Izobraževalni program: ŽIVILSKI TEHNIK OPERATER
Sprejeto na 17.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1998
REGULACIJE IN KRMILJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
4. |
|
||
5. |
100 |
36 |
136 |
skupaj |
100 |
36 |
136 |
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
OSNOVE KRMILNE TEHNIKE |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo čut za ekonomičnost in gospodarnost. |
Prosojnice |
PNEVMATIKA |
|
|
|
|
|
Namenijo posebno pozornost presojanja fizikalnih lastnosti oziroma pomembnosti primerno izbranih komponent. |
Prosojnice Programski paket FluidSIMP prikaz fizikalnih postopkov pridobivanja, sušenja, naoljenja in regulacije stisnjenega zraka, vrste in načini izvedbe omrežij. CD-ROM FluidSIMP- primeri uporabe. |
|
|
Zavedajo se pomembnosti delo-vanja naprav v posameznem procesu. Namenijo posebno pozornost presojanja stanja opreme. |
Prosojnice Računalnik - FluidSIMP |
|
|
Zavedajo se pomembnosti delovne in tehnološke discipline. |
Prosojnice- konstrukcijske izvedbe ventilov. Simulacije delovanja ventilov s pomočjo programa FluidSIMP magnetni simboli. |
|
|
Aplicira norme in vrednote postopkov kot osnova za ravnanje. |
Prosojnice Analogni in digitalni senzorji. |
|
|
Poslušajo mnenja drugih. |
Osnovni komplet pnevmatike TP 101 |
|
|
Ravnajo v skladu z dogovorom. |
Nadgradni komplet TP 201. |
|
|
Zavedajo se osebne odgovornosti. |
Nadgradni komplet TP 201. |
|
|
Poslušajo mnenja drugih. Zavedajo se osebne odgovornosti. Namenja posebno pozornost ekonomičnosti. Spodbujajo sposobnost za timsko delo. |
Prosojnice Računalnik – FluidSIMP. Moduli za regulacijo temperature, vlažnosti, tlaka in nivoja. |
ELEKTRO PNEVMATIKA |
|
|
|
|
|
Razvijajo tehnološko disciplino glede pogojev v krmilni tehniki in pomena upoštevanja navodil za delo. |
Prosojnice Osnovni komplet pnevmatike TP 101. |
|
|
Razvijajo odnos do vestnega, natančnega in točnega dela. |
Prosojnice |
|
|
Razvijajo natančnost pri merjenju. |
Prosojnice |
HIDRAVLIKA |
|
|
|
|
|
Razvijajo tehnološko zavest. |
Osnovni komplet hidravlike. |
|
|
Razvijajo ekološko zavest in se navajajo na natančno upoštevanje higienskih predpisov in dojamejo pomembnost le teh. |
Osnovni komplet hidravlike. |
|
|
Zavedajo se osebne odgovor-nosti. |
|
KONTROLA - NADZOR IN AVTOMATIZACIJA |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost in točnost pri delu. Razvijajo odgovoren odnos do dela. Zavedati se pomembnosti delovne in tehnološke discipline. |
Senzorji Ogled proizvodnje v delovnih organizacijah. |
VZDRŽEVANJE |
|
|
|
|
|
Razvijajo varčnost in ekološko zavest. |
|
VARSTVENA DOLOČILA |
|
|
|
VDE 0100 Varstveni ukrepi pred previsoko napetostjo dotika |
|
|
|
|
|
Obvezno se odzovejo na pravila in zakone. Sprejemajo norme in vrednote. Ravnajo v skladu s predpisi spodbujajo sodelovanje. Razvijajo osebno odgovornost glede varstva pri delu. |
|
VDE 0113 in DIN 57 113 |
|
|
|
|
|||
VAJE |
|
|
|
Osnovne vaje |
|
|
|
Osnovna vezja |
|
|
|
|
|
Razvijajo tehnološko disciplino glede pogojev tehnoloških procesov in pomena upoštevanja navodil za delo. |
Osnovni komplet pnevmatike TP 101. Računalnik- FluidSIMP. |
|
|
||
Sestavljene vaje |
|
|
|
Funkcijski potek - prikaz vezav |
|
|
|
|
|
Zavedajo se odgovornosti pri delu. Poslušajo mnenja drugih. Namenjajo posebno pozornost ekonomičnosti. Spodbuja sposobnost za timsko delo. |
Osnovni komplet pnevmatike TP 101. Računalnik - FluidSIMP. |
Nadaljevalne vaje |
|
|
|
|
|
Osnovni komplet pnevmatike TP 101. Računalnik – FluidSIMP. |
|
Dodatni pogoji v krmilju |
|
|
|
° pogoji za VKLOP/IZKLOP ° Koračno vključevanje ° tipkanje ° nujni izklop (Not-stop) ° modularno integrirni dodatni pogoji (komandni moduli) ° razširjena vezava s komandnim modulom |
|
Posluša mnenja drugih. Zaveda se osebne odgovornosti. Razvijajo odgovornost za svoje zdravje ter zdravje in varnost sodelavcev kakor tudi ekološko zavest. |
|
Iskanje napak |
|
|
|
|
|
Posluša mnenja drugih. Zaveda se osebne odgovornosti. Namenja posebno pozornost ekonomičnosti. |
Osnovni komplet pnevmatike TP 101. |
Spodbuja sposobnost za timsko delo. |
|||
Merjenja: temperature, tlaka, nivoja, vlažnosti |
|
Dojamejo pomen točnosti in natančnosti pri delu. |
Sistem za reguliranje temperature, pretoka in polnilnega nivoja. |
|
|
Ravnajo v skladu z dogovorom. |
|
HIDRAVLIKA- vaje |
|
|
|
Sestavljene vaje |
|
|
|
|
|
Namenijo posebno pozornost presojanja procesov oziroma stanja procesne opreme. |
Osnovni komplet hidravlike. |
Nadaljevalne vaje |
|
|
|
|
|
Zavedati se pomembnosti delovne in tehnološke discipline. |
Osnovni komplet hidravlike. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija Fizika Matematika |
|
|
Tehnologija Fizika Matematika |
|
|
Tehnologija Fizika Matematika |
|
|
Tehnologija Fizika Matematika |
|
|
Tehnologija Praktični pouk |
|