SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: VZDRŽEVALEC TEKSTILIJ (šs)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 36.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 21. 1. 2000

1. IME PREDMETA

PSIHOLOGIJA DELA

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

   

 

2.

70

 

70

3.

   

 

skupaj

70

 

70

* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Pri predmetu dijaki in dijakinje:

  • spoznajo osnovna načela in metode psihološkega spoznavanja,

  • usvojijo značilnosti in zakonitosti duševnega delovanja in osebnosti,

  • spoznajo psihološke dejavnike, ki vplivajo na delo,

  • prepoznavajo in razumejo lastno vedenje in doživljanje ter vedenje in doživljanje stranke,

  • spoznajo načine vplivanja na lastno vedenje in vedenje stranke,

  • razvijejo spretnost učinkovitega komuniciranja in reševanja konfliktnih situacij.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    Informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

     

    Dijaki

    Dijaki

     

    Temelji človekovega delovanja

  • razumejo vpliv dednosti, okolja in samodejavnosti na proces oblikovanja človekovih lastnosti in osebnost,

  • spoznajo povezanost telesnih in bioloških funkcij z duševnimi procesi in osebnostjo,

  • Razvijajo sposobnost sprejemanja drugačnosti in različnosti strank.

    Razvijajo sposobnost vživljanja v druge ljudi.

    Razvijajo tolerantnost.

     

    Struktura osebnosti

  • razlikujejo med značajem, temperamentom in sposobnostmi,

  • razumejo vedenje strank v čistilnici,

  • razumejo, da na uspešnost storitve vpliva delavec v čistilnici s svojo osebnostjo in odnosom do stranke,

  • Se naučijo učinkovito komunicirati s stranko

    Igranje vlog (stranka, delavec v kemični čistilnici).

    Prepoznavanje osebnostnih lastnosti

  • prepoznajo različne osebnostne lastnosti,

  • primerjajo različne tipe,

  • znajo opisati svoje osebnostne lastnosti,

  • znajo z ustreznimi lastnostmi ponazoriti učinkovit in zaželen odnos do stvari in dela ter do sodelavcev,

  • Razvijajo spretnost vživljanja v druge.

    Razvijajo spretnost prilagajanja.

     

    Vedenje vzdrževalca tekstilij

  • opišejo lastnosti dobrega vzdrževalca in ga primerjajo s svojimi lastnostmi,

  • spoznajo osnove poslovnega bontona,

  • uvidijo svoje sposobnosti komuniciranja in načine za izboljševanje le-tega,

  • Razvijajo komunikativnost.

    Razvijajo strokovno odgovornost in občutljivost do strank.

    Igranje vlog (stranka, sprejem in izdaja izdelkov).

    Reševanje konfliktnih situacij v odnosu s stranko

  • razumejo nastanek konfliktnih situacij,

  • prepoznajo zahtevno, nezahtevno, težavno, poučeno, nepoučeno stranko,

  • spoznajo strategije reševanja konfliktnih situacij,

  • razumejo pritožbe strank in njihove pravice,

  • Razvijajo spretnost prilagajanja.

    Razvijajo spretnost vživljanja v druge.

    Igranje vlog.

    Obrambni mehanizmi

  • spoznajo različne načine obrambnega vedenja,

  • prepoznavajo obrambne mehanizme in jih razumejo,

  • Razvijajo spretnost prilagajanja

    Razvijajo tolerantnost.

     

    Prepoznavanje oblik človekove motivacije

  • ločijo med vrstami potreb in njihovo hierarhijo,

  • opišejo proces motivacije,

  • prepoznavajo potrebe, motive, interese, predsodke,

  • Razvijajo spretnost opazovanja in vživljanja v stranko.

     

    Značilnosti, ki določajo uspeh pri delu

  • spoznajo pomen znanja, sposobnosti in motivacije na učinek pri delu,

  • Se navajajo na učinkovito in kvalitetno delo.

     

    Pomen učenja in znanja za delavčevo uspešnost

  • spoznajo dejavnike uspešnega učenja,

  • ločijo med znanjem, spretnostmi in navadami,

  • Se naučijo ceniti svoje znanje in razvijati strokovno odgovornost

     

    Vodenje in socialna klima

  • spoznajo različne tipe vodenja in njihove značilnosti,

  • razumejo vzroke za nastanek socialne klime in njen vpliv na zaposlene,

  • spoznajo različne socialne vloge posameznikov,

  • Razvijajo spretnost opazovanja.

    Razumejo pomembnost in potrebnost učinkovitega komuniciranja in dobrih medsebojnih odnosov med zaposlenimi za učinkovito delo.

     

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • vedenje oziroma poslovni bonton

  • Praktični pouk

  • delo s strankami pri prevzemu in izdaji