SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: AVTOKAROSERIST

KATALOG ZNANJA

1. Ime vsebinskega sklopa

SKUPNA POGLAVJA STROJNIŠTVA

Katalog znanja je določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje na 80. seji 11.1.2005

2. Usmerjevalni cilji

Dijak/vajenec bo zmožen:


3. Poklicne kompetence

OZNAKA

VSEBINSKI SKLOP: SKUPNA POGLAVJA STROJNIŠTVA

RAVEN PRIDOBIVANJA KOMPETENCE

SPS1

Uporaba tehnične in tehnološke dokumentacije v stroki.

Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije ter programske opreme v stroki.

OSNOVNA RAVEN

SPS2

Uporaba različnih vrst kovin in njih zlitin ter nekovinskih materialov pri gradnji in vzdrževanju motornih vozil.

OSNOVNA RAVEN

SPS3

Poznavanje postopkov obdelave, preoblikovanja in predelave kovinskih in nekovinskih materialov, za to potrebnih orodij, pripomočkov, naprav in strojev oziroma opreme.

OSNOVNA RAVEN


4. Operativni cilji

SPS1Uporaba tehnične in tehnološke dokumentacije v stroki.
Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije ter programske opreme v stroki.

CILJI - Poklicne kompetence

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak/vajenec je zmožen:

Dijak/vajenec je zmožen:

brati in razumeti delavniške, sestavne in shematske risbe, predvsem vezalne sheme električnih, elektronskih, pnevmatičnih in hidravličnih sistemov ter tehnična navodila in predpise;

razložiti funkcijo in funkcijsko povezavo sistemov s pomočjo tehnične dokumentacije in predpisov;

zasnovati in izdelati manj zahtevno tehnično dokumentacijo in vezalne sheme povezane s karoserijskimi deli;

izpolniti delovno dokumentacijo in izdelati poročila;

načrtovati, oceniti in izmeriti kakovost dela in ovrednotiti rezultate svojega dela;

opisati zgodovinski razvoj svoje stroke in njeno vključenost v širše družbene povezave;

opisati časovne normative za izvedbo posameznih nalog;

uporabljati strokovno terminologijo;

reševati probleme pri organizaciji in izvajanju posameznih nalog skupaj s sodelavci in predpostavljenim vodjem;

spoznavati pravila timskega dela;

razložiti temeljne principe organizacije dela;

sprejemati odgovornost za načrtovane in izvedene naloge;

pridobivati temeljno znanje o informatiki in informacijsko- komunikacijski tehnologiji ter ga uporabiti pri izobraževanju in učenju;

uporabljati informacijsko-komunikacijske tehnologije ter samostojno uporabljati uporabniške programe (urejevalnik besedil in preglednic, programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela);

s pomočjo informacijsko-komunikacijske tehnologije razvijati sposobnosti sporazumevanja na pisnem, grafičnem, likovnem, zvočnem in področju večpredstavnosti;

zbirati, izmenjevati in samostojno ovrednotiti informacije;

razvijati zmožnosti za delo z viri in s podatki (sposobnost za učinkovito iskanje, zbiranje, obdelavo, prenašanje in uporabo virov in podatkov).

uporabljati informacijsko tehnologijo za iskanje, zbiranje, obdelavo, prenašanje in uporabo podatkov;

delati v skupini in dosegati soglasje;

izbrati primeren način komunikacije pri reševanju problemov, organizaciji dela in izvajanju posameznih nalog;

komunicirati in reševati probleme;

razvijati učne strategije;

razvijati sposobnost celostnega mišljenja, spretnosti, procesiranja informacij in miselnih navad;.

delati z viri in podatki ter pri tem uporabljati informacijsko tehnologijo (sposobnost za učinkovito iskanje, zbiranje, obdelavo, prenašanje in uporabo virov in podatkov).

SPS2 – Uporaba različnih vrst kovin in njih zlitin ter nekovinskih materialov pri gradnji in vzdrževanju motornih vozil.

CILJI - Poklicne kompetence

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak/vajenec je zmožen:

Dijak/vajenec je zmožen:

prepoznati, izbrati in uporabiti kovine in njih zlitine ter nekovinske materiale pri gradnji motornih vozil, polizdelkov, izdelkov ter standardiziranih delov;

poznati fizikalne in kemične lastnosti, zgradbo in uporabo materialov ter pomožnih materialov za podlage, barvne nanose ter zaščitne premaze;

opisati kovinske in nekovinske materiale ter s pomočjo literature poiskati lastnosti materialov, opisati vrste orodij in njihov osnovni namen.

razložiti pridobivanje kovin in nekovin;

ločevati snovi in vrste tekočin ter njihove lastnosti;

obvladati sistem označevanja in iskanja rezervnih delov;

razložiti fizikalni vidik energijskih pretvorb;

našteti vrste energij in njihove lastnosti;

razumeti vpliv dela na človekov razvoj;

našteti škodljive dejavnike in nevarnosti, ki jim je izpostavljen pri delovni praksi ali v razredu, v delovnih okoljih na svojem poklicnem področju, doma in na cesti;

upoštevati osnove zakona o varnosti in zdravju pri delu ter druge pravne akte, ki se nanašajo na zagotavljanje varnosti in zdravja pri delu;

uzavestiti psihološke in sociološke vidike zdravja.

 

SPS3 – Poznavanje postopkov obdelave, preoblikovanja in predelave kovinskih in nekovinskih materialov, za to potrebnih orodij, pripomočkov, naprav in strojev oziroma opreme.

CILJI - Poklicne kompetence

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak/vajenec je zmožen:

Dijak/vajenec je zmožen:

izvajati postopke obdelave, preoblikovanja in spajanja karoserijskih delov iz kovinskih in nekovinskih materialov;

načrtovati, pripravljati in zagotavljati ustrezen potek svojega dela ob upoštevanju delovnega naloga, delovnih (tehničnih) navodil ter organizacijskih in informacijskih danosti;

samostojno ter varno uporabiti mehanske in električne priprave in naprave za delo in servisiranje;

preverjati oziroma nastavljati, umerjati in vzdrževati stroje, naprave, pripomočke in orodja skladno s standardi oziroma tehničnimi podatki proizvajalcev;

samostojno določiti obdelovalni ali preoblikovalni postopek za izdelavo želenega izdelka ali polizdelka;

z uporabo ustreznih orodij in tehnoloških pristopov izdelati izdelek;

našteti merilne in kontrolne pripomočke, orodja, naprave in stroje;

samostojno izvesti meritve značilnih tehnično-tehnoloških veličin;

prepoznati tolerance in ujeme dolžinskih mer ter tolerance oblike in lege;

izdelati enostavne merilne protokole in poročila o opravljenih meritvah;

pripraviti opremo in orodje.

našteti orodja in naprave za izvajanje posameznih nalog;

razložiti postopke za redne preglede in vzdrževanje naprav, strojev, pripomočkov in orodja;

uporabljati osebna zaščitna sredstva za delo;

pojasniti gibanja in vrste trenja;

razložiti fizikalni vidik energijskih pretvorb;

našteti vrste energije in njihove lastnosti;

razumeti vpliv dela na človekov razvoj;

opisati zgodovinski razvoj svoje stroke in njeno vključenost v širše družbene povezave;

našteti škodljive dejavnike in nevarnosti, ki jim je izpostavljen pri delovni praksi ali v razredu, v delovnih okoljih na svojem poklicnem področju, doma in na cesti;

upoštevati osnove zakona o varnosti in zdravju pri delu ter druge pravne akte, ki se nanašajo na zagotavljanje varnosti in zdravja pri delu;

uzavestiti psihološke in sociološke vidike zdravja;

delati z viri in podatki ter pri tem uporabljati informacijsko tehnologijo (sposobnost za učinkovito iskanje, zbiranje, obdelavo, prenašanje in uporabo virov in podatkov).