Izobraževalni program: OSKRBNIK/OSKRBNICA
KULTURA BIVANJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
70 |
70 |
|
3. |
70 |
70 |
|
skupaj |
140 |
|
140 |
Dijaki:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki |
Dijaki |
||
Bivalno okolje |
|
Razvijajo občutek za različna bivalna okolja in prednosti posameznih okolij. Razvijajo pozitiven odnos do prizadevanj za ohranitev zdravega okolja. |
Seminarske naloge obisk zavoda za urbanizem. |
Zgradbe |
|
Povezujejo vrste zgradb z njihovo uporabo. |
|
Stanovanje |
|
Razvijajo smisel za funkcionalnost, estetsko ureditev prostora in skrb za čiste bivalne prostore. |
Seminarske naloge. |
Energija |
|
Razvijajo ekološko zavest Zavedajo se pomena racionalne porabe energije. |
Ekskurzije. |
Vzdrževanje bivalnega okolja |
|
Razvijajo natančnost in sposobnost izbire pri uporabi čistilnih sredstev ter ekološko zavest. |
Seminarske naloge. |
Rastline v bivalnem okolju |
|
Razvijajo čut za estetski izgled prostora. Pridobivajo znanje, izkušnje ter občutek za negovanje rastlin. Razvijajo smisel za okrasitev prostora in ureditev okolice bivalnega prostora. |
Obisk cvetličarne in vrtnarije. |
Živali v bivalnem okolju |
|
Razvijajo občutek prijetnosti družbe z živalmi in odgovornosti do njihove nege. |
Obisk veterinarske postaje. |
Oskrba na domu |
|
Razvijajo čut odgovornosti do ljudi, ki potrebujejo pomoč, sposobnost odločanja, komunikativnost in medsebojno strpnost in spoštovanje. |
Obisk doma ostarelih in zavoda oseb s posebnimi potrebami |
Ureditev bivalnega prostora |
|
Razvijajo čut za urejeno, zdravo in čisto bivalno okolje. |
Projektno delo. Seminarske naloge. |
Osnove splošne nege |
|
Obvladujejo pravila delovne in poklicne etike. Razvijajo sposobnosti prijazne, vedre in spodbudne komunikacije. Urijo se v reševanju problemov v različnih situacijah. |
|
Spremljanje varovanca |
|
Razvija sposobnosti dobre komunikacije, še posebno neverbalne. Razvijajo sposobnosti zaznavanja potreb sočloveka in odzivanja nanje. |
|
Dieta in prehrana |
|
Razvijajo zdrav odnos do prehrane in pridobivajo izkušnje o vplivu določene vrste prehrane na zdravje. |
Seminarske naloge. |
Posebne potrebe na domu |
|
Bolje razumejo človekovo psiho v različnih razvojnih obdobjih in pri različnih motnjah Dojemajo pomen ustreznega zadovoljevanja telesnih, duševnih in socialnih potreb. Razvijajo kreativen odnos do uporabe prostega časa. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Ureditev bivalnega prostora |
Praktični pouk – priprava in serviranje |
|
Praktični pouk – oblikovanje tekstila |
|
|
Osnove ekonomike in prava |
|
|
Računovodstvo |
|
|
Prehrana in diete pri negi otroka |
PPS |
|
Osnove ekonomike in prava |
|
|
Poslovna informatika |
|
|
Posebne potrebe na domu (oskrba na domu) |
Praktični pouk – priprava in serviranje |
|
Praktični pouk – oblikovanje tekstila |
|