Izobraževalni program: ŠIVILJA-KROJAČ (šs)
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
OSNOVE KONSTRUIRANJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
45 |
60 |
105 |
2. |
60 |
80 |
140 |
3. |
|
||
skupaj |
105 |
140 |
245 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI |
|
Dijaki |
Dijaki |
|
UVOD V PREDMET |
Spoznati pomen predmeta OKO. Seznaniti se z orodji, pripomočki (krivuljniki in merilnimi trakovi), se jih naučiti uporabljati. |
Razvijati čut za pravilno uporabo orodij in pripomočkov ter razvijati čut za estetsko oblikovanje oblačil in risb. |
Navajanje na risanje v M 1:4 in 1:1. |
PROPORC ČLOVEŠKEGA TELESA |
Naučiti usvojiti proporc človeškega telesa (določitev prsne, pasne, kolčne linije). |
Usvojiti veščino branja skic in risb. |
Na skici določiti proporce človeškega telesa. |
SPOZNAVANJE ČRT IN OZNAK NA RISBAH |
Naučiti usvojiti črte in oznake na risbah (OD-DO, pravi kot, lok…). |
Usvojiti primeren način risanja. |
Vaja oznak 2×, vaja črt 2×. |
SISTEMI OZNAČEVANJA VELIKOSTI OBLAČIL |
Spoznati sisteme označevanja. |
Usvojiti sistem. |
|
KRILA |
Izračun mer za konstruiranje krojev kril po proporcionalnih merah, merjenje postave in izračun mer za konstrukcijo kril različnih modelov, naučiti konstruirati osnovni kroj krila, narisati krilo z dvema všitkoma, krilo z eno ali več gubami, zvonasto krilo (zvon +6, +8), močno zvonasto krilo, plise krilo - nagubano krilo, modno podloženo krilo. |
Razvijati sposobnost izračuna in jemanja mer po postavi, razvijati sposobnost natančnega konstruiranja in modeliranja ravnega, zvonastega, z gubami, plise in modnega krila v merilu 1:4, navajati na natančno in hitro konstruiranje različnih vrst kril. |
Vaje: konstruirati kroj gladkega krila v M 1:1. |
BLUZE |
Naučiti izračunati mere za bluze po proporcionalnih merah, konstruiranje osnovnega kroja bluze brez všitkov in srajčnega rokava, naučiti usvojiti konstruiranje detajlov za bluze; usvojiti postopek konstruiranja srajčnega ovratnika v celem, zapestnika, sedel, gubic, žepov, poklopcev, naučiti izdelavo šablon za detajle; srajčni ovratnik v celem (deljen), klasične in modne oblike zapestnikov, žepe, poklopce, epolete, naučiti risati kroj bluze z všitki ter ozek in širok rokav (detajli so izdelani pri srajčni bluzi). |
Razvijati sposobnost samostojnega izračuna mer za bluzo ter natančnega in hitrega konstruiranja bluze, rokavov in detajlov. |
Konstruirajo kroje v M 1:4, konstruirajo kroj v M 1:1, ga modelirajo in izdelajo šablono za bluzo brez všitkov. |
MOŠKA SRAJCA |
Naučiti izračunati mere za konstruiranje klasične moške srajce, detajlov za moško srajco (rokav, ovratnik, zapestnik, poklopec, žep, epoleta). |
Navajati na hitro in natančno konstruiranje. |
Konstruirati in oblikovati osnovni kroj za moško srajco v M 1:1. |
HLAČNO KRILO |
Naučiti izračunati mere in konstruirati hlačno krilo iz osnove gladkega krila. |
Razvijati ustvarjalni duh dijaka. |
Konstruirati in oblikovati osnovni kroj hlačnega krila. |
ŽENSKE HLAČE |
Naučiti izračunati in jemati mere za konstruiranje kroja ženskih hlač, enostavnih hlač za pižamo, kavbojk, klasičnih ženskih hlač z gubicami ali všitki. |
Razvijati sposobnost izračunavanja in jemanja mer za konstruiranje krojev hlač ter naučiti konstruirati hlače za pižamo, kavbojke, klasične ženske hlače; naučiti vrisati različne oblike žepov. |
Konstruirati kroje navedenih hlač v M 1:4. Vaje: konstruirati in modelirati kavbojke in klasične ž. hlače v M 1:1. |
SEZNANITEV S PROGRAMSKO IN STROJNO OPREMO SISTEMA LECTRA |
Seznaniti dijake z načinom uporabe sistema Lectra. |
Prikazati konstruiranje z računalnikom. |
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI |
|
Dijak |
Dijak |
|
HLAČE |
Izračun in jemanje mer za konstruiranje modnih hlač ter vrisovanje različnih oblik v modne hlače. |
Navajati na tehniko hitre in natančne izdelave krojev, usvojiti le-to. |
Konstruirati kroj vsaj treh modelov v M 1:4, zmodelirati modne hlače v M 1:1, 1×. |
BLUZA Z VŠITKI |
Naučiti konstruirati ženske bluze z všitki, ozek in širok rokav; konstruiranje detajlov za bluze (srajčni deljen ovratnik, različni zapestniki, gubice, naborki, žepi, epolete). |
Razvijati sposobnost kreiranja novih modelov. |
Konstruirati in oblikovati en model bluze brez všitkov v M 1:1. |
ŽENSKE OBLEKE |
Obnoviti in dopolniti predhodna znanja, pridobljena pri konstruiranju bluz, naučiti konstruirati modne linije (princes, dunajska), naučiti konstruirati fazono, dopolniti predhodno usvojene detajle pri bluzah z novimi, modnimi, primernimi za obleko, naučiti konstruirati obleko s podlogo in dvorednim zapenjanjem. |
Razvijati sposobnost kreiranja glede na model in vrsto tkanine, razvijati čut za hitro, natančno in estetsko oblikovanje krojev in modelov. |
Vaje: konstruirati, modelirati osnovo obleke s fazono v M 1:1in izdelavo kroja za podlogo. |
ŽENSKA DVODELNA OBLEKA |
Nauči konstruirati in kompletirati enostavno dvodelno obleko iz bluze in krila, naučiti konstruirati elegantno dvodelno obleko s šal in lastovičjim ovratnikom, nauči konstrurati enostaven deljen rokav za dvodelno obleko, nauči se poglabljanja rokava. |
Razvijati sposobnost kreiranja glede na model, vrsto tkanine; razvijati čut za natančno, hitro izdelavo krojev in šablon. |
Konstruirati kroj dvodelne elegantne obleke z lastovičjim ovratnikom v M 1:1 in izdelati kroj podloge. |
ŽENSKI TELOVNIKI |
Naučiti se iz že znanih ženskih krojev konstrurati kroj za ženski telovnik in ga oblikovati po predloženih skicah. |
Razvijati čut za natančno, estetsko in hitro izdelavo krojev. |
Konstruirati in modelirati kroj telovnika z ovratnikom v M : 1. |
SEZNANITEV S PROGRAMSKO IN STROJNO OPREMO SISTEMA LECTRA |
Navajati dijake na računalniško konstruiranje. |
Navajati na računalniško konstruiranje. |
Delo na sistemu Lectra. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Praktični pouk |
|
|
Estetika oblačenja |
|
|
Poznavanje tekstilij |
|
|
Tehnologija |
|