SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: ŠIVILJA-KROJAČ (šs)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000

1. IME PREDMETA

ESTETIKA OBLAČENJA

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

10

25

35

2.

20

50

70

3.

30

38

68

skupaj

60

115

173

* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Dijaki:

  • pridobijo osnovna znanja o umetnosti in estetiki,

  • pridobijo znanja o zgodovini oblačenja in sodobnem oblačenju,

  • obvladajo osnovno likovno izražanje z različnimi risalnimi tehnikami,

  • obvladajo kanon in anatomijo človeškega telesa,

  • razvijajo sposobnost za ploskovno in prostorsko predstavljanje,

  • razvijajo smisel za estetsko, barvno in ploskovno harmonijo,

  • znajo združevati znanja tega predmeta s predmeti Poznavanje tekstilij, Osnove konstruiranja, Praktični pouk - konstrukcija krojev za moška in ženska oblačila in Praktični pouk,

  • razvijajo občutek za kritično presojanje izdelkov,

  • pridobijo odnos do natančnosti, vestnosti, doslednosti in pravočasnosti,

  • spremljajo modne smernice,

  • pridobijo spretnosti skiciranja oblačil,

  • razvijajo sposobnost kreativnega razmišljanja,

  • pridobijo sposobnosti za reševanje celotnega procesa dela od ideje do realizacije.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    1. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    UVOD V ESTETIKO

    Dijak

    Dijak

     

  • kaj je estetika

  • kaj je umetnost

  • likovna umetnost, estetika in oblačenje

  • svet mode

  • temeljne funkcije oblačil

  • seznanitev z osnovnimi pojmi

  • sposobnost medsebojne primerjave teh pojmov

  • sposobnost uporabe tega znanja v praksi

  • sposobnost korektnega vizualnega presojanja

  • sposobnost ločevanja oblačil po funkciji

  • sposobnost boljšega opazovanja ljudi in nihovoih oblačil

  • Večja kritičnost in samokritičnost, motivacija, samozavest.

    Poečan občutek glede različnih oblikovnih vrednot.

    Pregled slikovnega gradiva s področja umetnosti, mode in oblačenja.

    SORAZMERJA ČLOVEŠKEGA TELESA

     

     

     

  • kanon človeškega telesa

  • zlati rez

  • sorazmerja glave, rok in stopal

  • kontrapost

  • konstitucijski tipi postav

  • seznanitev s pojmom

  • sposobnost opazovanja človeškega telesa

  • sposobnost boljšega vizualnega presojanja

  • poečana spretonst pri skiciranju

  • Večja motivacija, samozavest pri skiciranju.

    Povečana natančnost opazovanja.

    Logičnost in doslednost pri skiciranju.

    Vaje: risanje človeškega telesa in posameznih delov.

    OSNOVE MODNEGA RISANJA

     

     

     

  • osnovne risarske potrebščine

  • potek skiciranja

  • modna risba

  • prezentacijska risba in tehnična risba

  • spoznavanje pojma

  • sposobnost skiciranja modne risbe

  • sposobnost povezovanja znanja z drugimi predmeti

  • sposobnost izrisa zamišljene ideje

  • Razvija spretnost pri risanju.

    Večja natančnost, kritičnost, samozavest.

    Vaje:

  • skiciranje modnih skic,

  • risanje tehničnih risb.

  • LIKOVNI ELEMENTI IN OBLIKE

     

     

     

  • točka, linija, ploskev, telo in oblika

  • svetlostne razlike

  • spoznavanje osnovnih likovnih elementov in njih uporaba

  • sposobnost ustrezne izbire

  • spoznavanje geometrijskih in organskih oblik

  • spoznavanje oblikovnih stilizacij

  • sposobnost kvalitetnejše izdelave modne slice

  • sposobnost uporabe tega znanja v praksi

  • Večja kritičnost, motivacija, kvaliteta izdelave skic.

    Vaje:

  • oblikovanje modnih skic z vidnimi točkastimi, linijskimi in ploskovnimi elementi,

  • optične prevare,

  • silhuete.

  • BARVE

     

     

     

  • kaj so barve

  • mešanje in urejanje barv

  • barvna harmonija

  • barvni kontrast

  • psihološko delovanje barv

  • spoznavanje barv in barvnih kombinacij

  • sposobnost ustrezne izbire

  • večja spretnost pri kombiniranju barv

  • sposobnost uporabe tega znanja v praksi

  • Večja kritičnost, motivacija, kvaliteta izdelave skic.

    Vaje:

  • skiciranje oblačila v harmoničnih barvah,

  • skiciranje oblačila v kontrastnih barvah,

  • skiciranje oblačila s čistimi in zastrtimi barvami.

  • LIKOVNA KOMPOZICIJA

  • spoznavanje pojma

  • sposobnost uporabe tega znanja pri skiciranju modelov

  • Večja motivacija, kvaliteta izdelave skic.

    Povečana kreativnost.

    Vaje: oblikovanje modnih skic in tehničnih risb.

     

    2. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

     

    Dijak

    Dijak

     

    OBLAČILA

  • sposobnost profesionalnega ločevanja oblačil

  • sposobnost boljšega vizualnega presojanja

  • sposobnost prepoznavanja določenega modnega sloga

  • Večja kritičnost, odgovornost.

    Povečan občutek glede različnih oblikovnih vrednost.

    Pregled slikovnega gradiva.

    OSNOVNE OBLIKE OBLAČILNIH DETAJLOV

     

     

     

  • vratni izrezi

  • ovratniki

  • rokavi

  • zapestniki

  • načini zapenjanja

  • seznanitev z osnovnimi oblikami različnih oblačilnih detajlov

  • povečana spretnost pri oblikovanju detajlov

  • sposobnost uporabe znanja pri konstrukciji oblačil in pri praktičnem pouku

  • Večja odgovornost, kritičnost, natančnost, spretnost.

    Vaje: risanje različnih oblik oblačilnih detajlov v šoli in doma.

    ŽENSKA OBLAČILA

     

     

     

  • krila

  • bluze

  • hlače

  • obleke

  • plašči in ogrinjala

  • suknjiči

  • kostimi in kompleti

  • spodnje perilo

  • seznanitev z osnovnimi tipi sodobnih ženskih oblačil in njih različic

  • povečana spretnost pri oblikovanju posameznih tipov ženskih oblačil

  • sposobnost uporabe znanja pri konstrukciji oblačil in pri praktičnem pouku

  • sposobnost boljšega opazovanja različnih delov ženskih oblačil

  • sposobnost boljšega spremjlanja modnih smernic

  • povečana spretnost pri skiciranju modnih oblačil

  • Večja natančnost pri skiciranju, kritičnost, samozavest.

    Vaje: risanje sodobnih tipov ženskih oblačil v šoli in doma.

    MOŠKA OBLAČILA

     

     

     

  • hlače

  • srajce

  • suknjiči, jakne

  • moške obleke

  • plašči

  • spodnje perilo

  • seznanitev s sodobnimi tipi moških oblačil

  • povečana spretnost pri oblikovanju posameznih tipov moških oblačil

  • sposobnost uporabe znanja pri konstrukciji oblačil in pri praktičnem pouku

  • sposobnost boljšega opazovanja različnih delov moških oblačil

  • sposobnost boljšega spremljanja modnih smernic

  • povečana spretnost pri skiciranju modnih moških oblačil

  • Večja natančnost pri skiciranju, kritičnost, samozavest.

    Vaje: risanje sodobnih tipov moških oblačil v šoli in doma.

    OTROŠKA OBLAČILA

  • seznanitev s sodobnimi tipi otroških oblačil

  • povečana spretnost pri skiciranju otroških oblačil

  • sposobnost uporabe znanja pri konstrukciji oblačil in pri praktičnem pouku

  • sposobnost boljšega spremljanja otroških modnih smernic

  • Večja natančnost pri skiciranju, kritičnost, samozavest.

    Vaje: isanje sodobnih otroških oblačil v šoli in doma.

    ŠPORTNA OBLAČILA

  • seznanitev s sodobnimi tipi športnih oblačil

  • sposobnost uporabe znanja pri konstrukciji oblačil in pri praktičnem pouku

  • sposobnost boljšega spremljanja športnih modnih smernic

  • Večja natančnost pri skiciranju, kritičnost, samozavest.

    Vaje: risanje sodobnih športnih oblačil v šoli in doma.

    OPTIČNE KOREKCIJE RAZLIČNIH TIPOV POSTAVE

     

     

     

  • majhna in debelušna postava

  • visoka in suhljata postava

  • postava s širokimi rameni in ozkimi boki

  • postava z ozkimi rameni in širokimi boki

  • postava s prekratkim hrbtom

  • postava s predolgim hrbtom

  • drobna in majhna postava

  • visoka in debelušna postava

  • seznanitev z različnimi tipi postav

  • sposobnost izbire ustreznega kroja, barve, vzorca za posamezen tip postave

  • sposobnost uporabe znanja pri konstrukciji oblačil in pri praktičnem pouku

  • Večja natančnost pri skiciranju, kritičnost, samozavest.

    Boljša komunikacija.

    Vaje:

  • skiciranje oblačil za majhno in debelušno postavo,

  • skiciranje oblačil za visoko in suhljato postavo,

  • skiciranje oblačil za postavo s širokimi rameni in ozkimi boki,

  • skiciranje oblačil za postavo s prekratkim hrbtom,

  • skiciranje oblačil za postavo s predolgim hrbtom.

  • SISTEMATIZACIJA KONFEKCIJSKIH VELIKOSTNIH ŠTEVILK

     

     

     

  • nemški sistem

  • evropski sistem

  • ameriški sistem

  • seznanitev s sistemom konfekcijskih velikostnih številk

  • sposobnost uporabe znanja pri konstrukciji oblačil

  • Večja natančnost, kritičnost, samozavest.

    Vaje:

  • primerni kroji, vzorci in barve za posebne konfekcijske velikostne številke,

  • primerni kroji za ameriški sistem konfekcijskih velikostnih števil.

  • KATERE BARVE NAM NAJBOLJ PRISTAJAJO

     

     

     

  • harmonične barve

  • osnovni barvni tipi ljudi

  • razvijanje občutka za barvno harmonijo

  • sposobnost uporabe tega znanja v praksi

  • Večja kritičnost, samozavest.

    Vaje:

  • sestavljanje barvnih lestvic,

  • barvni tipi in barvne lestvice.

  • KOREKTIVNO LIČENJE IN IZBIRANJE PRIČESKE

     

     

     

  • oblike obrazov

  • izbiranje pričeske

  • korektivno ličenje

  • seznanitev z različnimi oblikami obrazov in odgovarjajočih pričesk

  • sposobnost uporabe znanja v praksi

  • Večja kritičnost, samozavest.

    Vaje: skiciranje različnih tipov obrazov in odgovarjajočih pričesk doma in v šoli.

     

    3. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    RAZVOJ UMETNOSTI IN OBLAČIL SKOZI STOLETJA

     

     

     

  • prazgodovina

  • Mezopotamija

  • Egipt

  • Grčija

  • Rim

  • Bizanc

  • romanika

  • gotika

  • renesansa

  • barok

  • rokoko

  • moda 19. stoletja

  • moda 20. stoletja

  • seznanitev z umetnostjo in načinom oblačenja skozi zgodovino

  • sposobnost prepoznavanja slogov

  • sposobnost učinkovitejšega spremljanja modnih smernic

  • Večja kritičnost, samozavest, odgovornost.

    Povečana komunikacija.

    Pregled slikovnega gradiva (knjige, diapozitivi, folije, reprodukcije, videokasete, …).

    Izdelava referatov posameznih obdobij in modnih slogov.

    OBLIKOVANJE OBLAČIL

     

     

     

  • ideja, izdelava, uporaba

  • oblikovalska izhodišča

  • skica, risba, kroki, tehnična skica

  • kolekcija oblačil

  • modeliranje

  • izdelava oblačil

  • tržišče in marketing

  • večja spretnost pri skiciranju oblačil

  • večja spretnost pri iskanju idej

  • sposobnost uporabe skic pri praktičnem pouku in pri konstruciji

  • sposobnost boljšega spremljanja modnih smernic

  • sposobnost večjega opazovanja ljudi in spretnost pri oblikovanju posebnosti

  • sposobnost usklajevanja modela, kroja z odgovarjajočo tkanino

  • sposobnost usklajevanja različnih tkanin in materialov

  • sposobnost dojemanja enovitosti v različnosti in obratno, ki je potrebno pri snovanju kolekcij

  • sposobnost soočiti se s celotnim procesom dela in ga osvojiti

  • Večja natančnost pri skiciranju, pozornost pri oblikovanju, spretnost in prilagodljivost, samozavest, kritičnost, motivacija.

    Vaje:

  • risanje sodobnih modnih oblačil v šoli in doma,

  • oblikovanje modnih oblačil in modnih detajlov za različne sezone in različne priložnosti,

  • oblikovanje modnih kolekcij za ženska, moška, otroška in mladostniška oblačila.

  • ESTETSKO OBLAČENJE IN OSEBNI SLOG

  • sposobnost kreativnega razmišljanja

  • sposobnost lastne ideje samostojno realizirati

  • Večja motivacija, kreativnost, samozavest, kritičnost, fleksibilnost.

    Vaje:

  • iskanje in oblikovanje odgovarjajočih oblačil za lastne potrebe,

  • ustrezna izbira modelov, krojev, tkanin, vzorcev in barv.


  • 5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • sorazmerja človeškega telesa

  • oblačila (vrste oblačil)

  • Praktični pouk - konstrukcija krojev

  • konstruiranje in oblikovanje posameznih detajlov in oblačil

  • sorazmerja človeškega telesa

  • oblačila

  • Praktični pouk

  • šivanje posameznih detajlov in oblačil

  • oblačila in oblikovanje oblačil

  • Poznavanje tekstilij

  • pravilna izbira in uporaba tekstilij pri oblikovanju oblačil