Izobraževalni program: VZDRŽEVALEC TEKSTILIJ (šs)
Sprejeto na 36.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 21. 1. 2000
RAČUNALNIŠTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
18 |
52 |
70 |
2. |
|
||
3. |
|
||
skupaj |
18 |
52 |
70 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki in dijakinje:
1. LETNIK – teorija 18 ur
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
INFORMATIKA |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Spoznavajo vpliv razvoja tehnologije na način našega življenja, uporabljajo ustrezno izrazoslovje. Spoznavajo vpliv računalniške tehnologije na humanost dela, na varnost in večjo učinkovitost pri delu, na večjo kvaliteto. Spoznavajo nujnost stalnega pridobivanja novih znanj. Spoznavajo sociološki vidik avtomatizacije in robotizacije proizvodnje ter vpliv na reorganizacijo, različnih informacijskih virov. |
Predstavitev sestavnih delov računalnikov (elektronke, releji, čipi) in slikovnega gradiva. |
RAČUNALNIŠKA STROJNA OPREMA |
|
|
|
|
|
Demonstracija z elektronskimi prosojnicami. |
|
PROGRAMSKA OPREMA |
|
Se naučijo ceniti avtorsko delo in spoznajo nevarnosti pri zlorabi avtorskih pravic. |
|
|
|
|
|
|
|
||
INFORMACIJSKA TEHNOLOGIJA V STROKI |
|
Strokovna ekskurzija – avtomatizacija dela v kemični čistilnici. |
|
RAČUNALNIŠKE MREŽE |
|
|
|
|
|
Se navajajo na uporabo različnih informacijskih virov. Spoznajo kulturno komunikacijo. |
Demonstracija na računalniku in prikazovalniku. |
1. LETNIK - vaje 52 ur
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
OPERACIJSKI SISTEM OKNA WINDOWS |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Se navajajo na uporabo modernih informacijskih tehnologij. Povezujejo teorijo s praktičnim delom na računalniku. Se privajajo na samostojno delo. Razvijajo odnos do urejenosti delovnega mesta. Razvijajo abstraktno razmišljanje. |
Vaje potekajo v računalniški učilnici. |
|
|
Pridobivajo izkušnje s prostorsko predstavo. Razvijajo grafično izražanje. Razvijajo natančnost pri delu. |
Narišejo enostavno risbo z uporabo vseh orodij in barv. |
|
|
|
|
|
|
|
|
UREJEVALNIK BESEDILA - WORD |
|
|
|
|
|
Razvijajo ročne spretnosti. Razvijajo natančnost pri delu. |
Vnašajo besedilo, ki vsebuje strokovne izraze (npr. delavniški dnevnik). |
|
|
Popravljajo napake v več strani dolgem strokovnem besedilu. |
|
|
|
Se navajajo na zahteve kakovosti pri delu. |
Oblikujejo besedilo po določeni predlogi. |
|
|
Razvijajo grafično izražanje. |
Izdelajo tabelo, ki je del tehnične ali poslovne dokumentacije. |
OBLIKOVANJE POSLOVNE DOKUMENTACIJE |
|
|
|
|
|
Spoznajo uporabnost informacijske tehnologije na praktičnih primerih. |
Oblikujejo dokumentacijo, ki je potrebna pri poslovanju in delu v obratu. |
|
|
||
|
|
||
|
|
||
PREGLEDNICE – EXCEL |
|
|
|
|
|
||
|
|
Izdelajo enostavne izračune v povezavi s prakso. |
|
|
|
Razvijajo grafično izražanje. |
|
|
|
|
|
POSLOVNI IZRAČUNI |
|
Spoznajo uporabnost informacijske tehnologije na praktičnih primerih. |
Ekskurzija v podjetje – uporaba informacijske tehnologije v praksi. |
INTERNET |
|
|
|
|
|
Se navajajo na uporabo različnih informacijskih virov. Spoznajo kulturno komunikacijo. |
Dijaki iščejo predvsem strokovne informacije. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Pri ustnem preverjanju ocenjujemo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti ter uspešnost vrednotenja in razlaganja uporabljenih postopkov pri izdelavi naloge. To ocenjevanje izvedemo v razgovoru neposredno med izdelavo naloge.
Sestavini ocene izdelka sta:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Ekonomika |
|
|
Tehnologija Materiali |
|
|
Matematika |
|