Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK PTI
Sprejeto na 53. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 30. 11. 2001
KRAJINSKO VRTNARSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
Vaje z delitvijo*** |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
45 |
25 |
70 |
25 |
2. |
48 |
20 |
68 |
15 |
skupaj |
93 |
45 |
138 |
40 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
*** delitev dijakov v skupine.
Dijak:
° pozna mesto drevnine v rastlinskem sistemu in njeno dvojno poimenovanje, razume delitev drevnine in prepoznava drevnino po izgledu in priraščanju
° pozna osnove naravnih ekosistemov in pomen varstva okolice
° pozna pomen podnebnih in talnih možnosti za trajne zasaditve drevnine
° razume, da je okrasna dendrologija podvržena zahtevam trga, povpraševanju in modnim trendom
° spozna pomen in uporabo okrasnih rastlin pri urejanju zelenih bivalnih ter javnih površin
° se nauči uporabljati saditvene načrte, izvajati izmere ter zakoličevanja na terenu
° spozna pravila, načine in kombinacije zasajevanja zelenih površin
° pozna izvedbena dela pri zasajevanju in vzdrževanju zelenih površin ter zna pridobljena teoretična znanja povezati s prakso in ustrezno ukrepati
° si pridobi znanja o lastnostih in posebnostih posameznih okrasnih lesnatih rastlinah
° zna načrtovati in organizirati izvajanje zasaditvenih storitev in povezati teorijo s prakso
° zna vzdrževati javne zasaditve in zelene bivalne površine ter skrbeti za urejeno okolje
° razvija sposobnost hitrega prilagajanja novostim, ki vključujejo racionalnejše, ekološko, oblikovno, tržno in tehnično zanimivejše rešitve
° pozna osnove varstva pri delu
° pozna sadne rastline in jagodičevje ter njihov praktični pomen v bivalnem vrtu
° se nauči uporabljati strokovno literaturo, kataloge okrasnih rastlin in računalnik.
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
OKRASNO DREVESNIČARSTVO |
|
|
|
|
|
Se zave pomena lesnatih rastlin kot sestavin naravne krajine. Razvije sposobnost razumevanja narave in odvisnosti od nje. Zazna kulturno in estetsko vrednost drevnine. Razvije zaznavanje s čutili in zaznave opiše. |
Vaja: |
VLOGA IN POMEN ZELENIH POVRŠIN ZA OBLIKOVANJE KRAJINE |
|
|
|
|
|
Razvija skrb za ohranjanje lastnega zdravja. Se zave pomena svojega dela in razvija ustvarjalnost. |
Ogled: diapozitivi. Vaja: fotoanaliza javnih mestnih zelenih površin. |
ZGODOVINA VRTNE UMETNOSTI |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost razmišljanja o vzrokih in pogojih. Razvija občutek za estetsko ureditev prostora in funkcionalno razporeditev predmetov v prostoru. Ločuje estetsko oblikovana sporočila od nekakovostnih. |
Ogled: Literatura: Dušan Ogrin: Vrtna umetnost sveta. |
POMEN IN OSNOVE PRAKTIČNE GEODEZIJE ZA KRAJINSKO VRTNARSTVO |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in racionalnost pri delu. Razvija občutek pomembnosti delovnih nalog za celoto samostojno izbira enostavne pripomočke in merila za realizacije. Dosledno izvede izmero. Se zaveda potrebe po sodelovanju z geodetom. |
Vaja: Ekskurzija: ogled katastra in zemljiške knjige. |
ZEMELJSKA DELA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost prilagajanja novemu okolju in ljudem. Pridobi občutek za oblikovanje terena. Razvija organizacijske sposobnosti. |
Vaja: |
SESTAVINE ZELENIH POVRŠIN |
|
|
|
GRAJENI ELEMENTI (poti, terase in počivališča, stopnice, skalnjaki, vodni objekti, nosilci vzpenjajočih rastlin) |
|
|
|
|
|
Se zaveda svojega dela in pomoči gradbenikov ter medsebojne povezanosti in potrebe po sodelovanju. Združuje prej pridobljena znanja in jih uporabi v dani situaciji. Razvija varčnost, inovatist, estetski čut in natančnost. Ustvari pristen odnos do žive in nežive narave, krepi čut za odgovornost. |
Vaja: fotoanaliza zasajenih stopnišč, teras in počivališč, poti, skalnjakov, vodnih objektov, pergol in špalirjev oziroma rastlin na ogrodjih. |
KRAJINSKO VRTNARSTVO |
|
|
|
|
|
Razvija vedoželjnost in interdisciplinarnost. Se zaveda pomembnosti povezovanja preko svetovnega spleta. |
Vaja: |
2. letnik
VSEBINE IN IFORMATIVNI CILJI
|
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI
|
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
SESTAVINE ZELENIH POVRŠIN |
|
|
|
RASTLINSKI ELEMENTI |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za prostor. Razvija ustvarjalnost. Se zaveda pomena zelenja za človekovo zdravje.
|
Vaja: iskanje literature, člankov |
DREVNINA: |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za barve in prostor. Razvija natančnost in strokovnost. Razvija skrbnost in delovno odgovornost. Razvija samostojnost in sodelovanje ter komunikativnost. |
Vaja:
|
GOLOSEMENKE |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za naravo in povezanost z letnimi časi. Razvija zanimanje za stroko. Skrbi za varnost pri delu. Se zave pomena varčnih zasaditev in varčne oskrbe rastlin. Razvija svojo ekološko zavest. |
Vaja:
|
KRITOSEMENKE |
|
|
|
|
|
Se zave potrebe po skupinskem delu. Pomaga sošolcem in delavcem pri delu v razredu in v drevesnici. Razvija natančnost pri delu. Razvija občutek za razdaljo in prostor. Bogati besedni zaklad. Prilagaja se danim razmeram. Razvija ustvarjalnost in praktičnost. Skrbi za svoje okolje. Se zave pomena ohranitve slovenske kulture. Krepi slovensko narodno zavest. |
Vaja:
|
ŽIVE MEJE |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za oblikovanje in ročne spretnosti. Razvija skrb za nego rastlin in skladnost elementov v okolju.
|
Vaja:
|
DREVOREDI |
|
|
|
|
|
Razvija skrb za nego rastlin. Razvija ljubezen do narave in sočloveka. Razvija občutek za lepoto in skladnost. |
Vaja: popis rastlin v mestnih drevoredih. |
POKROVNE RASTLINE |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. Z opazovanjem oblik, tekstur, barv se zaveda skladnosti z naravo. |
Vaja: opazovanje in beleženje zasaditev v javnih nasadih. |
OKRASNE ZELNATE RASTLINE |
|
|
|
|
|
Pomaga sošolkam in sošolcem. Se zaveda smisla svojega dela. Razvija občutek za estetiko. Opazuje spreminjanje barv skozi letne čase. Razvija natančnost, skrbnost, odgovornost in zanesljivost. |
Vaja: risanje zanimivih združb okrasnih zelnatih trajnic glede na barvo, teksturo in velikost. |
TRATE |
|
|
|
|
|
Se zaveda natančnosti, strokovnosti, skrbnosti in zanesljivosti
pri delu.
|
Vaja: zbiranje travnih bilk, semen ter zbiranje prospektov. |
VRTNO SADJARSTVO |
|
|
|
|
|
Opazi vpliv sadnih nasadov na oblikovanje. celotne slovenske krajine. Razvija sposobnost optimalnega izkoriščanja prostora in rastlin ob minimalnem vplivu na naravno okolje. Razvija skrb za nego rastlin in čut za opazovanje rastlin, barv, oblik.
|
Vaja:
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° ustno.
Znanje |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanje |
Okrasna dendrologija |
Praktični pouk Vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom Slovenski jezik Tuj jezik |
|
Iglavci Zimzelenke Vedno zelena drevnina Listopadna drevnina Vzpenjavke |
Praktični pouk Podjetništvo |
|
Slogi oblikovanja |
Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom |
|
Zemljemerstvo, načrti |
Praktični pouk Matematika |
|
Zemeljska dela |
Vrtnarstvo Vrtnarski stroji in naprave |
|
Grajene prvine |
Praktični pouk Vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom |
|
Zelene prvine |
Praktični pouk Vrtnarstvo Strokovna informatika Podjetništvo |
|
Vrtno sadjarstvo - lastnosti sadnih rastlin, njihovo razmnoževanje, sajenje in oskrba |
Praktični pouk Vrtnarstvo |
|