SREDNJE POKLICNO TEHNIŠKO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 53. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 30. 11. 2001

1.   IME PREDMETA

KRAJINSKO VRTNARSTVO – izbirni predmet

2.   ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

 

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

65

5

70

2.

 

 

 

skupaj

65

5

70

 

3.   USMERJEVALNI CILJI

Dijak:

°         se nauči uporabljati saditvene načrte, izvajati izmere ter zakoličevati na terenu,

°         pozna delitev drevnine po skupinah in drevnino prepoznava po botaničnih lastnostih,

°         spozna pravila, načine in kombinacije zasajevanja zelenih površin,

°         se nauči uporabljati osnovne grajene prvine in dopolnilno vrtno in parkovno opremo,

°         si pridobi znanja o lastnostih in posebnostih posameznih okrasnih lesnatih rastlin ter pozna njihovo uporabnost.


4.   OPERATIVNI CILJI

VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

FORMATIVNI CILJI

SOCIALIZACIJSKI CILJI

POSEBNOSTI V IZVEDBI

Dijak

Dijak

Dijak

 

TAKSONOMIJA LESNATIH RASTLIN

 

 

 

  • pozna taksonomske kategorije
  • izboljša predstavo o mestu lesnatih rastlin v rastlinskem sistemu

  • pozna pojme družina, rod, vrsta, podvrsta, sorta
  • Razvija strokovnost in natančnost pri delu.

    Uporaba knjige Mala flora Slovenije

    OSNOVE PRAKTIČNE GEODEZIJE

     

     

     

  • pozna pomen in naloge geodezije v krajinskem vrtnarstvu

  • pozna enostavne zemljemerske pripomočke za horizontalne in vertikalne izmere

  • pozna metode izračunavanja površine parcel
  • poveže znanje matematike in geodezije ter ju vključi v krajinsko oblikovanje

  • predvidi označevanje terena po predhodno izdelanih načrtih, pa tudi prenašanje izmer s terena na papir

  • prepozna situacijo terena in razume horizontalne izmere

  • prepozna naris in konfiguracijo terena

  • razume vertikalne izmere in kombinacijo obeh

  • razume merilo in pozna merske enote

  • razlikuje direktno in indirektno merjenje dolžin

  • nariše označevanje krožnih lokov in jih zna uporabiti v praksi

  • izbere uporabno metodo in izračuna površino parcele
  • Razvija sposobnost komuniciranja.

    Razvija prostorsko orientiranost.

    Razvija natančnost in vztrajnost ter racionalnost.

    Vaja: risanje skic določenih izmer na terenu.

    NAČRTOVANJE ZELENIH POVRŠIN

     

     

     

  • pozna stopnje načrtovanja

  • pozna oblikovno in funkcionalno zasnovo ureditve okolja

  • pozna končno podobo ureditve v načrtu
  • razume pomen načrtovanja, kateremu sledi izvedba in vzdrževanje

  • oceni obstoječe zemljišče glede na podnebje, rastlinstvo, hrup, oblikovanost zemljišča, tla, velikost in obliko zemljišča

  • izbere značilna vrtna območja, razmesti jih v prostor in določi medsebojne povezave

  • išče oblikovalske ideje, pozna gradiva in rastline ter osnovna oblikovalska načela

  • prepozna in izbere znake za grajene in zelene površine
  • Razvija ustvarjalnost in oblikovalsko spretnost.

    Razvija čut za barve, strukture, oblike in velikostna razmerja.

    Vaja: risanje skice, razvrstitev vrtnih enot in elementov.

    SESTAVINE ZELENIH POVRŠIN

     

     

     

    GRAJENI ELEMENTI

     

     

     

  • zna našteti osnovne grajene prvine

  • pozna dopolnilno vrtno in parkovno opremo
  • predvidi namestitve in gradnjo osnovnih grajenih prvin (poti, skalnjake…)

  • predvidi namestitve in uporabo vrtne in parkovne opreme (svetila, vrtno pohištvo, vrtne ute, kamini…)
  • Razvija čut za varčnost, opazovanje in razlikovanje ter ekološko zavest.

    Sodeluje z gradbeniki, krajinarji in agronomi ter umetnostnimi zgodovinarji.

    Vaja: iskanje novosti in zbiranje prospektov, katalogov, revij, …

    ZELENI ELEMENTI

     

     

     

    GOLOSEMENKE

     

     

     

  • pozna botanične lastnosti, poreklo, razmnoževanje, zahteve za rast in uporabo drevnine
  • prepozna določeno drevnino in jo uvrsti v taksonomsko kategorijo

  • razlikuje vrste in sorte iglavcev ter jih uporablja pri načrtovanju zasaditev
  • Se zaveda pomena drevnine v človekovem bivalnem prostoru.

    Se zaveda pomena ohranitve slovenske naravne in kulturne dediščine.

    Razvija odnos do rastlin in tudi sočloveka pri delu.

    Razvija občutek pripadnosti, tolerantnosti in pomembnosti skupinskega dela.

    Vaja: prepoznavanje rastlin v parku in izdelava herbarija ter uporaba strokovne literature ob delu.

    KRITOSEMENKE

     

     

     

  • pozna botanične lastnosti, poreklo, razmnoževanje, zahteve za rast in uporabo drevnine
  • prepozna določene listopadne in zimzelene grmovnice ter listopadno drevje

  • razlikuje posamezne vrste in sorte in jih uvrsti v taksonomsko kategorijo

  • izbere rastlinske združbe za določeno zasaditev
  • Se zaveda pomena drevnine v človekovem bivalnem prostoru.

    Se zaveda pomena ohranitve slovenske naravne in kulturne dediščine.

    Razvija odnos do rastlin in tudi sočloveka pri delu.

    Razvija občutek pripadnosti, tolerantnosti in pomembnosti skupinskega dela.

    Vaja: prepoznavanje rastlin v parku in izdelava herbarija ter uporaba strokovne literature ob delu.

    KRAJINSKO VRTNARSTVO

     

     

     

  • obvlada uporabo literature, videokaset idr. s področja vrtnarstva in svetovnega spleta (internet)
  • se nauči uporabljati strokovno periodiko, strokovne knjige, videokasete in svetovni splet
  • Razvija vedoželjnost in interdisciplinarnost.

    Se zaveda pomembnosti povezovanja  preko svetovnega spleta.

    Ogled: obisk študijske knjižnice in šolske knjižnice.

    Demonstracija: iskanje novosti preko svetovnega spleta s področja vrtnarstva.

     


    5.   OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

    °         ustno.

    6.   POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanje

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanje

    Zemljemerstvo, načrti

    Praktični pouk

    Matematika

  • zakoličevanje terena po načrtu

  • geometrijski liki

  • merila, merske enote

  • risanje v merilu
  • Grajene prvine

    Praktični pouk

    Vrtnarstvo

    Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom

  • zemeljska dela, odkopi, nasipi

  • poznavanje gradiv, materialov

  • gradnja in vzdrževanje grajenih prvin

  • sajenje in lastnosti okrasnih rastlin
  • Zelene prvine

    Praktični pouk

    Vrtnarstvo

    Podjetništvo

  • nabava semena, sadik in sredstev za sajenje in oskrbo

  • sajenje in vzdrževanje zelenih prvin

  • predračuni za sajenje in gradnjo zelenih površin

  • varstvo okolja

  • zgradba rastlin, lastnosti in izvor rastlin
  • Iglavci

    Zimzelenke

    Vedno zelena drevnina

    Listopadna drevnina

    Vzpenjavke

    Praktični pouk

    Podjetništvo

    Strokovna informatika

  • zgradba rastlin, lastnosti in izvor rastlin

  • uporabna vrednost rastlin v različnih obdobjih in slogih oblikovanja

  • trženje
  • Dendrologija

    Praktični pouk

    Vrtnarstvo

    Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom

    Slovenski jezik

    Tuji jezik

  • standardi v drevesničarstvu

  • priprava sredstev, razmnoževanje in oskrba okrasne drevnine

  • oblikovna in praktična vrednost sajenja drevnine in okrasnih zelnatih rastlin

  • dvojno poimenovanje drevnine in okrasnih zelnatih rastlin
  •