Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK
Sprejeto na 53. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 30. 11. 2001
DREVESNIČARSTVO - izbirni predmet
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
|
|
2. |
58 |
10 |
68 |
skupaj |
58 |
10 |
68 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
° usvoji pomen drevesničarstva v vrtnarski proizvodnji
° se nauči uporabljati strokovno terminologijo in literaturo
° spozna delitev vrtnarske proizvodnje in razvija predstavo o vlogi drevesničarstva pri razvoju dekorativne dendrologije
° zna razložiti pomen specializacij v drevesničarstvu, sledenja novostim v tehnologiji, poznavanja novosti in trendov pri uporabi lesnatih rastlin
° spozna, da želja po lepo urejenem okolju bivališč dandanes pospešuje razvoj okrasnega drevesničarstva
° se zaveda, da sta drevesničarstvo in s tem tudi dekorativna dendrologija podvržena zahtevam trga, povpraševanju in željam strank ter modnim trendom
° spozna pomen vnašanja novosti v tehnologijo
° zazna lastnosti rastlin v naravi glede na njihovo ekološko rastišče in jih zna prenašati v tehnologijo razmnoževanja in uspevanja lesnatih rastlin
° usvoji načine razmnoževanja lesnatih rastlin in pozna podrobnosti pridelovanja, oskrbe, ter zaščite do prodaje
° razvija sposobnost poznavanja in prepoznavanja lastnosti okrasnih lesnatih rastlin ter načinov njihove nadaljnje uporabe.
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
DREVESNIČARSTVO |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija pozitiven odnos do kulturne dediščine. Razvija čutila in sposobnost zaznavanja vsega lepega. Se zave pomena svojega dela. Razvija sposobnost komuniciranja. Se zave, da mora slediti zahtevam trga, želji strank. Razvija poklicna znanja. Se motivira za delo v drevesnici. |
Vaja:
|
DREVESNICA |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena svojega dela in razvija sposobnost komuniciranja. Razvija pozitivni odnos do kulturne dediščine. Se zaveda, da mora slediti zahtevam trga, želji strank. Razvija poklicna znanja. |
Vaja:
|
RAZMNOŽEVANJE DREVNINE |
|
|
|
a) generativno razmnoževanje |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena svojega dela. Razvija natančnost, strokovnost, zanesljivost. Razvija sposobnost komuniciranja. Razvija ekološko osveščenost. Razvija poklicno znanje s področja razmnoževanja rastlin. Krepi sposobnost prilagajanja. |
Vaja:
|
b) vegetativno razmnoževanje |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena svojega dela. Razvija natančnost, strokovnost, zanesljivost. Razvija sposobnost komuniciranja. Se zave pomena varstva naravnih združb. Se zave pomena naravnih združb za razvoj variabilnosti sort. Razvija sposobnost sodelovanja z zaposlenimi v drevesnici. Razvija poklicna znanja. Razvija poklicno etiko. |
Vaja: ogled lesnatih rastlin v drevesnici in prepoznavanje njihovih načinov razmnoževanja, Vaja: iskanje literature o vegetativnem razmnoževanju v knjižnici, Vaja: vodenje slovarja strokovnih izrazov, Vaja: spremljanje razvoja vegetativno razmnoženih rastlin v šolski drevesnici. |
|
|
|
|
VZGOJA IN OSKRBA LESNATIH RASTLIN DO PRODAJE |
|
|
|
|
|
Usvaja strokovna znanja. Se zave poklicne odgovornosti. Razvija sposobnost sodelovanja z zaposlenimi v drevesnici. Razvija poklicna znanja. Razvija poklicno etiko. |
Vaja:
|
ŽLAHTNJENJE RASTLIN |
|
|
|
|
|
Usvaja strokovna znanja. Se zave poklicne odgovornosti. Razvija sposobnost timskega dela. Razvija samostojnost pri delu. Razvija inovativnost in ustvarjalnost. |
Vaja:
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° ustno.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Matematika Tuj jezik Praktični pouk Krajinsko vrtnarstvo Vrtnarstvo Vrtnarski stroji in naprave Okrasne rastline z aranžerstvom Cvetlične vezave |
|
|
Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom Praktični pouk |
|
|
Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom Praktični pouk |
|