Izobraževalni program: AVTOKAROSERIST
SKUPNA POGLAVJA STROJNIŠTVA
Katalog znanja je določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje na 80. seji 11.1.2005
Dijak/vajenec bo zmožen:
OZNAKA |
VSEBINSKI SKLOP: SKUPNA POGLAVJA STROJNIŠTVA |
RAVEN PRIDOBIVANJA KOMPETENCE |
||
SPS1 |
Uporaba tehnične in tehnološke dokumentacije v stroki. Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije ter programske opreme v stroki. |
OSNOVNA RAVEN |
||
SPS2 |
Uporaba različnih vrst kovin in njih zlitin ter nekovinskih materialov pri gradnji in vzdrževanju motornih vozil. |
OSNOVNA RAVEN |
||
SPS3 |
Poznavanje postopkov obdelave, preoblikovanja in predelave kovinskih in nekovinskih materialov, za to potrebnih orodij, pripomočkov, naprav in strojev oziroma opreme. |
OSNOVNA RAVEN |
SPS1 – Uporaba tehnične in tehnološke dokumentacije v stroki.
Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije ter programske opreme v stroki.
CILJI - Poklicne kompetence |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec je zmožen: |
Dijak/vajenec je zmožen: |
brati in razumeti delavniške, sestavne in shematske risbe, predvsem vezalne sheme električnih, elektronskih, pnevmatičnih in hidravličnih sistemov ter tehnična navodila in predpise; razložiti funkcijo in funkcijsko povezavo sistemov s pomočjo tehnične dokumentacije in predpisov; zasnovati in izdelati manj zahtevno tehnično dokumentacijo in vezalne sheme povezane s karoserijskimi deli; izpolniti delovno dokumentacijo in izdelati poročila; načrtovati, oceniti in izmeriti kakovost dela in ovrednotiti rezultate svojega dela; |
opisati zgodovinski razvoj svoje stroke in njeno vključenost v širše družbene povezave; opisati časovne normative za izvedbo posameznih nalog; uporabljati strokovno terminologijo; reševati probleme pri organizaciji in izvajanju posameznih nalog skupaj s sodelavci in predpostavljenim vodjem; spoznavati pravila timskega dela; razložiti temeljne principe organizacije dela; sprejemati odgovornost za načrtovane in izvedene naloge; |
pridobivati temeljno znanje o informatiki in informacijsko- komunikacijski tehnologiji ter ga uporabiti pri izobraževanju in učenju; uporabljati informacijsko-komunikacijske tehnologije ter samostojno uporabljati uporabniške programe (urejevalnik besedil in preglednic, programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela); s pomočjo informacijsko-komunikacijske tehnologije razvijati sposobnosti sporazumevanja na pisnem, grafičnem, likovnem, zvočnem in področju večpredstavnosti; zbirati, izmenjevati in samostojno ovrednotiti informacije; razvijati zmožnosti za delo z viri in s podatki (sposobnost za učinkovito iskanje, zbiranje, obdelavo, prenašanje in uporabo virov in podatkov). |
uporabljati informacijsko tehnologijo za iskanje, zbiranje, obdelavo, prenašanje in uporabo podatkov; delati v skupini in dosegati soglasje; izbrati primeren način komunikacije pri reševanju problemov, organizaciji dela in izvajanju posameznih nalog; komunicirati in reševati probleme; razvijati učne strategije; razvijati sposobnost celostnega mišljenja, spretnosti, procesiranja informacij in miselnih navad;. delati z viri in podatki ter pri tem uporabljati informacijsko tehnologijo (sposobnost za učinkovito iskanje, zbiranje, obdelavo, prenašanje in uporabo virov in podatkov). |
SPS2 – Uporaba različnih vrst kovin in njih zlitin ter nekovinskih materialov pri gradnji in vzdrževanju motornih vozil.
CILJI - Poklicne kompetence |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec je zmožen: |
Dijak/vajenec je zmožen: |
prepoznati, izbrati in uporabiti kovine in njih zlitine ter nekovinske materiale pri gradnji motornih vozil, polizdelkov, izdelkov ter standardiziranih delov; poznati fizikalne in kemične lastnosti, zgradbo in uporabo materialov ter pomožnih materialov za podlage, barvne nanose ter zaščitne premaze; opisati kovinske in nekovinske materiale ter s pomočjo literature poiskati lastnosti materialov, opisati vrste orodij in njihov osnovni namen. |
razložiti pridobivanje kovin in nekovin; ločevati snovi in vrste tekočin ter njihove lastnosti; obvladati sistem označevanja in iskanja rezervnih delov; razložiti fizikalni vidik energijskih pretvorb; našteti vrste energij in njihove lastnosti; razumeti vpliv dela na človekov razvoj; našteti škodljive dejavnike in nevarnosti, ki jim je izpostavljen pri delovni praksi ali v razredu, v delovnih okoljih na svojem poklicnem področju, doma in na cesti; upoštevati osnove zakona o varnosti in zdravju pri delu ter druge pravne akte, ki se nanašajo na zagotavljanje varnosti in zdravja pri delu; uzavestiti psihološke in sociološke vidike zdravja. |
SPS3 – Poznavanje postopkov obdelave, preoblikovanja in predelave kovinskih in nekovinskih materialov, za to potrebnih orodij, pripomočkov, naprav in strojev oziroma opreme.
CILJI - Poklicne kompetence |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec je zmožen: |
Dijak/vajenec je zmožen: |
izvajati postopke obdelave, preoblikovanja in spajanja karoserijskih delov iz kovinskih in nekovinskih materialov; načrtovati, pripravljati in zagotavljati ustrezen potek svojega dela ob upoštevanju delovnega naloga, delovnih (tehničnih) navodil ter organizacijskih in informacijskih danosti; samostojno ter varno uporabiti mehanske in električne priprave in naprave za delo in servisiranje; preverjati oziroma nastavljati, umerjati in vzdrževati stroje, naprave, pripomočke in orodja skladno s standardi oziroma tehničnimi podatki proizvajalcev; samostojno določiti obdelovalni ali preoblikovalni postopek za izdelavo želenega izdelka ali polizdelka; z uporabo ustreznih orodij in tehnoloških pristopov izdelati izdelek; našteti merilne in kontrolne pripomočke, orodja, naprave in stroje; samostojno izvesti meritve značilnih tehnično-tehnoloških veličin; prepoznati tolerance in ujeme dolžinskih mer ter tolerance oblike in lege; izdelati enostavne merilne protokole in poročila o opravljenih meritvah; pripraviti opremo in orodje. |
našteti orodja in naprave za izvajanje posameznih nalog; razložiti postopke za redne preglede in vzdrževanje naprav, strojev, pripomočkov in orodja; uporabljati osebna zaščitna sredstva za delo; pojasniti gibanja in vrste trenja; razložiti fizikalni vidik energijskih pretvorb; našteti vrste energije in njihove lastnosti; razumeti vpliv dela na človekov razvoj; opisati zgodovinski razvoj svoje stroke in njeno vključenost v širše družbene povezave; našteti škodljive dejavnike in nevarnosti, ki jim je izpostavljen pri delovni praksi ali v razredu, v delovnih okoljih na svojem poklicnem področju, doma in na cesti; upoštevati osnove zakona o varnosti in zdravju pri delu ter druge pravne akte, ki se nanašajo na zagotavljanje varnosti in zdravja pri delu; uzavestiti psihološke in sociološke vidike zdravja; delati z viri in podatki ter pri tem uporabljati informacijsko tehnologijo (sposobnost za učinkovito iskanje, zbiranje, obdelavo, prenašanje in uporabo virov in podatkov). |