Izobraževalni program: KMETOVALEC (šs)
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
245 |
245 |
|
2. |
245 |
245 |
|
3. |
272 |
272 |
|
skupaj |
|
762 |
762 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
1. letnik - POLJEDELSTVO (70 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
PODNEBNI DEJAVNIKI |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja, strokovnost in natančnost. |
Ogled: meteorološka postaja. |
TLA IN OBDELAVA TAL |
|
|
|
|
|
Razvija skrb za pravilno ravnanje s tlemi, pozitiven odnos do ohranjanja rodovitnosti tal. |
Ogled: tekmovanje oračev. |
PREHRANA RASTLIN |
|
|
|
|
|
Se zave poklicne odgovornosti in natančnost, Razvija pozitiven odnos do okolja. |
Ogled: pedološki laboratorij. |
RAZMNOŽEVANJE RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in strokovnost. |
Ogled: laboratorij za določanje kakovosti semen. |
SETEV IN SADITEV |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in ekonomičnost. |
1. letnik - ŽIVINOREJA (70 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
ANATOMIJA IN FIZIOLOGIJA DOMAČIH ŽIVALI |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija human in skrben odnos do živali, sposobnost opazovanja živali, natančnost in zanesljivost. |
Demonstracija: označevanje posameznih telesnih delov pri različnih vrstah domačih živali v hlevu. Ogledi: Vaja: merjenje telesne temperature živalim. |
SELEKCIJA DOMAČIH ŽIVALI |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, skrbnost, strokovnost, ustvarjalnost, ekološko zavest. Krepi zanesljivost, poklicno odgovornost. |
Demonstracija: uporaba evidenčnih listov za selekcijo. Vaja: merjenje živali (merilni trak, lydtinova palica in tehtnica). |
KRMILA ZA DOMAČE ŽIVALI |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost in natančnost, ekološko zavest, delovno in osebno odgovornost. |
Vaja: ocenjevanje krme. Prikaz: tabele, rezultati analiz. Ogled: tovarna močnih krmil, laboratorij za analizo krmil. Demonstracija: krmila. |
SESTAVLJANJE KRMNIH OBROKOV |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost, osebno odgovornost. Se zave pomena varčnosti. Krepi ekološko zavest. |
Vaje: |
|
|||
ŽIVINOREJSKA PRAKSA |
|
|
|
|
|
Razvija delovno odgovornost. |
Ogled: potek oskrbe različnih vrst domačih živali v hlevu. |
1. letnik - KMETIJSKI STROJI (70 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
VARSTVO PRI DELU V DELAVNICI |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave pomena uporabe sredstev za varno delo. Razvija delovno odgovornost, navade za varno delo. |
Demonstracija: uporaba sredstev za varno delo. |
SPOZNAVANJE ORODJA IN DELAVNICE |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. |
Prikaz: delo s posameznimi orodji. |
SPOZNAVANJE IN UPORABA MERIL |
|
|
|
|
|
Osvaja natančnost merjenja z merili. Krepi inovativnost. |
Demonstracija: uporaba meril. Vaja: merjenje različnih predmetov. |
OBDELAVA KOVIN |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena pravilne izbire vrste žage za določen material. Krepi natančnost in vztrajnost. Razvija ročne spretnosti. |
Vaje: |
VARJENJE |
|
|
|
|
|
Razvija vztrajnost, varčnost, ustvarjalnost in inovativnost, ročne spretnost. |
Vaja: risanje risbe ter po risbi s pomočjo varjenja ter drugih postopkov varjenje jeklene |
konstrukcije (manjša z 2-3 deli). |
|||
VIJAČNE ZVEZE |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost, ročne spretnosti. Se zave osebne odgovornosti. |
Vaje : |
OBDELAVA LESA |
|
|
|
|
|
Razvija varčnost, skrbnost, ekološko zavest, pripadnost, ročne spretnosti. |
Vaje: |
VARNO DELO S TRAKTORJEM IN TRAKTORSKIMI PRIKLJUČKI |
|
|
|
|
|
Razvija osebno in delovno odgovornost pri uporabi traktorja in strojev. |
Vaje: |
VOŽNJA TRAKTORJA |
|
|
|
|
|
Krepi osebno in delovno odgovornost. Razvije spretnosti vožnje. |
Vaja : vožnja s traktorjem. |
1. letnik - SADJARSTVO IN VINOGRADNIŠTVO (35)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
ORGANOGRAFIJA SADNIH RASTLIN |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Pridobi sposobnost natančnega opazovanja. |
Vaje : |
FENOLOGIJA |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost opazovanja in zapisovanja, sposobnost povezovanja. |
Ogled: nasad v različnih časovnih obdobjih. Vaja: določitev fenofaze in potrebnega tehnološkega ukrepa. |
RAZMNOŽEVANJE SADNIH RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost in poklicno odgovornost. Krepi delovno odgovornost. Se zave natančnosti. |
Ogled: drevesnica. Vaje: |
ORGANOGRAFIJA VINSKE TRTE |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost natančnega opazovanja. |
Prikaz: rodni les. |
FENOLOGIJA |
|
|
|
|
Razvija sposobnost natančnega opazovanja in zapisovanja. |
Ogled: vinograd v različnih časovnih obdobjih. Vaja: določitev fenofaze ter potrebnega tehnološkega ukrepa. |
|
RAZMNOŽEVANJE VINSKE TRTE |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, natančnost in zanesljivost. Se zave pomena kakovosti. |
Vaja: cepljenje vinske trte (stroj za cepljenje, cepiči, podlage, zaboji za siljenje, parafin, silnica). Ogled: trsnica in matičnjak. |
2. letnik - POLJEDELSTVO (70 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
VARSTVO RASTLIN |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija sposobnost prepoznavanja plevelov, bolezni in škodljivcev, poklicno strokovnost, pozitiven odnos do varovanja okolja, živali in ljudi. |
Ogledi: |
ŽITA |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost in delovno odgovornost. Usvoji pomen žit v prehrani. |
Vaje: |
|
|||
KORUZA |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest pri uporabi herbicidov, poklicno odgovornost. |
Ogled: poskusi s hibridi koruze. Vaja: siliranje koruze s silažnim kombajnom. |
KROMPIR |
|
|
|
|
|
Razvija poklicno odgovornost, spretnosti. |
Ogled: poskusni center v Šenčurju. Vaje: |
SLADKORNA PESA* |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, zanesljivost in natančnost. |
Ogled: tovarna sladkorja v Ormožu. |
Opomba: dijak dobi osnovne informacije, podrobneje individualno.
2. letnik - ŽIVINOREJA (70 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
RAZMNOŽEVANJE PREŽVEKOVALCEV |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Krepi strokovnost, zanesljivost, skrbnost. Razvija osebno odgovornost, poklicno odgovornost, ekološko zavest. |
Ogled: živali v času gonjenja. Vaje: |
SELEKCIJA PREŽVEKOVALCEV |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, skrbnost, ustvarjalnost. Se zave pomena strokovnosti. Krepi zanesljivost, poklicno odgovornost, ekološko zavest. |
Ogled: pasme goveda, pasme ovc, pasme koz, Demonstracija: Vaja: |
PRIREJA MLEKA |
|
|
|
|
|
Krepi natančnost, zanesljivost, ekološko zavest. Razvija strokovnost, občutek doslednosti, delovno odgovornost, varčnost Se zave potrebe humanega odnosa do živali. |
Ogled: presoja nje vimena. Vaje: |
|
|||
PREDELAVA MLEKA |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost posameznih postopkov, inovativnost pri izdelavi izdelkov, ustvarjalnost. Krepi natančnost, ekološko zavest. |
Vaje: izdelava kislega mleka, jogurta, surovega masla, skute, sladoleda in mehkega sira. Ogled: mlekarna in predelava na ekološki kmetiji. |
PREHRANA PREŽVEKOVALCEV |
|
|
|
|
|
Krepi natančnost, osebno odgovornost. Razvija inovativnost pri sestavljanju krmnih obrokov, ekološko zavest, čut za živali, zanesljivost, strokovnost, delovno odgovornost. |
Vaje: |
OSKRBA PREŽVEKOVALCEV |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest, delovno odgovornost, sposobnost opazovanja, vztrajnost in zanesljivost, sposobnost komunikacije. Se zave odgovornosti. Krepi pravilen odnos do živali. Se zave natančnosti pomena higiene. |
Ogled: hlev (konvencionalni in ekološki). Vaje: |
Demonstracija: nudenje prve pomoči, karantena. |
|||
ŽIVINOREJSKA PRAKSA |
|
Razvija delovno odgovornost. |
Vaje: |
2. letnik - KMETIJSKI STROJI (35 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
SESTAVLJANJE IN RAZSTAVLJANJE GONIL |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija natančnost in strokovnost. |
Vaja: sestavljanje različnih gonil, zamenjava jermena. |
VZDRŽEVANJE KMETIJSKIH STROJEV |
|
|
|
|
|
Razvija osebno in poklicno odgovornost, varčnost in skrbnost, ekološko zavest, ročne spretnosti. |
Vaje: |
PRIPRAVA STROJEV ZA DELO |
|
|
|
|
|
Krepi strokovnost in delovno odgovornost. |
Vaja : pravilen priklop orodja ali stroja k traktorju, nastavitev orodja ali stroja. |
2. letnik - SADJARSTVO IN VINOGRADNIŠTVO (70 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
REZ IN GOJITVENE OBLIKE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija strokovnost in poklicno odgovornost. |
Ogled: različne gojitvene oblike. Vaja: rez sadnega drevja (škarje, žaga, lestev, cepilna smola, vrvica). |
NAPRAVA, OBNOVA IN OSKRBA NASADOV |
|
|
|
|
|
Razvija varčnost, sposobnost povezovanja znanja različnih predmetov. Krepi ekološko zavest. Se zave pomena natančnosti in strokovnosti. |
Ogledi: Vaje: |
REZ IN GOJITVENE OBLIKE |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za pravilno obremenitev vinske trte pri zimski rezi. Razvije občutek za varčnost. |
Prikaz: rodni les. Vaje: |
|
|||
NAPRAVA IN OBNOVA VINOGRADOV |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. Se zave pomena natančnosti in strokovnosti. Razvije občutek za varčnost. |
Ogled: naprave vinogradov. Vaja: sajenje (lopata, samokolnica, kompost, kalež, gnojilo, trsna cepljenka, opora). |
OSKRBA VINOGRADOV |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost. Krepi osebno odgovornost. |
Vaja: pletev vinske trte. |
3. letnik - POLJEDELSTVO (68 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
HMELJ * |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija poklicno odgovornost in strokovnost. |
Ogled: ihp žalec. Ogled: proizvodnja piva. |
OLJNICE |
|
|
|
|
|
Razvija pozitiven odnos do okolja. Osvoji pomen oljnic v prehrani. |
Ogled: oljarna. |
ZRNATE STROČNICE |
|
|
|
|
|
Razvija pozitiven odnos do okolja in tal. Se zave pomena stročnic v prehrani. |
|
ALTERNATIVNE POLJŠČINE |
|
|
|
|
|
Razvija pozitiven odnos do okolja, strokovnost. |
Ogled: usmerjena kmetija. |
PRIDELOVANJE KRME NA NJIVAH |
|
|
|
|
|
Razvija ekonomičnost in racionalno rabo tal. |
|
PRIDELOVANJE KRME NA TRAVINJU |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do okolja, poklicno odgovornost. |
Vaje: |
Opomba: dijak dobi osnovne informacije, podrobneje individualno.
3. letnik - ŽIVINOREJA (68 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
SELEKCIJA NEPREŽVEKOVALCEV |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija natančnost, skrbnost, strokovnost. Krepi poklicno odgovornost, ekološko zavest. |
Vaje: Ogled: pasme prašičev, pasme perutnine, pasme konj, pasme kuncev. |
RAZMNOŽEVANJE PRAŠIČEV |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, skrbnost, strokovnost, sposobnost opazovanja. Krepi delovno odgovornost. |
Vaje: |
PREHRANA PRAŠIČEV |
|
|
|
|
|
Krepi natančnost, osebno odgovornost. Razvija inovativnost pri sestavljanju krmnih obrokov, ekološko zavest, čut za živali, strokovnost, delovno odgovornost. |
Vaja:krmljenje. Ogled: krmljenje na konvencionalni in ekološki kmetiji. |
OSKRBA PRAŠIČEV |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, skrbnost, strokovnost, sposobnost opazovanja. Krepi čut za živali, poklicno odgovornost, ekološko zavest. |
Vaje: Ogled: hlev (konvencionalni in ekološki). |
RAZMNOŽEVANJE PERUTNINE |
|
|
|
|
|
Krepi natančnost, osebno odgovornost. Razvija čut za živali, strokovnost, delovno odgovornost. |
Vaja: valjenje (matična jata, valilnik, hladilnik, embalaža). |
PREHRANA PERUTNINE |
|
|
|
|
|
Krepi natančnost, skrbnost, osebno odgovornost, strokovnost, delovno odgovornost. Razvija ekološko zavest, čut za živali. |
Vaja: krmljenje piščancev. |
OSKRBA PERUTNINE |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, skrbnost, strokovnost, sposobnost opazovanja. Krepi zanesljivost, čut za živali, poklicno odgovornost, ekološko zavest. |
Ogled: hlev (konvencionalni in ekološki). Vaja: debikiranje, čiščenje hleva. |
RAZMNOŽEVANJE KONJ |
|
|
|
|
|
Krepi natančnost, strokovnost, zanesljivost, skrbnost. Razvija osebno odgovornost, poklicno odgovornost. |
Ogled živali v času gonjenja. Vaja: pripust živali. |
PREHRANA KONJ |
|
|
|
|
|
Krepi natančnost, osebno odgovornost. Razvija ekološko zavest, čut za živali, zanesljivost, strokovnost, delovno odgovornost, skrbnost. |
Vaja: krmljenje konj z različno delovno obremenitvijo. |
OSKRBA KONJ |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, skrbnost, strokovnost, sposobnost opazovanja. Krepi zanesljivost, čut za živali, poklicno odgovornost. |
Ogled: konjeniški klub. Vaje: |
RAZMNOŽEVANJE KUNCEV |
|
|
|
|
|
Krepi natančnost, strokovnost, zanesljivost, skrbnost. |
Vaja: pripust živali. |
|
Razvija osebno odgovornost, sposobnost opazovanj, poklicno odgovornost. |
||
PREHRANA KUNCEV |
|
|
|
|
|
Krepi natančnost, skrbnost, osebno odgovornost, . Razvija ekološko zavest, čut za živali, zanesljivost, strokovnost, delovno odgovornost. |
Vaja: krmljenje kuncev. Ogled: hlev (konvencionalni in ekološki). |
HLEVI IN OSKRBA KUNCEV |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, skrbnost, strokovnost, sposobnost opazovanja. Krepi zanesljivost, čut za živali, poklicno odgovornost, ekološko zavest. |
Vaja: oskrba kuncev. |
PREDELAVA MESA DOMAČIH ŽIVALI |
|
|
|
|
|
Se zave humanega odnosa do živali. Krepi skrbnost, ekološko zavest. Razvija osebno odgovornost. |
Ogled: klavnica. Prikaz: razkosavanje zaklane živali v ustrezno opremljenem prostoru. Demonstracija: izdelava izdelkov. Ogled: kmetija z ekološko predelavo. Vaja: zapisnik ekološke pridelave. |
ČEBELJA DRUŽINA |
|
|
|
|
|
Razvija prijaznejši odnos do čebel. Razvija strokovnost, skrbnost, delovno odgovornost. |
Vaje: |
|
Krepi natančnost, zanesljivost, odgovornost, ekološko zavest. |
Uporaba čebelarske obleke in orodja. Ogled: čebelnjak (konvencionalni in ekološki). |
|
REJA VODNIH ŽIVALI |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. Se zave osebne odgovornosti. Krepi natančnost, skrbnost, zanesljivost, strokovnost. |
Prikaz: Vaja: čiščenje ribnika. |
ŽIVINOREJSKA PRAKSA |
|
Razvija delovno odgovornost. |
Vaje: |
3. letnik - KMETIJSKI STROJI (34 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
PRIPRAVA IN NASTAVITEV STROJEV ZA DELO |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija ekološko zavest, delovno in osebno odgovornost, strokovnost. |
Vaja : priprava, nastavitev in preizkus nastavitve, priklop strojev, pranje in čiščenje strojev. |
IZVEDBA MEHANIZIRANIH DEL |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, poklicno, delovno in osebno odgovornost, vztrajnost in inovativnost. |
Vaja: izvedba najpogostejših tehnoloških operaciji s stroji. Ogled: izvedba del s stroji, ki jih ni na šolskem posestvu. Demonstracija: delovanje strojev. |
3. letnik - SADJARSTVO IN VINOGRADNIŠTVO (102 uri)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
OBIRANJE, SHRANJEVANJE IN PREDELAVA SADJA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija natančnost, timsko delo. Krepi ekološko zavest. Se zave osebne odgovornosti. |
Ogled: hladilnica. Vaje: |
OSNOVE VINARSTVA |
|
|
|
|
|
Se zave delovne odgovornosti. Razvija natančnost in odgovornost. |
Vaje: |
|
|||
VARSTVO SADNEGA DREVJA IN VINSKE TRTE |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. Se zave pomena natančnosti in varčnosti. Razvija osebno in poklicno odgovornost. |
Vaje: |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno
Znanje tega predmeta se vsebinsko povezujejo z naslednjimi predmeti: matematika, poljedelstvo, živinoreja, kmetijski stroji, gospodarsko poslovanje, sadjarstvo in vinogradništvo, zelenjadarstvo, vinarstvo in predelava sadja.
Konkretno
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
POLJEDELSTVO |
|
|
|
Poljedelstvo Matematika |
|
|
Poljedelstvo Kmetijski stroji |
|
|
Poljedelstvo Kmetijski stroji Matematika |
|
|
Poljedelstvo |
|
|
Poljedelstvo Živinoreja |
|
živinoreja |
|
|
|
Živinoreja |
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|
|
Poljedelstvo Kmetijski stroji |
|
|
Matematika Poljedelstvo |
|
|
Živinoreja Poljedelstvo |
|
|
Poljedelstvo |
|
|
Poljedelstvo Kmetijski stroji |
|
|
Kmetijski stroji |
|
sadjarstvo in vinogradništvo |
|
|
|
Poljedelstvo |
|
|
||
|
Sadjarstvo in vinogradništvo Poljedelstvo Kmetijski stroji Matematika |
|
|
Vinarstvo |
|
kmetijski stroji |
|
|
|
Kmetijski stroji Matematika |
|
|
Matematika |
|
|
Poljedelstvo |
|
|
Poljedelstvo Sadjarstvo in vinogradništvo Kmetijski stroji |
|
|
Poljedelstvo Sadjarstvo in vinogradništvo Matematika |
|
|
Poljedelstvo Sadjarstvo in vinogradništvo Zelenjadarstvo |
|
|
Poljedelstvo Sadjarstvo in vinogradništvo Zelenjadarstvo Matematika |
|
|
Poljedelstvo Sadjarstvo in vinogradništvo Živinoreja Zelenjadarstvo Vinarstvo in predelava sadja |
|
|
Poljedelstvo Živinoreja |
|
|
Živinoreja |
|
|
Poljedelstvo Sadjarstvo in vinogradništvo Zelenjadarstvo |
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|