Izobraževalni program: ŽIVILSKI TEHNIK OPERATER
Sprejeto na 17.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1998
PODJETNIŠTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
61 |
9 |
70 |
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
61 |
9 |
70 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
POSTAVLJANJE VPRAŠANJ |
Dijaki |
Dijaki |
|
Razvoj skupine |
|
|
|
|
|
Razvijajo delovno okolje, ki je prežeto s podjetniškim »duhom« se na vedno nove izzive pri vodenju projektov. Navajajo se na spoštovanje samozaupanja in samozavedanja. |
Plakat: prikaz delovnega okolja za podjetno učenje. Shema: prikaz kroga projektnega menedžmenta. Shema: prikaz učne piramide povprečne stopnje pomnjenja. |
|
|
Razvijajo občutek pripadnosti skupini. Navajajo se na dosledno spoštovanje elementov, ki omogočajo razvoj medsebojnih odnosov, dela v skupini in zavedanja samega sebe. Razvijajo moralne vrednote. Razvijajo pogajalske sposobnosti. |
Vaja: |
Zavedanje podjetništva |
|
|
|
|
|
Navajajo se na pošteno in etično ravnanje. Dojemajo pomen doslednega upoštevanja zakonov. Prepoznavajo pomen pravilnega in nepravilnega ravnanja. |
Plakat: izdelava plakata poglavitnih elementov podjetništva in zaželenih lastnosti, ki bi jih naj imela podjetna oseba - delavnica v manjših skupinah. |
|
|
Razvijajo osebno mnenje o zbranih zamisli. Razvijajo sposobnosti razpravljanja. |
Vaja: |
|
|
Dojemajo pomen ustreznih medsebojnih odnosov. Navajajo se na ohranitev dobrih odnosov do sodelujočih. Razumevajo pomen dobre organizacije. |
Ogled video filma. |
Osebnostni razvoj |
|
|
|
|
|
Razvijajo samozavedanje. Dojemajo pomen zaupanja in razvijanja pozitivne podobe o sebi. Dojemajo pomen tveganja in izziva, zadovoljstva, frustracije in razočaranja. Raziskujejo in razvijajo spretnosti vodenja. |
Igra: dijaki se postavijo pred koš za papir v oddaljenosti pri kateri še zadenejo vanj - zadetki se ocenjujejo s točkami. Izpolnjevanje vprašalnika: dijaki izpolnjujejo vprašalnik na tri načine. Izdelava posterja: zakaj so podjetniki pomembni za vaš kraj. |
ISKANJE IDEJ |
|
|
|
Reševanje problemov |
|
|
|
|
|
Razvijajo ustvarjalno mišljenje. Razvijajo logiko pri reševanju problemov. Razvijajo domiselnost in ustvarjalno mišljenje. Razvijajo možnost izražanja. |
Vaja: |
|
|||
Iskanje lastnih idej |
|
|
|
|
|
Razvijajo čut odgovornosti, da premagujejo težave in ne da jih prekrivajo. Prepoznavajo razlike med tistimi, ki odločajo o nakupu, tistimi, ki izdelek ali storitev kupijo in onimi, ki ju uporabljajo. Dojemajo, da je boljše zamisli razvijati, kot pa čakati, da se nam same porodijo. |
Plakat: prikaz najljubših poslovnih zamisli s področja proizvodnje, nabave, prodaje, storitev. Delavnica: izdelava prazničnih okraskov - novost na trgu. |
Preverjanje zamisli - idej |
|
|
|
|
|
Dojemajo, da zamisli lahko postanejo resničnost le, če delo načrtujemo. Ugotavljajo, katere koristi ljudje iščejo, ko kupujejo. Spoznajo nekatere tržne koncepte. Naučijo se segmentirati trg. |
Igra: učenci v skupinah po pet ugotovijo, zakaj ljudje kupujejo nekatere reči - na osnovi kart z besedilom in sliko. Vaja: |
IZDELAVA PLANOV |
|
|
|
Kako se organizirati |
|
|
|
|
|
Občutijo pomen delitve dela, vlog in odgovornosti. Zavedajo se, da ima podjetnik obveznosti do ožje in širše družbene skupnosti. |
|
|
Gojijo pozitiven odnos do uzakonjenih odgovornosti. |
Shema: prikaz odgovornosti podjetja do ožje in širše družbene skupnosti. |
|
Trg in potrebe kupcev |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za primerno oblikovanje vprašalnika. Razvijajo znanje za delo z računalnikom. Prepoznavajo, kako pomembno je lepo vedenje pri doseganju ciljev. |
Vaja: Shema: |
Proizvodnja |
|
|
|
|
|
Spoznavajo pomen kakovosti vseh stopenj procesa za uspešno poslovanje. Dojemajo pomen enakomerne delitve dela v skupini. |
Vaja: izdelava proizvodnega načrta, učenci odgovarjajo na določena vprašanja, ki zadevajo proizvodnjo izdelka. Shema: prikaz kroga obvladovanja kakovosti. |
Oblikovanje izdelkov (design) |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za lepo. Prepoznavajo, da je le dobro oblikovan izdelek ustrezen in izvedljiv. |
Prikaz: zgledov dobro oblikovanih izdelkov. Vaja: izdelava preglednice za zapisovanje informacij pri oblikovanju. |
Zdravje in varnost |
|
|
|
|
|
Razvijajo disciplino in natančnost pri preverjanju ali so izpolnjeni varnostni in zdravstveni pogoji dela. |
|
Promocija in oglaševanje |
|
|
|
|
|
Dojemajo pomen biti boljši od konkurence. Ustvarjati pozitiven odnos do kupca. Pridobivajo sposobnost komunikacije. Dojamejo pomen natančnosti in doslednosti pri delu. Razvijajo lastno kreativnost in elastičnost. Razvijajo doslednost pri upoštevanju kodeksa oglaševalske etike. Razvijajo pozitiven odnos do uzakonjenih zahtev oglaševanja. Razvijajo občutek za estetiko. Pridobivajo občutek za verodostojnost podatkov. |
Plakat: prikaz načinov promocije in oglaševanja. Vaja: ugotavljajo ali sta oglaševalski sporočili ustrezni, učinkoviti. Delavnica: Simulacija: predstavitev izdelka/storitve. Igranje vlog: načrtovanje oglaševalske akcije. |
Finance |
|
|
|
|
|
Razvijanje občutka za natančnost in doslednost. Razvijati občutek za denar. Razvijajo lastno samozavest, odločnost, izvirnost, taktnost. Spoznavajo pomen strpnosti. Navajajo se na skromnost. Zavedajo se pomena izvirnosti in originalnosti. |
Igranje vlog: organizirajo šolsko razstavo in pripravijo finančno poročilo o prejemkih in izdatkih. Delavnica: |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Znanja tega predmeta nadgrajujejo vsebine predmetov tehnologija, socialna psihologija in praktični pouk.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Praktični pouk |
|
|
Tehnologija Praktični pouk |
|
|
Praktični pouk Tehnologija |
|
|
Socialna psihologija |
|