Izobraževalni program: GOZDAR
Sprejeto na 39.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 19. 5. 2000
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
210 |
210 |
|
2. |
385 |
385 |
|
3. |
408 |
408 |
|
skupaj |
|
1003 |
1003 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijak |
Dijak |
||
VARNO DELO IN OSEBNA ZAŠČITNA SREDSTAV GOZDARSTVU |
|
Spozna pomembnosti pravilnih tehnik del z vsemi gozdarskimi orodji in pripomočki. Razvija pozitiven odnos do zakonskih in drugih predpisov iz varstva pri delu. Razvija čut za osebno odgovornost pri delu. Razvija čut za osebno in skupinsko varnosti pri delu v gozdu. Spozna nujnost uporabe primernih osebnih zaščitnih sredstev pri delu v gozdu. Spozna pomen upoštevanja novih znanj o varnosti pri delu. |
Ogled učnih objektov, orodij, pripomočkov, strojev in naprav. |
ROČNA ORODJA IN PRIPOMOČKI V GOZDARSTVU |
|
Razvija in oblikuje gospodaren odnos do orodja in lastnine. Oblikuje pozitiven odnos do pravilne rabe in vzdrževanja orodij kot predpogoj za uspešno in varno delo. Razvija občutek za natančnost in odgovornost. Razvija čut za izbiro pravilne tehnike dela s posameznimi orodji. Razvija občutek za predvidevanje. |
|
|
|
Razvija občutek za natančnost. Razvija osebno odgovornost do svojega dela in posledic dela v naravi. Razvija odgovornost za osebno in skupinsko varno delo. Spozna posledice nepravilnega dela na kakovost dela in izdelka ali zdravje. |
(10 ur – 2 dijaka v skupini) |
DREVESNE IN GRMOVNE VRSTE |
|
Razvija natančnost. Pozna posledice vpliva vseh biotskih dejavnikov na psihofizično stanje gozdnega delavca. |
Vsi objekti, kjer se izvaja praktični pouk. |
PRIPRAVA TAL , SADNJA IN ZAŠČITA SADIK |
|
Razvija gospodaren odnos do del in ukrepov pri pomlajevanju sestoja. Razvija odgovoren odnos do sadnje in zaščite sadik gozdnega drevja. Razvija občutek za pravilne in strokovne odločitve. |
Zlaganje vej in sečnih ostankov pri pripravi sestoja tal za obnovo sestoja. Odstranjevanje predrastkov grmovnih in drevesnih vrst pri pripravi sestoja in tal za naravno in umetno obnovo. |
MOTORNA VERIŽNA ŽAGA |
|
Spozna pomen spremljanja tehnološkega razvoja. Razvija sposobnosti za vrednotenje tržne ponudbe. Razvija občutek za primerno ergonomsko izbiro stroja. Razvija strokovnost in odgovornost. Pozna pomen varovanja pri delu. |
|
TEHNIKA DELA Z MOTORNO ŽAGO |
|
Oblikuje pozitiven odnos do vrednotenje lesne mase drevja Razvija natančnost in zanesljivost pri delu Razvija osebno odgovornost za varnost pri delu na delovišču Razvija ekološko zavest in kritičen odnos do uporabe sodobne tehnike v gozdnem okolju Razvija pozitiven odnos do tehnik in tehnologij dela Spozna pomembnost znanj o varnosti pri delu Spozna pomembnost obvladovanja ergonomske – varne tehnike dela Razvija čut za preprečevanje predvidljivih delovnih nezgod |
Vaje na poligonu: |
MOTORNA KOSA |
|
Razvija sposobnosti za vrednotenje tržne ponudbe Razvija sposobnost ocenjevanja tehnoloških novosti Zaveda se pomembnosti znanj o varnosti pri delu Spozna pomembnost obvladovanja ergonomske – varne tehnike dela Razvija občutek za pravilno in strokovno izbiro rezalnih orodij, |
Vaje v gozdu na primerno izbranem objektu za naslednja opravila: |
TRAKTOR IN TRAKTORSKO SPRAVILO |
|
Razvija čut za tehniko, za uporabnost in funkcionalnost strojev v gozdarstvu Razvija pozitiven odnos do delovnega stroja pozna pomen modernizacije Pridobi občutek za vožnjo s traktorjem na javnih prometnicah Pridobi občutek za vožnjo z delovnim strojem pri spravilu lesa Razvija sposobnost strokovnega odločanja |
Pouk v ustrezno opremljeni učilnici: |
|
|
Razvija občutek za zanesljivost in varnost pri delovnih postopkih Razvija ekološko zavest Spozna pomen tehnične brezhibnosti stroja za varno delo Spozna pomen rednega vzdrževanja stroja na varno in ergonomsko tehniko dela Razvija zavest za odgovorno in varno delo glede na psihofizično stanje |
Vaje v gozdu na primerno izbranem objektu za naslednja opravila: |
DODELAVA SORTIMENTOV NA RAMPNEM PROSTORU, ODPREMA IN MERJENJE SORTIMENTOV |
|
Oblikuje odgovoren odnos do dela in delovnih postopkov Razvija sistematičnost in urejenost pri delu |
Dodelava gozdnih lesnih sortimentov in dela pri izmeri, pri odpremi in pri nakladanju sortimentov na tovorna vozila. |
VZDRŽEVANJE GOZDNIH CEST IN TRAKTORSKIH VLAK |
|
Razvija gospodaren in ekološki odnos do gozdnih prometnic in njihovega vzdrževanja Razvija celovit odnos, do varnega prevoza in transporta lesa po sistemih spravilnih in transportnih poti |
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Pri praktičnem pouku dijake navajamo na povezovanje teorije s prakso. Tako vsa teoretično pridobljena znanja dijak poskuša s pomočjo učitelja izvesti praktično. Za pravilno razumevanje, poznavanje in usvajanje ciljev praktičnega pouka se pouk izvaja večinoma na gozdnih objektih. Učitelj naj za nazornejše poučevanje uporablja dodatna didaktična sredstva. Dijaki se delijo v skupine po predpisanih normativih ali po normativih določenih v izobraževalnem programu gozdar.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Pridobivanje gozdnih proizvodov |
|
|
Gojenje in varstvo gozdov |
|
|
Dendrologija |
|
|
Osnove ekonomike |
|