Izobraževalni program: GOZDAR
Sprejeto na 39.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 19. 5. 2000
PRIDOBIVANJE GOZDNIH PROIZVODOV
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
97 |
8 |
105 |
2. |
137 |
3 |
140 |
3. |
133 |
3 |
136 |
skupaj |
367 |
14 |
381 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
Informativni cilji |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posbnosti v izvedbi |
Dijak |
Dijak |
||
Delo v gozdu |
|
Razvija poklicno sposobnosti razlikovanja in poznavanja različnih gozdarskih del in delovišč. Razvija pozitiven odnos do zakonskih in delavnih predpisov. Razvija čut in osebno odgovornost do zdravja in do pogojev dela v gozdu. |
|
Strojni elementi, sklopi in materiali za gozdarska orodja in stroje |
|
Razvija čut za tehniko, za uporabnost in funkcionalno rabo posameznih materialov in strojev. |
|
Ročna orodja in delovni pripomočki v gozdarstvu |
|
Spozna pomen varnega dela z ročnimi orodji in pripomočki ter pomen vzdrževanja le-tega za varno delo. Razvija občutek za izbiro pravilne tehnike dela s posameznimi ročnimi orodji glede na stopnjo nevarnosti. |
Predstavitev posameznih strojev na motorni pogon. Predstavitev ročnega orodja in pripomočkov. |
Gozdnolesni proizvodi - napake lesa |
|
Razvija gospodaren odnos do gozdnolesnih sortimentov. Razvija natančnost in strokovnost pri merjenju. |
Vaja (8 ur): prepoznavanje in ugotavljanje kvarnega vpliva napak ter krojenje iglavcev in listavcev. |
Podiranje drevja z motorno žago in izdelava gozdnolesnih sortimentov |
|
Zaveda se nevarnosti pri podiranju v gozdu. Razvija čut odgovornosti za delo z motorno žago. Razvija čut za odgovorno delo pri različnih delovnih pogojih. Razvija odnos do svojega zdravja in varnosti pri delu. Razvija čut odgovornosti do sodelavcev, do varovanja okolja in premoženja. |
Ogled gozdnega delovišča. 2. Vaja. (3 ure): izračun normativa in norme. |
Dvotaktni motorji z notranjim izgorevanjem |
|
Razvija čut za spremljanje tehničnega razvoja. |
|
Motorna verižna žaga in njeni priključki |
|
Spozna pomen dobrega vzdrževanja na delo. Spozna pomen varnega in ergonomskega dela. Pridobiva strokovnem odnos do tehnoloških novosti. |
Predstavitev modela motorne žage. |
Podiranje drevja z motorno žago in izdelava gozdnolesnih sortimentov |
|
Razvija čut za gospodarno vrednotenje in izrabo lesne mase. Razvija čut za varovanje svojega zdravja, za varovanje zdravja sodelavcev. Razvija čut za varovanje okolja in premoženja. Spozna pomen znanja o varnem delu z motorno žago za posameznika in skupino pri delu v gozdu. |
|
Motorna kosa in tehnika dela z motorno koso |
|
Spozna nujnost pravilne izbire delovnega stroja za varnost v proizvodnem procesu. |
|
Transport v gozdarstvu |
|
||
Štiritaktni motorji z notranjim izgorevanjem |
|
Razvija strokoven in odgovoren odnos do pogojev dela in organizacije dela na gozdnem delovišču. Razvija pozitiven odnos do rednega vzdrževanja strojev, ki vplivajo na varno in ergonomsko tehniko dela. Razvija občutek za predvidevanje pri vsaki delovni operaciji. |
Prikaz delovanja štiritaktnih motorjev, prenosov pogona in opreme s pomočjo modelov. |
Traktorji in traktorsko spravilo |
|
Pozna pomen varnega in učinkovitega dela pri traktorskem spravilu. Pozna negativne vplive spravila na okolje in spozna svoj vpliv na obseg poškodb na okolje. Pozna pomen ergonomskih pogojev dela. Razvija pozitiven odnos do varovanje okolja. |
3. VAJA (3 ure): Normiranje in izračun norme za traktorsko spravilo. |
Žično spravilo |
|
Pozna pomen uporabe pravih osebnih zaščitnih sredstev gozdarskih delih. |
Ogled delovanja, montaže in demontaže žičnih naprav. |
Prevozi v gozdarstvu |
|
Razvija pozitiven odnos do osebne in skupinski varnosti pri delu v gozdu. |
Ogled različnih gozdarskih kamionov, njihove nadgradnje in načini delovanja hidravličnih nakladalnikov. |
Mehanizirana in avtomatizirana gozdna proizvodnja, procesorji |
|
Ogled različnih avtomatiziranih proizvodenj na strokovni ekskurziji v tujini. |
|
Mehanizirana dodelava sortimentov iglavcev |
|
Ogled centralnega mehaniziranega skladišča. |
|
Stroji in priključki, ki se uporabljajo pri gojitvenih delih in v gozdnih drevesnicah |
|
Razvija pozitiven odnos do uporabe strojev za gojitvena dela ter za dela v drevesnicah. Razvija občutek za pravilno izbiro tehnike dela s posameznimi orodji glede na stopnjo nevarnosti |
Ogled opreme in tehnike dela pri opravljanju različnih gozdnogojitvenih, varstvenih in drevesničarskih del. |
Osnove primarne predelave lesa in drobne lesne obrti |
|
Razvija kritičen in odgovoren odnos do kakovosti lesa. Spozna ekonomske in ekološke učinke primarne predelave. Povezuje gozdarsko in lesarsko stroko. |
|
Gozdno gradbeništvo |
|
Razvija odnos do varovanja sebe, sodelavcev, premoženja ter narave pri delih na gradbiščih gozdnih prometnic. Spozna pomen varnega spravila in prevoza lesa po gozdarskih spravilnih poteh. |
Ogled strojev in pripomočkov ter načina dela pri vzdrževanju gozdnih cest in vlak. |
Gozdarska kartografija |
|
Razvija sposobnost orientacije na terenu. |
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Osnove ekonomike |
|
|
|
|
|
|
|
|
Biologija z ekologijo |
|
|
|
|
|
Dendrologija |
|
|
|
|
|
|
|
|
Gojenje in varstvo gozdov |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Praktični pouk |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|