornost. |
Ogled: diapozitivi: vodne in obvodne rastline. Vaja: grafični prikaz oblikovanja vodnega objekta z naravnim izgledom. Demonstracija: ogled obvodnega vrta. |
OKRASNE TRAVE |
|
|
|
|
|
Razvije poklicno odgovornost. Razvija doslednost. Razvija čut za estetsko pri vključevanju okrasnih trav v zasaditve z zelnatimi trajnicami. |
Vaja: |
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
ZELNATE TRAJNICE S ČEBULO, GOMOLJEM IN KORENIKO |
|
|
|
|
|
Razvija pravilen odnos do dela. Razvija sposobnost hitrega reagiranja v določeni situaciji. Razvija sposobnost opazovanja, razlikovanja. |
|
|
|
Razvija inovativnost. Razvija čut za estetiko. Razvija sposobnost razločevanja in primerjanja. Krepi vztrajnost pri delu. |
Ogled: diapozitivi, čebulnice, gomoljnice in rastline s korenikami. Demonstracija: ogled gomoljnic in čebulnic v vrtu. Ekskurzija ogled vrtnarije, kjer pridelujejo čebulnice in gomoljnice ter rastline s koreniko za rezanje. Vaja: uporaba čebulnic in gomoljnic v zunanjih zasaditvah ob upoštevanju pogojev rasti. Ogled: videokaseta: tullipani, narcise in potonke. |
LONČNICE |
|
|
|
|
|
Razvije čut za estetiko. Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja. Razvija inovativnost. |
Demonstracija: diapozitivi posameznih rodov, vrst in sort lončnic glede na njihovo okrasno vrednost. |
|
|
Se zave odgovornosti do dela. Razvija strokovnost. Razvija sposobnost komuniciranja. Razvija poklicno odgovornost. Razvija sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na živa bitja – rastline. Razvija sposobnost prilagajanja tržnim razmeram. |
Ogled: lončnice v šolskem rastlinjaku, na šolskem hodniku in v vrtnem centru. Vaja: izdelava seznama najpogostejših lončnic, ki se pojavljajo v javnih prostorih : banki, bolnišnici – na osnovi seznama izdelava grafičnega prikaza. |
|
|
Razvija sposobnost spremljanja novosti v stroki. Se zave pomena strokovnega znanja za delo v stroki. Krepi zdrave delovne navade. Krepi sposobnost prilagajanja dani situaciji. |
Vaja:
Ogled videokasete: zasebno življenje rastlin; titanski kačnik, cvetenje fikusa, mesojede rastline, ananasovke in orhideje. |
|
|
|
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° ustno.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Enoletnice |
Botanika Varstvo rastlin Cvetlične vezave Praktični pouk |
|
Dvoletnice |
Varstvo rastlin Cvetlične vezave Praktični pouk |
|
Trajnice |
Varstvo rastlin Cvetlične vezave Praktični pouk |
|
Lončnice |
Botanika Splošno vrtnarstvo Varstvo rastlin Praktični pouk |
|
Vodne in obvodne rastline |
Krajinsko vrtnarstvo Praktični pouk |
|
Okrasne trave |
Botanika Praktični pouk |
|
Čebulnice, gomoljnice in rastline s koreniko |
Botanika Praktični pouk Varstvo rastlin |
|
Osnove oblikovanja Barve Rezano cvetje |
Praktični pouk |
|