Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK
Sprejeto na 53. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 30. 11. 2001
PRAKTIČNI POUK - izbirni predmeti
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
|
|
2. |
|
34 |
34 |
skupaj |
|
34 |
34 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Drevesničarstvo
Dijak:
° izvede meritve matične rastline in zna voditi knjigo matičnih rastlin
° prepozna mesto cepljenja na rastlinah
° se nauči pravilnega oblikovanja debel in krošenj
° je sposoben predstave drevesnih rastlin v polni rastni dobi.
Zelenjadarstvo
Dijak:
° predvidi možnosti prodaje manj razširjenih zelenjadnic, dišavnic, začimbnic in gob
° pozna razmerja med posameznimi zelenjadnicami
° pri proizvodnji rastlin da poudarek na racionalnost pridelave.
Cvetlične vezave
Dijak:
° zna izdelati skico izdelka in predvidi potreben material
° se izuri pri scenskih postavitvah in se navaja na skupinsko delo
° je sposoben besedno izraziti ali z glasbo predstaviti svoj izdelek
° razvija samoiniciativnost in ustvarjalnega duha.
DREVESNIČARSTVO
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
SPECIALIZACIJA DREVESNICE |
|
|
|
|
|
Razvija strokovno in ekološko zavest. Se zaveda poklicne odgovornosti. |
Vaja: |
POSTAVITEV MATIČNJAKA |
|
|
|
|
|
Razvija občutek odgovornosti in natančnosti. |
Vaja: meritev matičnih rastlin. |
POSEBNOSTI GENERATIVNEGA NAČINA RAZMNOŽEVANJA |
|
|
|
|
|
Razvija zanesljivost in je pri svojem delu ustvarjalen. Pridobiva globalni vpogled v proizvodnjo okrasne drevnine. |
Vaja: ogled semenarske hiše. |
POSEBNOSTI VEGETATIVNEGA NAČINA RAZMNOŽEVANJA |
|
|
|
|
|
Razvija čut za natančnost, zanesljivost in strokovnost. |
Vaja: |
OBLIKOVANJE HABITUSA RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za estetiko. Spremlja novosti v panogi. |
Strokovna ekskurzija: ogled arboretuma v Volčjem Potoku. |
ZELENJADARSTVO
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
HIDROPONSKO PRIDELOVANJE ZELENJAVE |
|
|
|
|
|
Se zave pomena in vpliva uporabe gnojil in razvija ekološko zavest. |
Vaja: |
PRIDELOVANJE MANJ RAZŠIRJENIH ZELENJADNIC |
|
|
|
|
|
|
Vaja: poskusna vzgoja manj razširjenih zelenjadnic na šolskem vrtu. |
PRIDELOVANJE ZELIŠČ, DIŠAVNIC IN GOB |
|
|
|
|
|
Razvija čut za racionalnost pri delu. |
Vaja: |
DOLOČANJE ZRELOSTI VRTNIN IN GOB |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena vzgoje zelenjadnic, dišavnic, začimbnic in gob za predelavo. |
Vaja: obisk obrata predelave zelenjave. Strokovna ekskurzija: ogled semenarske hiše. |
CVETLIČNE VEZAVE
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
TEHNIKE LIKOVNEGA IZRAŽANJA |
|
|
|
|
|
|
Vaja: |
POSTAVITEV SCEN |
|
|
|
|
|
Razvija čut za timsko delo in strpnost. Razvija komunikativnost in racionalnost pri delu. |
Vaja: izvedba del na terenu. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° delavniški dnevnik
° izdelek oziroma storitev z zagovorom.