Izobraževalni program: GOZDAR
Sprejeto na 39.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 19. 5. 2000
GOJENJE IN VARSTVO GOZDOV
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
95 |
10 |
105 |
2. |
140 |
140 |
|
3. |
102 |
102 |
|
skupaj |
337 |
10 |
347 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
GOZD IN GOZDARSTVO |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Osvoji občutek pripadnosti gozdarski stroki. Uvidi možnosti za razvoj svoje poklicne kariere. Razvije ekološko zavest. Osvoji osebno in poklicno odgovornost za ohranjanje naravnega ravnovesja in obstoja gozdov. |
Vaja: (3 ure): orientacija v gozdu s pomočjo gozdarske karte, kompasa in gozdarskih oznak. Ekskurzije: tipi gozdov v Sloveniji, pragozdni ostanki |
GOZDOSLOVJE |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost pri opazovanju in razvrščanju gozdnih sestojev in razvojnih stopenj gozda. Razvijajo doslednost pri uporabljanju strokovne terminologijo. |
Vaja: (4 ure): določanje vrste in oblike sestoja ter razvojne stopnje gozda. |
|
|
Razvija natančnost in zanesljivost pri merjenju in odčitovanju. Osvaja strokovno terminologijo. Uvidi nujnost upoštevanja prirastoslovnih osnov nege |
Vaja: (3 ure): merjenje debeline in višine dreves ter uporaba dvovhodnih deblovnic. |
|
|
Pridobi odgovoren odnos do vseh posegov v naravo. Uvidi prepletenost in soodvisnost vseh naravoslovnih sfer okolja. |
|
GOSPODARJENJE Z GOZDOVI |
|
|
|
|
|
||
NEGA GOZDA |
|
|
|
|
|
||
|
|
Razvija zanesljivost in skrbnost pri gojitvenih opravilih. Zave se nujnosti uporabe osebnih zaščitnih sredstev pri negi v različnih razvojnih stopnjah gozda. Razvija zavest o nujnosti upoštevanja zakona o zdravju in varstvu pri delu. |
|
OBNOVA GOZDA |
|
|
|
|
|
Sprejme moralno etično načelo trajnosti v gozdni proizvodnji. |
|
|
|
||
|
|
Se zave nujnosti upoštevanja pravil varnega dela pri pripravi sestoja za pomlajevanje, pri sadnji sadik in pri vzdrževanju orodja in pripomočkov. |
|
GOZDNO SEMENARSTVO IN DREVESNIČARSTVO |
|
|
|
|
|
Ekskurzija: gozdarska semenarna in drevesnica. |
|
|
|
Se zave varnega načina nabiranja semen gozdnega drevja. |
|
|
|
||
OSNOVE VARSTVA GOZDOV |
|
Osvoji strokovno izrazoslovje s področja varstva gozdov. Oblikuje naravovarstveno zavest. Razvija osebno in poklicno odgovornost. |
|
|
|
Uvidi družbeni in gospodarski problem ujm in požarov v naravnem okolju. Se zaveda svojih pravic pri delu v poškodovanih gozdovih. Uvidi nujnost uporabe osebnih zaščitnih sredstev pri gašenju požarov in nujnost spoštovanja zakona o zdravju in varstvu pri delu. |
Ekskurzija: ogled gasilskega doma in obisk poklicne gasilske enote. Ogled pogorišča in njegove sanacije. |
|
|
Razvija strokovno primeren odnos do naravne pestrosti in biotske funkcije gozda. Razvija ekološko zavest Uvidi nujnost ukrepov varstva gozdov. Razume nujnost uporabe osebnih zaščitnih sredstev pri delih s področja varstva gozdov. |
|
|
|
Uvidi negativne posledice človekove dejavnosti v gozdu in možnosti zmanjšanja škodljivih posledic. Razvija osebno odgovornost. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Dendrologija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Biologija in ekologija |
|
|
|
|
|
Pridobivanje gozdnih proizvodov |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Praktični pouk |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|