SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: CVETLIČAR (šs)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000

1. IME PREDMETA

SPLOŠNO VRTNARSTVO

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

130

45

175

2.

47

23

70

3.

47

21

68

skupaj

224

89

313

* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

Predmetna področja:

Letnik

Predmetno področje

T

V

Predmetno področje

T

V

Predmetno področje

T

V

1. letnik

kemija

25

5

rastlinska proizvodnja

55

25

botanika

55

15

2. letnik

varstvo rastlin in okolja

47

23

           

3. letnik

varstvo rastlin in okolja

25

10

zelenjadarstvo

24

11

     

3. USMERJEVALNI CILJI

Dijak:

  • spozna osnove kemičnih procesov,

  • usvoji temeljna znanja s področja kemije,

  • spozna snovi, s katerimi se srečuje vsak dan in imajo pomembno vlogo za življenje rastlin, človeka in živali,

  • izpopolnjujejo razumevanje kemijskih pojmov in zakonitosti,

  • usvoji temeljna znanja s področja rastlinske pridelave,

  • oceni glavne dejavnike za rast rastlin in primerja pomembnost le-teh,

  • prepozna in vrednoti pomen gnojenja, obdelave tal in kolobarjenja,

  • usvoji temeljna znanja o kakovosti semena in načinih setve,

  • spozna pomen substratov za rast okrasnih rastlin,

  • usvoji temeljna znanja s področja botanike,

  • pozna zgradbo celice, tkiv, rastlinskih organov,

  • spozna procese, ki potekajo v rastlinah

  • razvrsti rastline v sistematske enote,

  • opredeli zgradbo ekosistema in poudari onesnaževanje le-tega,

  • usvoji temeljna znanja s področja varstva rastlin,

  • prepozna najpogostejše bolezni in škodljivce in izbere načine zatiranja le-teh,

  • se usposobi za varno delo s kemičnimi pripravki,

  • se zaveda posledic kemičnega varstva na okolje,

  • določa povezave med posameznimi načini varstva rastlin,

  • prepozna in razlikuje različne vrste zelenjadnic, pozna morfološke razlike med sortami in jih zna uporabiti v dekoracijah

  • spozna tehnologijo pridelovanja, oskrbo, spravilo in skladiščenje zelenjadnic.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    1. letnik (kemija - 25 ur)

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    SNOVI

    Dijak

    Dijak

     

  • pozna elemente (periodni sistem elementov)

  • pozna čiste snovi in zmesi

  • pozna zgradbo atomov in molekul

  • prepoznava snovi, s katerimi se srečuje vsak dan

  • loči zmes od čiste snovi

  • se seznani s periodnim sistemom elementov

  • Razvija sposobnost razlikovanja med različnimi snovmi.

    Prikaz: čiste snovi in zmesi.

    KEMIJSKA REAKCIJA

     

     

     

  • zna urediti osnovne kemične enačbe

  • uredi osnovne kemijske enačbe

  • našteje reakcije, ki potekajo v naravi

  • Razvija čut za opazovanje.

    Vaja: urejanje osnovnih kemijskih enačb.

    RAZTOPINE

     

     

     

  • pozna vrste raztopin

  • zna računati odstotno koncentracijo raztopin

  • prepozna različne vrste raztopin in osvoji računanje odstotne koncentracije raztopin

  • Razvija natančnost.

    Vaja: računanje odstotne koncentracije odmerkov zaščitnih sredstev za varstvo rastlin.

    ELEKTROLITI

     

     

     

  • pozna kisline, baze, soli

  • pozna pH vrednost

  • imenuje elektrolite in opredeli pH vrednost

  • Razvija natančnost.

     

    ORGANSKE SPOJINE

     

     

     

  • pozna sestavo organskih spojin

  • pozna ogljikovodike in organske kisikove spojine

  • imenuje elemente, potrebne za rast rastlin

  • Rastline obravnava kot živa bitja s svojimi potrebami.

    Samostojno delo: predstavitev najpomembnejših elementov za rast rastlin.

    ORGANSKA KEMIJA NARAVNIH SPOJIN

     

     

     

  • pozna sestavo organskih spojin

  • prepozna in imenuje sestavo beljakovin, ogljikovih hidratov. maščob, nukleinskih kislin in vitaminov

  • ugotovi razlike med anorganskimi in organskimi spojinami

  • razlikuje prave in neprave maščobe

  • prepozna naravne spojine in razloži njihov pomen v življenju rastlin

  • Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja v kemijski sestavi živih bitij.

    Vaja: poimenovanje organskih spojin, ki jih največkrat zaužijemo s hrano.

     

    1. letnik (rastlinska proizvodnja - 80 ur)

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    DEJAVNIKI RASTI

    Dijak

    Dijak

     

  • pozna žive in nežive dejavnike rasti

  • pozna pomen svetlobe

  • pozna pomen toplote

  • pozna vrste padavin

  • pozna zrak kot dejavnik rasti

  • pozna najpogostejše onesnaževalce zraka pri nas

  • našteje žive in nežive dejavnike rasti,

  • razloži in oceni pomen svetlobe in toplote za rast rastlin

  • ugotavlja znake pomanjkanja svetlobe na rastlini

  • analizira odziv rastlin na dolžino dneva

  • razlikuje vrste padavin, vrste oblakov in ugotavlja razliko med meglo in oblaki

  • našteje najpogostejše vire onesnaževanja v svojem kraju in opiše njihov vpliv na rastline in tla

  • Razvija sposobnost opazovanja naravnih pojavov in spreminjanja pojavov v okolju, ki ga obdaja.

    Razvija zavest o pomenu zdravega in škodljivosti onesnaženega okolja.

    Ogled: vremenska hišica in spremljanje vremena oziroma vremenskih kart.

    TLA

     

     

     

  • pozna nastanek tal

  • pozna sestavine tal

  • pozna fizikalne, kemične in biološke lastnosti tal

  • opiše pedogenetske dejavnike in razčleni procese, ki vplivajo na nastanek tal

  • opiše in razčleni fizikalne, biološke in kemične lastnosti tal

  • Razvija odnos do pravilne izrabe tal.

    Vaja: določitev strukture tal in teksture tal.

    Vaja: določitev ph vrednosti tal s ph metrom.

    OBDELOVANJE TAL

     

     

     

  • pozna osnovno in dopolnilno obdelavo tal

  • razlikuje osnovno in dopolnilno obdelavo tal

  • Razvija sposobnost opazovanja.

     

    GNOJENJE

     

     

     

  • pozna rastlinska hranila in gibanje hranil v tleh

  • pozna vrste gnojil (organska, mineralna)

  • razume pomen gnojenja

  • razume pomen kemične analize tal

  • razvrsti rastlinska hranila po pomembnosti za rast rastlin

  • se seznani z zakoni o prehrani rastlin

  • zagovarja pomen posameznih vrst gnojil

  • utemelji pomen gnojenja, uporabo in količino gnojil

  • pazljivo izbira gnojila, ki so okolju prijazna in učinkovita

  • išče povezave med potrebami rastlin in časom gnojenja

  • razloži pomen kemične analize tal

  • Krepi ekološko zavest.

    Vaja: računanje pravilnih odmerkov gnojil za posamezne rastline.

    Ogled: vrtnarski center, ki prodaja različne vrste gnojil.

    Vaja: odvzem vzorcev zemlje za analizo tal in analiza.

    SUBSTRATI

     

     

     

  • pozna vrste in sestavo substratov

  • zagovarja potrebo po različnih vrstah substratov za pridelovanje okrasnih rastlin

  • prepozna njihovo trgovsko ime in uporabo

  • Krepi čut za opazovanje in razlikovanje.

    Ogled: substrati v vrtnarskem centru.

    KOLOBAR

     

     

     

  • razume pomen kolobarjenja

  • razloži pomen kolobarjenja

  • Razvija sposobnost opazovanja.

     

    SEME IN SETEV

     

     

     

  • pozna dejavnike setve

  • pozna lastnosti semena

  • razlikuje zunanje in notranje lastnosti semena

  • opredeli in primerja dejavnike setve kot so čas, način in globina setve ter količina semena za setev

  • Razvija občutek za natančnost.

    Razvija pravilen odnos do semena domačih sort.

    Vaja: določanje nekaterih zunanjih lastnosti semena.

    Ogled: deklaracijski listi in semenske vrečke.

    Vaja: uporaba interneta.

    PRIDELOVANJE SADIK

     

     

     

  • pozna pomen in načine pridelovanja sadik

  • zagovarja pomen pridelovanja sadik

  • razlikuje med sadikami s koreninsko grudo in brez nje

  • Krepi čut za opazovanje.

    Ogled: različne vrste lončkov za pridelovanje sadik.

     

    1. letnik (botanika - 70 ur)

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    RASTLINSKA CELICA

    Dijak

    Dijak

     

  • pozna zgradbo celice

  • spozna pomen genov

  • opiše zgradbo celice

  • našteje dele celice in opiše njihove naloge

  • ugotovi pomen genov ter razlike med spolnimi in telesnimi celicami

  • Se zave, da so rastline živa bitja in tako ravna z njimi.

     

    RASTLINSKA TKIVA

     

     

     

  • pozna zarodna tkiva

  • pozna trajna tkiva in procese, ki potekajo v njih

  • razume procesa fotosinteze in alkoholnega vrenja

  • razlikuje posamezne vrste tkiv med seboj in primerja njihove naloge

  • usvoji procese, pomembne za razvoj rastlin

  • razloži fotosintezo in alkoholno vrenje ter njun pomen za rastline

  • Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja.

    Delo v skupini: ugotavljanje vrste tkiv v posameznih rastlinskih organih

    RASTLINSKI ORGANI

     

     

     

  • pozna rastlinske organe

  • razlikuje posamezne rastlinske organe med seboj: seme, korenine, steblo, list, cvet, plod

  • opiše pomen, zgradbo in oblike rastlinskih organov

  • določi oblike in razloži pomen preobraženih organov ter ugotavlja, katere rastline jih imajo

  • ugotovi uporabo posameznih rastlinskih organov v okrasne namene

  • Razvija čut za opazovanje rastlin in njihovo lepoto.

    Razvija pozitiven odnos do rastlin.

    Vaja: oblike rastlinskih organov.

    Vaja: razlikovanje rastlinskih organov in določanje njihove oblike na posameznih okrasnih rastlinah.

    RAZMNOŽEVANJE RASTLIN

     

     

     

  • pozna načine razmnoževanje

  • razloži potek generativnega, vegetativnega in meristemskega razmnoževanja

  • opiše značilnosti posameznih načinov razmnoževanja in njihovo uporabo

  • usvoji najpogostejše načine vegetativnega razmnoževanja

  • Razvija pravilen odnos do sadilnega materiala.

    Prikaz: posamezni načini razmnoževanja.

    Vaja: ugotavljanje primernega načina razmnoževanja za posamezne okrasne rastline.

    SISTEMATIKA RASTLIN

     

     

     

  • pozna dvojno poimenovanje rastlin ali binarno nomenklaturo

  • obvlada izgovorjavo in pisavo botaničnih imen

  • pozna mesto okrasnih rastlin v rastlinskem sistemu

  • pozna rastlinski sistem

  • usvoji osnovne zakonitosti poimenovanja rastlin

  • razlikuje pojme: razred, red, družina, rod, vrsta, sorta, ...

  • razvrsti rastline v posamezne skupine in spozna njihove značilnosti

  • podrobno spozna semenovke, njihove značilnosti in pomen

  • opiše značilnosti golosemenk in prepozna najpomembnejše predstavnike

  • opiše značilnosti kritosemenk; razlikuje enokaličnice in dvokaličnice ter prepozna najpomembnejše predstavnike

  • Razvija natančnost in zanesljivost.

    Razvija sposobnost opazovanja rastlin.

    Ogled: rastline v šolskem parku in rastlinjaku.

    Vaja: razvrstitev rastlin v posamezne razrede, družine.

    Vaja: prepoznavanje in razvrščanje najpomembnejših okrasnih rastlin.

    Vaja: uporaba interneta.

    EKOSISTEM

     

     

     

  • pozna žive in nežive dejavnike okolja

  • razume kroženje snovi v naravi

  • pozna različne življenjske združbe

  • pozna pojem populacija

  • našteje žive in nežive dejavnike okolja in spozna odnose med njimi

  • razlikuje ekosisteme glede na njihov nastanek in opiše življenjske pogoje v njih

  • opiše kroženje snovi pri intenzivni in ekološki pridelavi,

  • razloži pojme proizvajalec, potrošnik in razgrajevalec ter z njimi pojasni vlogo rastlin v ekosistemih

  • razlikuje pestrost združb pri intenzivni, integrirani in ekološki pridelavi

  • Se zave pomena odgovornega odnosa do narave in ljudi.

    Se zave vloge človeka pri ohranjanju biotske raznovrstnosti okolja.

    Vaja: spoznavanje izbranega ekosistema (terensko delo).

    Vaja: opazovanje odnosov med živo in neživo naravo (terensko delo).

    EKOLOGIJA

     

     

     

  • pozna osnovne ekološke pojme

  • razume vpliv rastlin na okolje

  • pozna povzročitelje in posledice onesnaževanja

  • razloži osnovne ekološke pojme

  • našteje in primerja najpogostejše vire onesnaževanja vode, zraka in tal

  • se seznani z vplivom cvetličarske pridelave na onesnaževanje okolja

  • spozna sončno svetlobo kot enega najčistejših virov energije

  • se seznani z možnostmi ohranjanja naravnih virov (uporaba čistejših goriv, čistilne naprave,…)

  • Se zave pomena zdravega in škodljivosti onesnaženega okolja.

    Se zave svoje vloge pri varstvu okolja.

    Seminarska naloga: povzročitelji onesnaževanja v okolju.

     

    2. letnik (varstvo rastlin in okolja – 70 ur)

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    GOSPODARSKI POMEN VARSTVA RASTLIN

    Dijak

    Dijak:

     

  • pozna pomen varstva rastlin

  • se seznani s posledicami izgube pridelka zaradi bolezni in škodljivcev

  • definira pojem gospodarski prag škode

  •    

    POVZROČITELJI BOLEZNI IN POŠKODB NA RASTLINAH

     

     

     

  • zna našteti nežive in žive povzročitelje bolezni in poškodb na rastlinah

  • zna razložiti pojem bolezen

  • pozna pogoje za nastanek in razvojne stopnje bolezni

  • našteje povzročitelje bolezni in poškodb na rastlinah

  • našteje in razvrsti dejavnike, ki vplivajo na slabo rast rastlin (talni, atmosferski)

  • opredeli pojem bolezen,

  • opiše pogoje za nastanek in razvojne stopnje bolezni

  • kritično ocenjuje človekove posege v tla in v atmosfero

  • Razvija sposobnost opazovanja narave.

    Krepi ekološko zavest.

    Vaja: prepoznavanje simptomov obolelosti rastlin.

    Vaja: razvojne stopnje bolezni.

    NAČINI ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV

     

     

     

  • pozna načine varstva rastlin pred boleznimi in škodljivci

  • razlikuje posredne in neposredne načine zatiranja bolezni in škodljivcev ter jih primerja med seboj

  • Razvija odnos do okolju prijaznih načinov varstva rastlin.

     

    PRIPRAVKI

     

     

     

  • pozna lastnosti, sestavo in oblike pripravkov

  • pozna pomen posameznih oznak na pripravkih

  • pozna pomen dodatkov v pripravkih

  • pozna delovanje pripravkov

  • zna opredeliti pojma koncentracija in dozacija

  • se seznani s pripravki po namenu in načinu delovanja

  • opredeli lastnosti pripravkov

  • se seznani s sestavo pripravka

  • razlikuje pripravke po obliki

  • spozna pomen dodatkov v pripravkih

  • prepozna oznake na pripravkih

  • razlikuje delovanje kontaktnih pripravkov in sistemikov

  • usvoji pravila varnega škropljenja

  • Razvija natančnost.

    Se zaveda odgovornosti in posledic svojega dela.

    Razvija sposobnost opazovanja in ocenjevanja.

    Razvija odnos do varnosti pri delu.

    Ogled: embalaža in oblike pripravkov.

    Vaja: prepoznavanje oznak.

    Vaja: izračun koncentracije in dozacije.

    PREGLED BOLEZNI IN PRIPRAVKOV ZA NJIHOVO ZATIRANJE

     

     

     

  • pozna povzročitelje rastlinskih bolezni (glive, bakterije,viruse)

  • pozna parazitske cvetnice

  • pozna vrste fitofarmacevtskih pripravkov za zatiranje bolezni

  • prepozna najpogostejše glivične, bakterijske in virusne bolezni okrasnih rastlin ter parazitske cvetnice

  • se seznani z ustreznim načinom zatiranja bolezni

  • prepozna najpogostejše fungicide, baktericide

  • našteje načine zatiranja parazitskih cvetnic

  • ugotavlja gospodarski prag škode

  • Razvija sposobnost za opazovanje narave.

    Se zaveda posledic kemičnega varstva na okolje.

    Razvija čut za natančnost.

    Ogled: značilna bolezenska znamenja na okrasnih rastlinah.

    Ogled: pripravki oziroma embalaža in reklamni material.

     

    3. letnik (varstvo rastlin in okolja – 35 ur)

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    PREGLED ŠKODLJIVCEV IN PRIPRAVKOV ZA NJIHOVO ZATIRANJE

    Dijaki

    Dijaki

     

  • pozna vrste škodljivcev (žuželke, pršice, ogorčice, glodalce, polže, divjad)

  • pozna vrste pripravkov (skupine insekticidov, akaricide, nematocide, rodenticide, limacide, repelente)

  • prepozna najpogostejše škodljivce okrasnih rastlin in njihovo škodo

  • oceni načine zatiranja škodljivcev

  • seznani se z uporabo najpogostejših insekticidov, akaricidov, rodenticidov, limacidov in repelentov

  • Razvija sposobnost opazovanja in primerjanja pojavov v naravi.

    Se zave pomena izbire okolju prijaznejših kemičnih pripravkov.

    Razvija čut za natančno in varno delo s škropivi.

    Ogled: značilni škodljivci in poškodbe, ki jih povzročajo na okrasnih rastlinah.

    Ogled: pripravki oziroma embalaža in reklamni material.

    Vaja: uporaba interneta.

    ZATIRANJE PLEVELA

     

     

     

  • pozna škodljiv vpliv plevela

  • pozna skupine herbicidov

  • razloži škodljiv vpliv plevela na pridelovanje kulturnih rastlin

  • loči plevele po življenjski dobi in načinu razmnoževanja

  • izbere ustrezno skupino herbicidov

  • razloži delovanje herbicidov

  • razdeli herbicide glede na njihovo delovanje

  • Razvija zavest o odgovornosti za svoja dejanja.

    Krepi pravilen odnos do varstva rastlin.

    Ogled: pripravki oziroma embalaža in reklamni material.

    RAZKUŽEVANJE

     

     

     

  • pozna pomen razkuževanja semena, sadik, čebulic

  • pozna načine razkuževanja zemlje

  • razloži pomen razkuževanja semena, sadik in čebulic

  • spozna načine razkuževanja in jih primerja med seboj

  • Se zaveda pomena natančnosti in pravočasnosti pri delu.

     

    POSLEDICE KEMIČNEGA ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV

     

     

     

  • pozna posledice kemičnega zatiranja bolezni in škodljivcev

  • spozna posledice kemičnega zatiranja bolezni in škodljivcev

  • razloži pojme: porušeno ravnotežje, odpornost, nepovratni posegi

  • Se zaveda posledic kemičnega varstva rastlin.

    Seminarska naloga: posledice kemičnega varstva rastlin.

     

    3. letnik (zelenjadarstvo - 35 ur)

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    ZNAČILNOSTI ZELENJADARSTVA

    Dijak

    Dijak

     

  • pozna značilnosti zelenjadarstva

  • usvoji značilnosti zelenjadarstva

  • Razvija odnos do poklica.

     

    GOSPODARSKI POMEN PRIDELOVANJA VRTNIN

     

     

     

  • pozna gospodarski pomen pridelovanja vrtnin

  • se seznani z gospodarskim pomenom zelenjadarstva v Sloveniji

  • razišče ponudbo vrtnin na slovenskem trgu

  • Razvija komunikativnost.

    Ogled: ponudba vrtnin na tržnici.

    POMEN ZELENJADNIC V SODOBNIH VEZAVAH IN DEKORACIJAH

     

     

     

  • zna uporabljati različne vrste in sorte vrtnin v sodobnih vezavah in dekoracijah

  • spozna uporabnost vrtnin pri sodobnih vezavah in dekoracijah

  • spozna dele rastlin, ki so primerni za cvetlične vezave in dekoracije

  • Razvija komunikativnost.

    Razvija ustvarjalne sposobnosti in krepi domišljijo

    Skupinsko delo: ponudba vrtnin v domačem kraju.

    Vaja: iskanje slik s cvetlično zelenjavnimi dekoracijami v revijah.

    IZBIRA PROSTORA ZA PRIDELOVANJE VRTNIN

     

     

     

  • zna izbrati ustrezno lego, podnebne in talne razmere

  • se nauči izbrati primeren prostor za pridelovanje vrtnin

  • razlikuje med pridelovanjem na vrtu, v zaprtem prostoru in na velikih površinah

  • Razvija komunikativnost, odločnost, strpnost in sposobnost za reševanje konfliktov.

    Se osebnostno razvija.

     

    PRIDELOVANJE POSAMEZNIH VRTNIN

     

     

     

  • spozna različne načine pridelovanja vrtnin

  • pozna vrtnine in morfološke razlike med sortami in tehniko pridelovanja

  • pozna načine in pogoje skladiščenja vrtnin:

    °kapusnice

    °korenovke

    °čebulnice

  • tročnice

  • lodovke

  • olatnice

    °špinačnice

    °trajne vrtnine

  • razlikuje med konvencionalnim, biološkim in itegriranim načinom pridelovanja

  • prepozna in razlikuje posamezne vrtnine in njihove uporabne dele

  • poimenuje vrtnine in jih uvrsti v rastlinski sistem

  • spozna primerne talne in klimatske pogoje za rast zelenjadnic

  • se seznani s tehnologijo pridelovanja

  • zagovarja primerno oskrbo in pravilno kolobarjenje vrtnin

  • določi tehnološko zrelost posamezne vrtnine

  • določi način in pogoje skladiščenja

  • spozna morfološke razlike med sortami

  • Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja.

    Se osebnostno razvija.

    Krepi poklicno socializacijo.

    Razvija ustvarjalnost.

    Razvija odgovornost do dela.

    Razvija pravilen odnos do okolja in rastlin kot živih bitij.

    Razvija ekonomičnost.

    Razvija komunikativnost, strpnost

    Ogled: vrtnine v različnih razvojnih fazah.

    Vaja: uporaba različne literature in katalogov.

    Ogled: zbirka semen in slik.

    Vaja: iskanje slik cvetlično- zelenjavnih dekoracij.

    Vaja: uporaba interneta.

    dišavnice

     

     

     

  • pozna pomembnejše dišavnice in njihove uporabne dele

  • prepozna pomembnejše dišavnice in njihove uporabne dele

  • oceni primernost uporabe dišavnic v dekoracijah

  • Razvija odnos do dišavnic kot zdravilnih in okrasnih rastlin.

    Ogled: dišavnice v šolskem parku

    gobe

     

     

     

  • pozna različne vrste gojenih gob

  • prepozna in razlikuje različne vrste gojenih gob in njihovo uporabo v dekoracijah

  •    

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

    Kemija

     

     

  • snovi

  • kemijska reakcija

  • raztopine

  • ph vrednost

  • elementi, potrebni za rast rastlin

  • Matematika

    Stroji in naprave

    Praktični pouk

  • gradiva

  • osnovne računske operacije

  • odstotni račun

  • določanje ph vrednosti tal

  • prehrana rastlin

  • rastlinska proizvodnja

     

     

  • podnebni dejavniki rasti

  • Okrasne zelnate rastline

    Dendrologija

    Stroji in naprave

    Praktični pouk

  • zavarovani prostori

  • vremenska hišica

  • tla

  •  

  • lastnosti tal

  • oskrba rastlin

  • gnojenje

  •  

  • gnojila in tehnika gnojenja

  • stroji za gnojenje

  • seme

  • setev

  •  

  • seme

  • generativno razmnoževanje

  • načini setve

  • sadika

  •  

  • gojenje sadik

  • načini setve

  • substrati

  •  

  • vrste substratov

  • botanika

     

     

  • rastlinski organi

  • Okrasne zelnate rastline

    Dendrologija

    Praktični pouk

  • rastlinski organi

  • enoletnice, dvoletnice, trajnice, lončnice, čebulnice, gomoljnice

  • spoznavanje drevnin

  • uporaba drevnin

  • razmnoževanje rastlin

  •  

  • razmnoževanje in razvoj okrasnih zelnatih rastlin

  • razmnoževanje drevnin

  • razmnoževanje rastlin

  • sistematika

  •  

  • binarna nomenklatura, razvrščanje okrasnih-zelnatih rastlin v sistem

  • dvojno poimenovanje drevnin

  • ekologija

  •  

  • vpliv rastlin na okolje

  • varstvo rastlin in okolja

     

     

  • povzročitelji bolezni in poškodb na rastlinah

  • načini zatiranja bolezni in škodljivcev

  • Matematika

    Okrasne zelnate rastline

    Dendrologija

    Stroji in naprave

    Praktični pouk

  • bolezni in poškodbe rastlin

  • stroji za varstvo rastlin

  • pripravki - značilnosti

  •  

  • mešanje škropiv

  • varstvo pri delu s škropivi

  • škropljenje

  • odstotni račun

  • pregled bolezni in pripravkov

  •  

  • bolezni drevnin

  • bolezni okrasnih zelnatih rastlin

  • bolezni vrtnin

  • pregled škodljivcev in pripravkov

  •  

  • škodljivci na okrasnih rastlinah

  • škodljivci na drevnini

  • razkuževanje

  •  

  • razkuževanje zemlje, lončkov, semena, sadik

  • zelenjadarstvo

      

     

  • gospodarski pomen pridelovanja vrtnin

  • Gospodarsko poslovanje

    Aranžerstvo

    Stroji in naprave

    Praktični pouk

  • trg, zakon ponudbe in povpraševanja

  • ekonomičnost

  • pomen zelenjadnic v sodobnih vezavah in dekoracijah

  •  

  • aranžiranje

  • cvetlične vezave

  • izbira prostora za pridelovanje vrtnin

  •  

  • dejavniki rasti

  • zavarovani prostori

  • pridelovanje posameznih vrtnin

  •  

  • stroji, orodja, naprave, zavarovani prostori

  • obdelovanje tal, setev, oskrba vrtnin, spravilo, skladiščenje

  • vrtnine v dekoracijah