SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: ŠIVILJA-KROJAČ (šs)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000

1. IME PREDMETA

PODJETNIŠTVO

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

   

 

2.

   

 

3.

30

38

68

skupaj

30

38

68

* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

  • pripraviti mladega človeka za uspešno življenje sredi vedno večje negotovosti okoliščin,

  • pripraviti mladega človeka za možnost samozaposlitve,

  • spoznavanje pomena, vloge in vsebin podjetništva v družbi,

  • razvijanje sposobnosti skupinskega in projektnega dela,

  • pridobivanje temeljnih znanj s področja podjetništva.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    BISTVO PODJETNIŠTVA

    Dijaki

    Dijaki

     

  • spoznajo možnosti podjetništva, njegove privlačne in problematične strani

  • spoznajo osebnostne in druge kvalitete, potrebne za uspeh in uspešno delo v skupini

  • si dvigujejo zavest o pomenu trženja,

  • spoznavajo osnovne pojme o podjetništvu in pomen drobnega gospodarstva za družbo,

  • razvijajo zavest o pomenu tveganja in izziva ter potrebo po spoznavanju lastnega nivoja aspiracije,

  • raziskujejo in razvijajo spretnosti vodenja,

  • spoznavajo lastne osebnostne kvalitete,

  • Razvijajo samozavest, samozavedanje in odprto osebnost.

    Razvijajo empatijo.

    Ustvarijo prijetno delovno vzdušje v skupini in razredu.

    Vadijo družbene in pogajalske spretnosti.

    Razvijajo kooperacijo v skupini in doseganje konsenza.

    Organizacija obiskov seznanjanje s podjetniki iz prakse (možnosti: strokovne ekskurzije, intervju podjetnika)

    Vaje:

  • socialne igre po izbiri učitelja, npr. »sadna solata« (cilj: razvijanje skupine),

  • »nesreča na luni« (cilj: doseganje konsenza),

  • miselni vzorec na tabli: lastnosti podjetnikov (spoznavanje osebnostnih lastnosti),

  • »vrsta«, »osebni plakat«, »koš za smeti«, »vaja vodenja« (spoznavanje lastnosti osebnostnih kvalitet in potencialov).

  • ISKANJE IDEJ

     

     

     

  • seznanjajo se s tehnikami generiranja idej in z viri idej

  • spoznavajo tehnike reševanja problemov

  • kriteriji preverjanja in vrednotenja poslovne zamisli

  • vsaka skupina izbere idejo, jo obdela in izdela zanjo poslovni načrt

  • zavedajo se pomena skupinskega dela pri generiranju idej,

  • pripravijo se na načrtovanje posla,

  • stimulirajo motivacijo,

  • oblikujejo v skupini več lastnih idej za projekt (posel), jih preverijo in ovrednotijo,

  • razvijajo inovativnost, ustvarjalno mišljenje in reševanje problemov,

  • Spoznavajo specifične sposobnosti posameznih članov v svojih skupinah.

    Se znajo realno medsebojno ocenjevati in samoocenjevati.

    Vadijo spretnosti skupinskega dela in vodenja.

    Razvijajo ekološko zavest in ekonomičnost.

    Skupinsko (projektno) delo

    Vaje:

  • »vaja z opeko viharjenje idej« (cilj: tehnike generiranja idej),

  • logični problemi po izbiri učitelja, npr. »kanibal in misionarji« (cilj: tehnike reševanja problemov),

  • učitelj pripravi učne liste za vaje iz oblikovanja preverjanja idej.

  • NAČRTOVANJE

     

     

     

    ORGANIZACIJA DELA

     

     

     

  • spoznajo različne organizacijske oblike podjetij

  • spoznajo načrtovanje proizvodnje

  • postavke in pomen dobrega oblikovanja (designa) izdelka/storitve in COK

  • seznanijo se s pogoji za ustanovitev podjetja

  • znajo voditi sestanke, pisati vabila in zapisnike,

  • izberejo ustrezno organizacijsko lastniško obliko podjetja za svojo zamisel,

  • načrtujejo proizvodnjo izdelka ali storitve (npr. tloris delavnice),

  • ustrezno kvalitetno oblikujejo izdelek oziroma storitev,

  • Se zavedajo pomena sodelovanja v skupini in si znajo razdeliti delo.

    Razvijajo delovno in strokovno odgovornost.

    Organizacija skupinskih obiskov institucij, kot so ozs, gzs, zzrs, svetovalne agencije.

    Vzpostavljanje stikov s temi institucijami in napotitev posameznih dijakov na konzultacije.

    Povabilo predstavnikom teh institucij, naj obiščejo dijake v šoli in pripravijo predavanje na teme, ki jih določajo cilji.

    Oblikovanje vabil, poročil, dopisov, zapisnikov sestankov.

    TRG IN POTREBE POTROŠNIKOV

     

     

     

  • spoznavajo sestavine tržnega spleta

  • načine segmentiranja tržišča

  • definiranje in proučevanje konkurence

  • znajo ločiti med različnimi potrebami in vrstami potrošnikov,

  • načrtujejo in izpeljujejo raziskavo tržišča (kupcev, dobaviteljev, konkurence),

  • znajo sklepati na osnovi rezultatov raziskave trga,

  • Razvijajo spretnosti skupinskega dela.

    Razvijajo sposobnosti komuniciranja.

    Razvijajo ekološko zavest.

    Praktična izvedba ankete kupcev.

    Vaje: »kupovanje funkcij«, »kitajska restavracija« (cilj: načini segmentiranja tržišča).

    PROMOCIJA IN OGLAŠEVANJE

     

     

     

  • spoznajo metode tržnega komuniciranja in pomen promocije

  • spoznajo kodeks oglaševalske etike

  • se zavedajo pomena izbire primernega imena za podjetje,

  • znajo izbrati in načrtovati ustrezno promocijo za svoj izdelek (storitev) oziroma podjetje,

  • razvijajo ustvarjalnost, inovativnost in sposobnost likovnega izražanja,

  • Razvijajo sposobnost trženja in komuniciranja.

    Oblikujejo in razvijajo moralno-etične mehanizme.

    Razvijajo ekološko zavest.

    Vloga interneta v promociji in trženju.

    Izdelava vizitk, letakov, logotipa.

    FINANCE

     

     

     

  • spoznajo osnove zajemanja stroškov

  • znajo izdelati kalkulacijo cene izdelka (storitve) in planirati prodajo,

  • Razvijajo ekonomičnost.

    Razvijajo delovno in osebno odgovornost.

    Priporočljivo je opraviti vaje in primere iz priročnika podjetništvo (»čistilec oken«, »škofjeloški kruhki«) plenarno.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

     

    Slovenski jezik in književnost

  • oblikovanje vabil, poročil, dopisov, zapisnikov in sestankov

  •  

    Računalništvo

  • programska orodja za grafično oblikovanje

  • izdelava kalkulacije cene

  • izdelava bilanc

  • izračun kazalcev uspešnosti

  •  

    Angleški jezik

  • Internet

  •  

    Umetnostna vzgoja

    Estetika

  • oblikovanje vizitk, letakov, logotipa

  •  

    Strokovno teoretični predmeti

  • izbirajo ideje, vezane na tekstilno dejavnost