Izobraževalni program: KMETOVALEC (šs)
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
PRAKTIČNI POUK - izbirni
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
70 |
70 |
|
3. |
102 |
102 |
|
skupaj |
|
172 |
172 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
2. letnik
Opomba: V skladu z izbranim strokovnoteoretičnim izbirnim predmetom dijak izbere ustrezne vsebine praktičnega pouka. V drugem letniku je vsakemu od dveh izbranih strokovnoteoretičnih predmetov namenjenih po 35 ur prakse. Pri izdelkih domače obrti se izbere eno področje (pletarstvo, ali lončarstvo, ali izdelki iz lesa, ali tkani izdelki).
OSNOVE GOZDARSTVA
Dijak:
ČEBELARSTVO
Dijak:
TURIZEM NA KMETIJI
Dijak:
IZDELKI DOMAČE OBRTI (pletarstvo, ali izdelki iz lesa, ali lončarstvo, ali tekstilni izdelki)
Dijak:
Dijak:
Dijak:
Dijak:
3. letnik
ZELENJADARSTVO
Dijak:
REJA ŽIVALI
Dijak:
VINARSTVO IN PREDELAVA SADJA
Dijak:
2. letnik - OSNOVE GOZDARSTVA
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
POMEN IN VLOGA GOZDA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave osebne odgovornosti. |
Prikaz: zakon o gozdovih. Vaja: svetovanje lastnikom gozdov. |
SPLOŠNO O DREVESU IN GOZDU |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. Razvija skrbnost. |
Vaja: določanje funkcij gozda. |
EKOLOGIJA GOZDA IN DREVESNIH VRST |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. Razvija sposobnost opazovanja naravnih pojavov. Razvija skrbnost. |
Vaja: spoznavanje drevesnih vrst v naravi. |
GOZDNI PROSTOR SLOVENIJE |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost in natančnost. Krepi poklicno odgovornost. |
Ogled: oznake na drevju v gozdu. |
GOZDNI SESTOJI |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. Se zave poklicne odgovornosti. Krepi ekološko zavest. |
Ogled: terenski ogled razvojnih stopenj in sestojnih zgradb gozda na delovnem objektu. Vaja: ocenjevanje deleža razvojnih stopenj gozda. |
VARNOST PRI DELU V GOZDU |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost. Krepi delovno in poklicno odgovornost. |
Demonstracija: nezgodni primeri iz prakse, osebna zaščitna varovalna sredstva. Vaja: uporaba zaščitnih delovnih sredstev. |
NEGA GOZDA |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. Razvija natančnost. Krepi skrbnost. Razvija strokovnost in ustvarjalnost. Krepi poklicno in osebno odgovornost. Razvija varčnost. Se zave pomena inovativnosti. |
Demonstracija: gozdarsko delovno orodje, gozdno-gojitveni načrt. Vaja: čiščenje in rahljanje mladja, uravnavanje drevesne zmesi v gošči, izpopolnjevanje mladja, uravnavanje ostrega roba v gošči. |
VARSTVO GOZDOV |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. Razvija osebno in delovno odgovornost. Razvija strokovnost. |
Demonstracija: primerki zatiralnih sredstev in lovnih pasti. Vaja: priprava, kontrola in izdelava lovnih nastav, postavitev in kontrola lovnih pasti. |
GOZDNA PROIZVODNJA |
|
|
|
|
|
Krepi natančnost Razvija strokovnost. Krepi ekološko zavest. Krepi poklicno in osebno odgovornost. |
Demonstracija: motorna žaga, tehnike varnega podiranja, krojenje sortimentov, standardi in ceniki. Ogled: spravilna sredstva v gozdu. Vaja: izmera količine posekanega lesa, izdelava gozdnega reda. |
2. letnik - ČEBELARSTVO
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|||
BIOLOGIJA ČEBELJE DRUŽINE |
Dijak | Dijak | ||||
|
|
Razvije spoznanje o izjemni organiziranosti čebelje družine. Razvija strokovnost. Se zave poklicne odgovornosti. |
Prikaz: mrtvice in čebelje družine v čebelnjaku. |
|||
OPREMA ČEBELARJA |
|
|
||||
|
|
Razvija strokovnost. Krepi osebno odgovornost. |
Vaja: uporaba obleke in opreme pri pregledu panjev. |
|||
ČEBELJE BIVALIŠČE/PANJ VRSTE IN OPREMA PANJEV |
|
|
||||
|
|
Razvija strokovnost. Se zave pomena natančnosti. Krepi poklicno in osebno odgovornost. |
Ogled: primerjava različnih vrst panjev in njihove opremljenosti. Prikaz: razporejenosti medu, cvetnega prahu, zalege v panju. Vaja: meritve v čebelnjaku. |
|||
ŽIVLJENJE ČEBELJE DRUŽINE, SPOMLADANSKI ZAČETEK ZALEGANJA IN PRVI POSEG V PANJ |
|
|
||||
|
|
Osvoji občutek, kako in kdaj sme poseči v gnezdo. Se zave pomena natančnosti. |
Ogled: izletavanje pred čebelnjakom. Vaje:
|
|||
ŽIVLJENJE ČEBELJE DRUŽINE, OBDOBJE PORASTA ŽIVALNOSTI |
|
|
||||
|
|
Razvija strokovnost. Razvije občutek za pravilno postopanje s čebelami. |
Vaja: pregled čebelje družine v tem času in ukrepanje. |
|||
ŽIVLJENJE ČEBELJE DRUŽINE, ROJENJE |
|
|
||||
|
|
Razvija osebno odgovornost. Razvija občutek za natančnost. |
Vaja: oskrba panja s čebelami v rojilnem razpoloženju. |
|||
ŽIVLJENJE ČEBELJE DRUŽINE, NABIRANJE NEKTARJA, MANE, VODE, CVETNEGA PRAHU IN PROPOLISA |
|
|
||||
|
|
Razvija strokovnost. Krepi ekološko zavest. Razvija zanesljivost. |
Vaje:
|
|||
TEHNOLOGIJA PRIDELOVANJA MEDU |
|
|
||||
|
|
Razvija strokovnost. Razvija natančnost. Krepi osebno odgovornost. |
Vaja: točenje medu z opremo za točenje (točilo, cedilo, pribor za odkrivanje satja, posode, ...). |
|||
TEHNOLOGIJA PRIDELAVE CVETNEGA PRAHU IN MATIČNEGA MLEČKA |
|
|
||||
|
|
Razvija strokovnost. Razvija natančnost. Krepi osebno odgovornost. |
Vaje:
|
|||
JESENSKA OPRAVILA PRI ČEBELAH IN NEVARNOST ROPANJA |
|
|
||||
|
|
Razvija natančnost. Razvija strokovnost. Se zave osebne odgovornosti. |
Vaja: dokrmljevanje družin v tem obdobju. |
|||
ZAZIMOVANJE ČEBELJIH DRUŽIN |
|
|
||||
|
|
Razvija natančnost. Razvija strokovnost. Se zave osebne odgovornosti. |
Vaja: zožitev gnezda in paženje z različnimi materiali. |
|||
POMLADANSKA OPRAVILA |
|
|
||||
|
|
Razvija natančnost. Razvija strokovnost. Se zave osebne odgovornosti. |
Vaje:
|
|||
POMEMBNEJŠE MEDEČE RASTLINE IN GOZDNA PAŠA |
|
|
||||
|
|
Razvija strokovnost. Razvija ustvarjalnost. Razvija ekološko zavest. |
Vaja: opazovanje medovitih rastlin v fazi medenja in proizvajalcev mane. |
|||
OPRAŠEVANJE KMETIJSKIH RASTLIN |
|
|
||||
|
|
Krepi občutek za natančnost. Razvija strokovnost. Razvija ekološko zavest. Se zave osebne odgovornosti. |
Vaja: ugotavljanje oprašenosti rastlin in kontrola donosov medu. |
|||
IZBIRA VRSTE PANJA, STOJIŠČA ZA ČEBELNJAK ALI PANJ |
|
|
||||
|
|
Krepi občutek za natančnost. Razvija strokovnost. |
Vaja: delo z različnimi tipi panjev. |
|||
KRMA IN KRMLJENJE ČEBEL MED LETOM |
|
|
||||
|
|
Razvija strokovnost. Razvija ustvarjalnost. Razvija občutek za varčnost. |
Vaja: krmljenje v različnih obdobjih z različnimi vrstami krme in različnimi pitalniki v različnih panjih. |
|||
OBNOVA MATIC |
|
|
||||
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaja: zamenjava matic. |
|||
BOLEZNI ČEBEL |
|
|
||||
|
|
Razvija strokovnost. Razvija natančnost. Se zave osebne odgovornosti. |
Vaja: ugotavljanje okužbe in zdravljenje ter ugotavljanje vzrokov in preprečevanje bolezni. |
|||
ŠKODLJIVCI V ČEBELNJAKU |
|
|
||||
|
|
Razvija strokovnost. Razvija natančnost. Se zave osebne odgovornosti. |
Vaja: nastavitev pasti za miši, sršene, ose, sredstev za zatiranje moljev. |
|||
VARSTVO ČEBEL PRED ZASTRUPITVAMI |
|
|
||||
|
|
Razvija osebno odgovornost. Se zave delovne odgovornosti. Krepi ekološko zavest. |
Ogled: mrtvice pred panji. Vaja: ugotavljanje števila medečih rastlin na negnojenih in intenzivno gnojenih kmetijskih površinah ter morebitno zapiranje ali odvoz ogroženih čebeljih družin. |
2. letnik - TURIZEM NA KMETIJI
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|||
OSNOVE TURIZMA NA PODEŽELJU |
Dijak | Dijak | ||||
|
|
Razvija občutek za naravne vrednote. Razvija odnos do domačega kraja. |
Prikaz: diapozitivi, slike, videoposnetki. Ogled: primerno področje za kmečki turizem. |
|||
OSNOVNI NAMENI TURISTIČNE PONUDBE |
|
|
||||
|
|
Se zave, da s svojimi pozitivnimi spoznanji vpliva tudi na druge. Se zave osebne in poklicne odgovornosti. |
Ogled: opremljen prodajni prostor in trženj na kmetiji. Vaja: sodelovanje pri prodaji. |
|||
OBLIKE TURISTIČNE DEJAVNOSTI |
|
|
||||
|
|
Razvija strokovnost. Razvija natančnost. Razvija zanesljivost. |
Vaja: računanje cene usluge. |
|||
UREDITEV KMETIJE ZA GOSTA |
|
|
||||
|
|
Razvija osebno odgovornost. Razvija natančnost. Razvija strokovnost. Razvija ustvarjalnost. |
Vaje:
|
|||
PRIDELAVAIN PREDELAVA HRANE |
|
|
||||
|
|
Razvija natančnost in strokovnost. Krepi ekološko zavest. Krepi osebno odgovornost. Razvije pravilen odnos do razvrščanja odpadkov. Se zave pripadnosti naravi. |
Vaje:
|
|||
DEDIŠCINA KRAJA S KULTURNIMI ZNAMENITOSTMI |
|
|
||||
|
|
Razvija čut do umetnosti. Krepi samozavest. Razvija čut za ohranjanje dediščine. Razvija občutek za usklajevanje starih in novih elementov. |
Vaja: ponazoritev ljudskega običaja. Ogled: etnološka zbirka in primeri stare arhitekture. |
|||
OHRANJANJE DEDIŠČINE |
|
|
||||
|
|
Razvija osebno odgovornost. Krepi ekološko zavest. Razvija tolerantnost. Se zave pomena ustvarjalnosti. Krepi občutek za ohranjanje starih šeg in navad. |
Vaje:
|
|||
DOMAČA OBRT |
|
|
||||
|
|
Se zave pomena ustvarjalnosti. Krepi samozavest. Razvija osebno odgovornost. |
Ogled: razstave domače obrti. Vaja: urjenje ročnih spretnosti in izdelava spominkov. |
2. letnik - IZDELKI DOMAČE OBRTI (izbira enega področja)
a) Pletenje
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
UVOD |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija ekološko zavest Se zave pomena ohranjanja tipičnosti dela v domači obrti. |
Vaje: Demonstracija: delo s pletarskimi pripomočki in napravami. |
PLETENJE S ŠIBJEM |
|
|
|
|
|
Razvija in se zave natančnosti, vztrajnosti in varčnosti. Si krepi ustvarjalnost. Razvija ročne spretnosti. Razvija inovativnost. |
Vaje: |
PLETENJE S SLAMO |
|
|
|
|
|
Razvija in se zave pomena natančnosti, vztrajnosti in varčnosti. Krepi ustvarjalnost. Razvija ročne spretnosti. Razvija inovativnost. |
Vaje: |
PLETENJE Z LIČJEM |
|
|
|
|
|
Razvija in se zave natančnosti, vztrajnosti in varčnosti. Si krepi ustvarjalnost. Razvija ročne spretnosti. Razvija inovativnost. |
Vaje: |
NABIRANJE MATERIALA V NARAVI |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost opazovanje. Razvija samostojnost pri odločanju. Razvija ročne spretnosti. Krepi ekološko zavest. |
Vaje: Ogled: pletarska delavnica. |
PRODAJA IZDELKOV |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost komuniciranja. Krepi osebno in delovno odgovornost. |
Ogledi: tržnica, izdelki pletarske proizvodnje. |
b) Izdelki iz lesa
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
VARSTVO PRI DELU |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija osebno odgovornost. Krepi delovno odgovornost. Krepi poklicno odgovornost. |
Demonstracija: nezgodni primeri iz prakse, osebna zaščitna varovalna sredstva. Vaja: uporaba zaščitnih delovnih sredstev. |
ODELAVA LESA |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost. Razvija strokovnost. Krepi osebno odgovornost. Razvija ustvarjalnost. Razvija varčnost. |
Demonstracija: mizarsko delovno orodje, predstavitev načrta posameznega izdelka. Vaja: razrez lesa, skobljanje, sestavljanje in montaža. |
BRUŠENJE LESA |
|
|
|
|
|
Krepi osebno odgovornost. Razvija strokovnost in natančnost. Razvija varčnost. |
Demonstracija: brušenja lesa. Vaja: priprava, brušenje in kontrola lesa. |
ZAŠČITA LESA |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. Razvija natančnost. Razvija strokovnost. Razvija osebno in delovno odgovornost. |
Demonstracija: prikaz nanosa zaščitnega sredstva z različnimi pripomočki (čopiči, pnevmatska brizgalka, …). Vaja: zaščita izdelka. |
IZDELAVA IZDELKA PO NAČRTU |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost. Razvija strokovnost. Krepi osebno in poklicno odgovornost. Krepi inovativnost. |
Vaja: razrez, skoblanje, brušenje, lepljenje , sestavljanje in nanos zaščitnega sredstva. |
PRODAJA IZDELKOV |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost komuniciranja. Krepi osebno in delovno odgovornost. |
Ogled: tržnica. Ogled: lesna proizvodnja. |
c) Lončarstvo
VSEBINE IN I NFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
VARSTVO PRI DELU |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija osebno odgovornost. Krepi delovno odgovornost. Krepi poklicno odgovornost. |
Vaja: uporaba zaščitnih delovnih sredstev. Ogled: lončarska delavnica. |
PRIPRAVA GLINE |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost. Krepi osebno odgovornost. Razvija ustvarjalnost. Razvija varčnost. |
Vaja: obdelava, razrez in priprava gline za izdelek. |
OBDELAVA GLINE |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost. Razvija ustvarjalnost. Krepi ročne spretnosti. Razvija ročne spretnosti. |
Vaja: priprava skice in izdelava preprostega izdelka. |
TEHNOLOŠKI POSTOPKI |
|
|
|
|
|
Razvija ustvarjalnost. Razvija natančnost. Razvija smisel za estetiko. |
Vaja: sušenje, okraševanje, loščenje in žganje izdelka v lončarski delavnici. |
UPORABNOST LONČARSKIH IZDELKOV |
|
|
|
|
|
Razvija inovativnost. Se zave pomena ohranjanja tipičnosti dela v domači obrti. Razvija čut za estetiko. Razvija samostojnost pri odločanju. |
Vaja: oprema izdelka z deklaracijo, primerno embalažo in ponudbo za prodajo na trgu. |
d) Tkani izdelki
VSEBINE IN I NFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija ekološko zavest. Se zave pomena ohranjanja tkanja v Sloveniji. |
Ogled: tkalnica. |
|
|
Razvija natančnost. Krepi samozavest. Se zave pomena uporabe doma pridelanih materialov (lan). |
|
|
|
Krepi ročne spretnosti. Razvija inovativnost. |
Vaja: risanje vezav. |
|
|
Se zave natančnosti in varčnosti. Krepi ustvarjalnost. Razvija samostojnost pri odločanju. Krepi vztrajnost. |
Vaje: |
|
|
Razvija ročne spretnosti. Razvija natančnost opazovanja. Se zave poklicne in delovne odgovornosti. |
Vaja: tkanje izdelka (preproga, pas, kravata). |
|
|
Se zave ekonomskega učinka dopolnilnih dejavnosti na kmetiji. Krepi sposobnost komuniciranja. Razvija sposobnost uspešne ponudbe in prodaje izdelkov na kmetiji. |
Vaja: priprava izdelka za prodajo. |
3. letnik - ZELENJADARSTVO
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|||
SETEV IN SAJENJE |
Dijak |
Dijak | ||||
|
|
Razvija natančnost. Razvija poklicno odgovornost. Razvija sposobnost opazovanja. Razvija smisel za ekonomično izrabo gojitvenega prostora. |
Vaja: setev, presajanje, sajenje na stalno mesto. |
|||
OSKRBA POSEVKOV |
|
|
||||
|
|
Razvija strokovnost pri oskrbi posevkov. Razvija čut za osebno in poklicno odgovornost. Razvija sposobnost opazovanja. Razvija ekološko zavest. |
Vaja: oskrba sadik. |
|||
SPRAVILO IN SKLADIŠČENJE PRIDELKOV |
|
|
||||
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. Razvija osebno in poklicno odgovornost. Razvija smisel racionalno izkoriščanje prostora. |
Vaje:
|
|||
PREDELAVA PRIDELKOV |
|
|
||||
|
|
Razvija čut za ekonomičnost. |
Ogled obrata ali kmetije, ki se ukvarja s predelavo vrtnin. |
|||
PRAVILNIK O KAKOVOSTI SADJA, VRTNIN IN GOB |
|
|
||||
|
|
Razvija čut za opazovanje, natančnost in strokovnost. |
Vaja: razvrščanje zelenjave v kakovostne razrede na podlagi pravilnika o kakovosti sadja, zelenjave in gob. |
3. letnik - REJA ŽIVALI
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
ZAKONODAJA O ZDRAVSTVENEM VARSTVU ŽIVALI |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija strokovnost. Razvija natančnost. Se zave osebne in poklicne odgovornosti. |
Prikaz: zakonodaja. Vaja: ukrepi pri poginu živali in priprava karantene. |
KUŽNE BOLEZNI ŽIVALI |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja,krepi občutek za skrbnost. Razvija pravilen odnos do živali. Krepi delovno odgovornost. |
Prikaz: bolezenski znaki, (fotografije, diapozitivi), Vaje: |
ZAJEDAVSKE BOLEZNI ŽIVALI |
|
|
|
|
|
Krepi delovno odgovornost. Razvija pravilen odnos do živali. Razvija skrbnost. Razvija sposobnost opazovanja. |
Prikaz: zajedavci ter sredstev za zdravljenje (fotografije, diapozitivi). Vaje: |
ZASTRUPITVE PRI ŽIVALIH |
|
|
|
|
|
Razvija pravilen odnos do živali. Razvija sposobnost opazovanja. Krepi delovno odgovornost. Razvija občutek doslednosti. |
Prikaz: strupene rastline. Vaja: prva pomoč ob zastrupitvi (zalivanje in sondiranje). |
OSNOVE ŽIVINOREJE NA EKOLOŠKI KMETIJI |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za ekološko kmetovanje. Se zave pomena pravilne obremenitve kmetijskih površin za varstvo okolja in ohranjanje biotske raznovrstnosti. Razvija ekološko zavest. |
Vaje: Ogled: kmetija z različnimi metodami ekološkega kmetovanja. |
3. letnik - VINARSTVO IN PREDELAVA SADJA
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
SADJE KOT SUROVINA ZA PREDELAVO |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Krepi sposobnost povezovanja in sklepanja. Se zaveda pomena kakovosti sadja. Se zave ravnanja v skladu s predpisi. |
Vaje: |
SKLADIŠČENJE SADJA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost natančnega opazovanja. Se zave pomena kakovosti. Krepi osebno odgovornost. |
Vaje: |
TEHNOLOŠKI POSTOPKI PREDELAVE SADJA |
|
|
|
|
|
Se zave uporabne vrednosti sadja. Se zave delovne odgovornosti. Razvija natančnost. Razvija inovativnost. Krepi sposobnost povezovanja in sklepanja. Se zave pomena kakovosti. |
Vaje: |
TRGATEV |
|
|
|
|
|
Se zave poklicne odgovornosti. Razvija natančnost opazovanja in zapisovanja. Se zave pomena natančnosti in strokovnosti. Ravna v skladu s higienskimi predpisi. |
Vaje: |
PREDELAVA GROZDJA |
|
|
|
|
|
Ravna v skladu s higienskim predpisi, strokovnimi navodili. Upošteva veljavne zakonske predpise. Se zave pomena natančnosti in strokovnosti. Razvija natančnost opazovanja in zapisov. |
Vaje: |
KLETARJENJE |
|
|
|
|
|
Ravna v skladu s higienskimi predpisi in strokovnimi navodili. Krepi zavest o zdravju. Razvija odgovornost za pravilno izvedbo posameznih tehnoloških postopkov. Krepi natančnost. |
Vaje: |
BOLEZNI IN NAPAKE VINA |
|
|
|
|
|
Razvija odgovoren odnos do dela. Razvija zavest o pomenu zdravega proizvoda. Se zave pomena higiene v kletarstvu. |
Vaja: prepoznavanje bolezni in napak vina. |
STRANSKI PROIZVODI |
|
|
|
|
|
Razvija inovativnost. |
Vaje: |
POKUŠNJA IN OCENJEVANJE VINA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost zaznavanja in natančnega opisovanja, izražanja. Razvija sposobnost komuniciranja. Razvija zavest o pomenu zdravja. |
Vaja: degustacija vina. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno
Znanja tega predmeta se vsebinsko povezuje z naslednjimi predmeti: matematika, geografija, umetnost, družboslovje, športna vzgoja, živinoreja, poljedelstvo, sadjarstvo in vinogradništvo, kmetijski stroji, varstvo rastlin, varstvo pri delu, gospodarskim poslovanjem, rejo živali, izdelki domače obrti, praktični pouk.
Konkretno
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
GOZDARSTVO |
|
|
|
Kmetijski stroji |
|
|
Varstvo pri delu |
|
čebelarstvo |
|
|
|
Poljedelstvo |
|
|
Poljedelstvo Sadjarstvo in vinogradništvo |
|
turizem na kmetiji |
|
|
|
Poljedelstvo Reja živali |
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|
|
Športna vzgoja |
|
|
Zdravstvena vzgoja |
|
izdelki domače obrti |
|
|
|
|
|
|
Umetnost Družboslovje Gospodarsko poslovanje Izdelki domače obrti |
|
|
|
|
|
|
|
zelenjadarstvo |
|
|
|
Poljedelstvo Kmetijski stroji |
|
|
Poljedelstvo |
|
reja živali |
|
|
|
Živinoreja |
|
|
Poljedelstvo Živinoreja Kmetijski stroji |
|
|
Matematika Živinoreja |
|
|
Kmetijski stroji Živinoreja |
|
vinarstvo in predelava sadja |
|
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|
|
Kmetijski stroji |
|
|
Matematika Poljedelstvo |
|
|
Sadjarstvo Vinogradništvo |
|
|
Poljedelstvo |
|