Izobraževalni program: ELEKTRIKAR ENERGETIK (šs)
Sprejeto na 50. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 17. 7. 2001
ELEKTRIČNE INŠTALACIJE IN OMREŽJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
|
|
2. |
140 |
|
140 |
3. |
68 |
|
68 |
skupaj |
208 |
|
208 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Električna omrežja |
Dijak |
Dijak |
|
Nadzemna omrežja |
|
|
|
|
|
Je motiviran za pridobivanje znanj o električnih inštalacijah in omrežjih. Oblikuje svoj odnos do poklica glede na zahtevnost in odgovornost. Zaveda se povezanosti tehničnih strok in pomena skupinskega dela strokovnjakov različnih strokovnih področij. Razvija natančnost in doslednost pri delu. Se zaveda, da z izgradnjo električnega omrežja grobo posegamo v okolje in se zavzema za ugodnejše rešitve. |
Uporaba prosojnic, video in prospektnega materiala ter priročnikov. Praktični preizkus vseh pridobljenih teoretičnih znanj pri praktičnem pouku. Opremljenost učilnic s panoji in primerki vseh obravnavanih elementov ter materialov. |
Kabelska omrežja |
|
|
|
|
|
Skuša poiskati najugodnejše rešitve z upoštevanjem varnostnih zahtev. Se usposobi za skupinsko reševanje nalog. Spozna pomen tehnične dokumentacije. Upošteva delovno hierarhijo, zaradi varnostnih razlogov in odgovornosti. Odgovorno in vestno opravlja delovne naloge ter pri tem uporablja zahtevana zaščitna sredstva. Se zave različnih načinov in pristopov reševanja nalog. |
Prikaz obravnavanih elementov in naprav v odprti izvedbi, da se vidita zgradba in princip delovanja. Ogled proizvodnje inštalacijskih elementov. Ogled daljnovodov različnih napetostnih nivojev. |
|
|
Razvija pravilen odnos do vseh vrst orodij in instrumentov. Pridobiva sposobnost reševanja problemov v izjemnih situacijah. Pridobiva s strokovnimi znanji nove izkušnje in osebnostno raste. |
|
|
|
Se zaveda nujnosti poznavanja in upoštevanja standardov in predpisov. |
|
Elektroinštalacijski materiali |
|
|
|
|
|
Pridobi izkušnje in odnos do različnih elementov, materialov in naprav. Spozna ekološko problematiko uporabe različnih materialov ter vpliva električnih pojavov na okolje. S pridobljenim znanjem, izkušnjami in rutino si pridobi samozavest. Oblikuje racionalni odnos do materialov in porabe električne energije ter ga prenaša na delovno okolje. Pridobi delovne navade. Pridobi sposobnost logičnega razmišljanja, sklepanja in praktičnosti. Je sposoben sodelovati v delovni skupini pri reševanju medsebojnih problemov, napetosti in konfliktov. |
|
Električne inštalacije |
|
|
|
|
|
|
Uporaba demonstracijskega panoja. |
Vrste in izvedba vezij za razsvetljavo |
|
|
|
|
|
|
Demonstracija vezij za razsvetljavo. |
Izvajanje električnih inštalacij |
|
|
|
|
|
Opravlja svoje delo strokovno in kvalitetno. Zna upoštevati želje stranke, vendar ne odstopa od tehničnih normativov. |
Uporaba didaktičnih pripomočkov, slikovnega in videomateriala, katalogov proizvajalcev in priročnikov. |
Dimenzioniranje vodnikov in kablov za notranje inštalacije |
|
Se zaveda potrebe po uporabi strokovne literature. |
Uporaba priročnikov in tabel. |
Priklopi porabnikov |
|
|
|
|
|
Zna poiskati pravilno strokovno rešitev naloge oziroma problema. Začuti poklicno pripadnost stroki. |
|
Razsvetljava |
|
|
|
|
|
Spodbuja k varčevanje z električno energijo v domačem in delovnem okolju. S poznavanjem vpliva razsvetljave na počutje ljudi in varnost pri delu, opozarja in pravilno vzdržuje te naprave. Se zaveda, da mora pri uničevanju svetlobnih virov, ki vsebujejo živosrebrove elemente, upoštevati ekološke zahteve. |
Prikaz vseh vrst svetlobnih virov in načinov napajanja. |
Varovanje električnih inštalacij in porabnikov |
|
|
|
|
|
|
|
Tehnični normativi za izvajanje elektroenergetskih inštalacij |
|
|
|
|
|
Se zaveda osebne odgovornosti ob neupoštevanju predpisanih zaščitnih ukrepov. Spozna zahtevnost in odgovornost poklica s stališča varne uporabe električne energije. Spozna pomen nenehnega strokovnega izobraževanja. Pozna pravila vedenja v delovnem okolju in se jim podreja. Se zaveda pomena zaščite zaradi nevarnosti električnega udara in razširjenosti uporabe električnih naprav v različnih pogojih. Opozarja na nevarnost ob nepravilni in nestrokovni uporabe električnih naprav. |
Na konkretnih primerih prikaz izvedbe zaščit. Uporaba demonstracijskega panoja in instrumentov za prikaz izvedb inštalacijskih sistemov ter zaščit v posameznih sistemih. |
Zaščita pred električnim udarom |
|
|
|
|
|
Spozna pomen in zahtevnost izvedbe zaščite pred električnim udarom v svojem delovnem okolju. Pridobi sposobnost sprejemanja dodatnih in novih znanj Se zaveda pomena pravil varstva pri delu. Razvija sposobnost natančnega opazovanja in logičnega sklepanja. Se usposobi za uporabo pridobljenih teoretičnih znanj v praksi. V delovnem okolju zaznava nevarnost električnega udara in zna ustrezno ukrepati, da prepreči nesreče. Se zaveda nevarnosti in posledic nestrokovnega poseganja v izvedbo zaščite. |
Na demonstracijskem panoju prikaz izvedbe in delovanja zaščite. Preizkus delovanja vseh izvedb zaščit z merilnim instrumentom. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Dijak mora pokazati poznavanje elementov, njihovo delovanje, razumevanje pomena karakterističnih podatkov, načine izbiranja in uporabo. Zelo pomembno je tudi poznavanje delovanja in izvedbe zaščite pred električnim udarom in v zvezi s tem tehnični predpisi ter njihovo upoštevanje za varovanje okolja.
Preverjanje in ocenjevanje znanja izvajamo ob uporabi priročnikov, tehniške dokumentacije in katalogov. Vprašanja in naloge temeljijo na iskanju in uporabi podatkov, tabel in katalogov, priročnikov ter prospektov. Cilj je opisovanje in razlaga pomembnejših podatkov in upoštevanje predpisov za posamezni primer, risanje vezalnih shem, definiranje električnih tokokrogov in zaščite itd.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija |
|
|
Elektrotehnika |
|
|
Praktični pouk |
|