Izobraževalni program: ŠIVILJA-KROJAČ (šs)
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
PRAKTIČNI POUK - konstrukcija krojev za ženska oblačila
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
136 |
136 |
|
skupaj |
|
136 |
136 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijak |
Dijak |
||
Uvod v predmet |
|
Razvijanje primernega načina konstruiranja. |
Navajanje na konstruiranje ženskega kroja. |
ŽENSKA OHLAPNA LAHKA JOPICA |
|
|
|
|
|
Zna samostojno skonstruirati kroj za žensko lahko jopico. razvija čut za estetski videz konstruiranja. natančnost in kreativnost pri modeliranju. |
Vaje: skonstruira prednji, zadnji del, rokav in ga zmodelira. |
ELEMENTI ZA JOPICO |
|
|
|
|
|
Natančnost pri označevanju žepov in določitev velikosti ovratnika. |
Vaje: skonstruira in zmodelira žensko jopico z vrisanimi žepi. |
ŽENSKA ŠPORTNA JOPICA |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost konstruiranja glede na model. |
Vaje krojenja glede na model. |
ŽENSKA PODLOŽENA OPRIJETA JOPICA |
|
|
|
|
|
Sposobnost ustvarjalnega odnosa do izbire modela. razumevanje, natančnost in pravilnost kroja. |
Vaje: skonstruira kroj z vrisanimi linijami. |
ŽENSKA JOPICA – FAZONE |
|
|
|
|
|
Razvije natančnost pri konstruiranju. razvoj kreativnosti in sposobnosti pri izbiri modela glede na namen. |
Vaje: skonstruira različne fazone. |
ŽENSKA VETROVKA – ŠPORTNA |
|
|
|
|
|
Spoznavanje in razumevanje razporeditve na risbi natančnost pri merjenju v zmanjšanem merilu zna razlikovati med krojem športnega in osnovnega modela. |
Vaje: ponovi mere in njihov izračun za žensko vetrovko, skonstruira žensko vetrovko, konstruiranje in modeliranje športne vetrovke. |
ŽENSKA POLETNA OBLEKA |
|
|
|
|
|
Natančnost pri izračunu jemanja mer. razvijanje natančnosti pri konstruiranju. sposobnost, ustvarjalnost in kreativnost glede na model. |
Vaje: konstruiranje in modeliranje ženske obleke glede na model. |
ELEMENTI ZA ŽENSKO POLETNO OBLEKO |
|
|
|
|
|
Razvijanje natančnosti: določitev lege naborka in oblike izrezov. |
Vaje: risanje elementov na že pripravljene osnove |
ŽENSKA MODNA OBLEKA |
|
|
|
|
|
Razvijanje natančnosti in spretnosti pri modeliranju. |
Vaje: skonstruira in zmodelira žensko obleko. |
ŽENSKA ŠPORTNA OBLEKA |
|
|
|
|
|
Razvija čut za estetski videz konstruiranja in modeliranja. |
Vaje: skonstruira in zmodelira športne elemente pri ženski obleki. |
ŽENSKA VEČERNA OBLEKA |
|
|
|
|
|
Sposobnost oblikovanja linij, naborkov, razvijanje natančnosti in spretnosti. |
Vaje: konstruiranje modelov. |
DVODELNA ŽENSKA OBLEKA |
|
|
|
|
|
Razvije natančnost in sposobnosti konstrukcije kroja. |
Vaje: skonstruira osnovni model. |
OBLEKA S FAZONO |
|
|
|
|
|
Razvijanje natančnosti, estetski videz. |
Vaje: konstruiranje dvodelne obleke s fazono. |
MODNA DVODELNA ŽENSKA OBLEKA |
|
|
|
|
|
Natančnost, kreativnost pri modeliranju, strokovna odgovornost. |
Vaje: konstruiranje in modeliranje modnih linij. |
DVODELNA ŽENSKA OBLEKA S SKRITIM ZAPENJANJEM |
|
|
|
|
|
Natančnost in kreativnost pri modeliranju razvija čut za estetski videz. |
Vaje: konstruiranje kroja s skritim zapenjanjem. |
ŠPORTNA DVODELNA OBLEKA |
|
|
|
|
|
Sposobnost izbora mer in pravilnih dodatkov za konstruiranje športnega oblačila. razvijanje natančnosti pri konstruiranju. |
Vaje: konstruiranje. |
RAČUNALNIŠKO KONSTRUIRANJE |
|
|
|
|
|
Razvijanje natančnosti pri sestavljanju krojnih slik. razvijanje odnosa do čim boljšega izkoristka materiala. |
Vaje: izdelava krojnih slik. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Praktični pouk |
|
|
Poznavanje tekstilij |
|
|
Tehnologija |
|
|
Estetika oblačenja |
|