Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK
Sprejeto na 53. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 30. 11. 2001
KRAJINSKO VRTNARSTVO – izbirni predmet
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
65 |
5 |
70 |
2. |
|
|
|
skupaj |
65 |
5 |
70 |
Dijak:
° se nauči uporabljati saditvene načrte, izvajati izmere ter zakoličevati na terenu,
° pozna delitev drevnine po skupinah in drevnino prepoznava po botaničnih lastnostih,
° spozna pravila, načine in kombinacije zasajevanja zelenih površin,
° se nauči uporabljati osnovne grajene prvine in dopolnilno vrtno in parkovno opremo,
° si pridobi znanja o lastnostih in posebnostih posameznih okrasnih lesnatih rastlin ter pozna njihovo uporabnost.
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
TAKSONOMIJA LESNATIH RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost in natančnost pri delu. |
Uporaba knjige Mala flora Slovenije |
OSNOVE PRAKTIČNE GEODEZIJE |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost komuniciranja. Razvija prostorsko orientiranost. Razvija natančnost in vztrajnost ter racionalnost. |
Vaja: risanje skic določenih izmer na terenu. |
NAČRTOVANJE ZELENIH POVRŠIN |
|
|
|
|
|
Razvija ustvarjalnost in oblikovalsko spretnost. Razvija čut za barve, strukture, oblike in velikostna razmerja. |
Vaja: risanje skice, razvrstitev vrtnih enot in elementov. |
SESTAVINE ZELENIH POVRŠIN |
|
|
|
GRAJENI ELEMENTI |
|
|
|
|
|
Razvija čut za varčnost, opazovanje in razlikovanje ter ekološko zavest. Sodeluje z gradbeniki, krajinarji in agronomi ter umetnostnimi zgodovinarji. |
Vaja: iskanje novosti in zbiranje prospektov, katalogov, revij, … |
ZELENI ELEMENTI |
|
|
|
GOLOSEMENKE |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena drevnine v človekovem bivalnem prostoru. Se zaveda pomena ohranitve slovenske naravne in kulturne dediščine. Razvija odnos do rastlin in tudi sočloveka pri delu. Razvija občutek pripadnosti, tolerantnosti in pomembnosti skupinskega dela. |
Vaja: prepoznavanje rastlin v parku in izdelava herbarija ter uporaba strokovne literature ob delu. |
KRITOSEMENKE |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena drevnine v človekovem bivalnem prostoru. Se zaveda pomena ohranitve slovenske naravne in kulturne dediščine. Razvija odnos do rastlin in tudi sočloveka pri delu. Razvija občutek pripadnosti, tolerantnosti in pomembnosti skupinskega dela. |
Vaja: prepoznavanje rastlin v parku in izdelava herbarija ter uporaba strokovne literature ob delu. |
KRAJINSKO VRTNARSTVO |
|
|
|
|
|
Razvija vedoželjnost in interdisciplinarnost. Se zaveda pomembnosti povezovanja preko svetovnega spleta. |
Ogled: obisk študijske knjižnice in šolske knjižnice. Demonstracija: iskanje novosti preko svetovnega spleta s področja vrtnarstva. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° ustno.
Znanje |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanje |
Zemljemerstvo, načrti |
Praktični pouk Matematika |
|
Grajene prvine |
Praktični pouk Vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom |
|
Zelene prvine |
Praktični pouk Vrtnarstvo Podjetništvo |
|
Iglavci Zimzelenke Vedno zelena drevnina Listopadna drevnina Vzpenjavke |
Praktični pouk Podjetništvo Strokovna informatika |
|
Dendrologija |
Praktični pouk Vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom Slovenski jezik Tuji jezik |
|